Smitaren Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Efter att ha suttit vid bordet i ungefär en timme och fått se ganska tight-vekt spel så kom denna överraskande handen. Texas Hold'em No Limit ($2/$5) Seat 3 is the button. Seat 1: Madrid ($488 in chips) Seat 2: cutest ($458 in chips) Seat 3: Smitaren ($550 in chips) Seat 4: Dede328 ($449 in chips) Seat 5: Smooth67 ($265.50 in chips) Seat 6: johnychip ($512.25 in chips) Dede328: posts small blind $2 Smooth67: posts big blind $5 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Smitaren [3s 4s] johnychip: folds Madrid: calls $5 cutest: folds Smitaren: calls $5 Dede328: calls $3 Smooth67: checks ----- FLOP ----- [Jh Qs 3h] Dede328: bets $280 Smooth67: folds Madrid: raises to $483 and is all-in Smitaren: folds Dede328: is all-in $164 Returned uncalled bets $39 to Madrid ----- TURN ----- [Jh Qs 3h][Ac] ----- RIVER ----- [Jh Qs 3h Ac][7s] Madrid: shows [2h Ah] (A Pair of Aces, Queen high) Dede328: shows [Qd 2s] (A Pair of Queens, Ace high) Madrid collected $905 from Main pot Frågeställning: Att ingen här skulle spela som dom två inblandade hoppas jag. Men om ni skulle haft JJ denna handen och suttit efter Madrid - hur hade ni då agerat utan notes på motståndarna? Och efter att ha sett denna handen, hur hade ni spelat AA eller KK pre- och postflop mot våra nya idoler? Citera
Banne Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Haha, en sjuk pott:) Vart spelar dessa lirare? Om du är van vid att den site du lirar på har såna här fiskar så hade jag nog synat...Men eftersom du säger att spelet är tight/vekt hade jag nog overvägt folden eftersom jag bara investerat 5 i potten. Men samtidigt så spelar ingen av dom som om dom haft QQ. Så troligtvis hade jag hittat synen om jag hade någon som helst read på dom. Citera
Fadeh Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Ibland trycker man fel och bettet blir åt helvete fel. I alla fall för mig. Har bettat 616$ på en 16$ pott en gång(hade open ended stegdrag). En kille satt och stekte tiden ut men folda till slut. Jag antar han satt med set. Dede kanske tryckte fel och sen tyckte han att han fick pottodds när motståndaren ställde in. Eller är den förklaringen lite långsökt? Citera
Smitaren Postad 21 December , 2004 Författare Rapport Postad 21 December , 2004 Hehe.. Ingen aning hur dom tänkte. Handen utspelades på en site jag inte brukar spela på. Efter att suttit en timme och mest sett minibet blev jag så chockad när jag såg handen att jag var tvungen att spara den Just eftersom handen kom efter massa minibets tänkte jag hur man själv skulle spelat set i knektar här. Citera
Nidson Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Någon som har provat att överbetta grovt som Fadeh med nötterna och få det att se ut som att man råkat trycka fel, typ då $616 istället för $16 som skulle vara ett potbett? Man kan ju utveckla det ännu mer genom att skriva **** i chatten direkt efter bettet, men det kanske blir för genomskinligt då? Citera
Fadeh Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Någon som har provat att överbetta grovt som Fadeh med nötterna och få det att se ut som att man råkat trycka fel, typ då $616 istället för $16 som skulle vara ett potbett? Man kan ju utveckla det ännu mer genom att skriva **** i chatten direkt efter bettet, men det kanske blir för genomskinligt då? Jag har gjort det ja. I handen efter den jag beskrev floppar jag kåk(inte nötterna men en det näst bästa i alla fall) och drar all in i en 12$ pott och får syn från en som satt med triss. Och han blir assur efter. Var lite skojigt. Citera
Stahl Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Madrid tror tydligen att det var ett misstag. Men inte kan väl han tro att han har bettat fel med 280? isåfall måste han ju skrivit in det manuellt med största säkerhet, och stor risk han skulle trycka en 0a extra. Madrids försök att köpa potten kan vara det dummaste jag sett i normal tid. Efter Dedes överbet. Risken finns väl att han leder med Q2 men ska han spela sådana psykologiskt höga spel kanske han ska vänta tills han sitter med mkt bättre kicker, el tvåpar. Preflop om jag haft JJ? Autofold eller bet 50$. Hade jag fått veta hur potten utspelat sig hade jag limpat På floppen med JJ? Ställ in! QQ är orealistiskt! Det är +EV! Citera
Recommended Posts