majorj Postad 14 Augusti , 2006 Rapport Postad 14 Augusti , 2006 Bra att ni kommer med synpunkter och förslag! Vi kommer att ta tag i detta omgående och försöka göra ett ordentligt ryck. Det som känns centralt är att vi får till så att även dom mer avancerade medlemmarna kan få ett utbyte samtidigt som man inte får dom nyfika och nya spelarna avskräckta av en känsla av elitism. Svårt som sagt, men vi får som vanligt testa lite olika upplägg för att se vad som passar forumet bäst. - QoS Snegla gärna på flopturnriver.com som skiljer på "advanced strategies" och andra strategies på ett ganska avspänt sätt. Citera
QoS Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 SILBERSKY, precis den funktionen att rapportera användare och inlägg finns i vB. Vi håller just nu på att tittar på hur pass lämplig den är för att flytta över forumet på. - QoS Citera
Cyntax Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Postad 15 Augusti , 2006 Jag retar mig mest på hur det ser ut i dagboksavdelningen. Önskar att det fanns en regel om att dagbokens rubrik måste innehålla en regel om vad man spelar. T.ex: Katten letar edge på FLT $5/10 Fullring DaPine har äntligen bestämt sig - NL100 (Massa HHs) Hajen lirar SNG & FL på stars ... som alla har jättebra beskrivningar på vad man kan hitta i dagboken. Bra rubrik = lättare för rätt målgrupp att hitta din unika dagbok. Om man sen ser: Emilio försöker lära sig hantera tilten och strypa slasket. Superfunks Fiskebåt FiskNils - En nybörjares äventyr ... Vad är detta? Man vet inte vad man har att förvänta sig, kanske det som är tjusningen/meningen iofs. Men då dagböckerna är så sjukt många måste man sålla, vem orkar läsa allt? Bättre ordning tack! Sen så läste jag Parres guide till den perfekta pokerdagboken. Mycket av hans tips är bra, några mindre bra.... 1) Kan du inte skriva bra, skit i det. Håller inte med. Skriv på bara. Det är frivilligt att läsa. Övning ger färdighet. 2) Har du inte något att säga, gör inte det. Va? 3) Var känd på forumet redan innan du börjar. Detta är inget måste, men det hjälper... Håller med delvis. Känd kanske är överdrivet. Kanske borde krävas 200-300 postningar innan man får starta dagbok? 4) Välj bara ut de intressantaste händerna ur din session. En dagbok behöver inte bara handla om pokerhänder, men jag förstår vad han menar. Ok. 5) Ha en bra struktur i det du skriver. Det hjälper. Kanske inte det lättaste, men det hjälper. Använd gärna en handconverter. Vissa sajters HH är riktiga monster. Editera gärna så att forumets kortsymboler visas istället. Vi vill se: och istället för Js Ad Qc och 5h. Så mycket lättare och snabbare att läsa då. Please... 6) Skriv inte för långa inlägg Hur långt är ett långt inlägg? Hellre ett långt för att sammanfatta dagen eller veckan istället för 10 korta tycker jag. 7) Se till att skriva för din egen skull, för att du tycker att det är kul. Skriver du för att bara få flest visare eller flest svar kommer din dagbok att suga. Wörd! Du måste ha ett syfte med din dagbok. Disciplin, få hjälp och förslag på förbättringar med spelandet. Dagböcker som har till syfte att skryta med inkomsterna går bort. 8) Tänk efter om din dagbok är unik och intressant på något sätt. Tycker inte du det själv kommer antagligen inte andra tycka det heller. Om den inte är unik, gör den unik! 9) Humor! Har du en känsla för humor, t.ex. ordlekar, som även fungerar i skrift - använd den! Humor är underskattat. Det ska vara kul att skriva dagbok också. /C Citera
Santa_Bege Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Wow! Bara några sketna dagar kvar på semestern, kommer helt plötsligt ihåg att jag påbörjade semestern med något inlägg i PF som en del inte hängde med på vad jag menade. Min vana trogen ger jag inte några svar på hur det exakt skall lösas men några inriktningsförslag på "problem" jag uppfattar. Åldersgräns 18 år vill vissa - med e-id verifieras ålder på ett säkert sätt. Tyvärr en kostnad som inte är att leka med i dagsläget men man kan ju alltid höra med leverantörerna om de vill sponsra. Annars funkar ju SS modell med ett vanligt sketet pappersavtal som skickas hem för undrskrift. (antagligen inget av teknikerna något att ha för ett privat forum) Hjort slutar: Jag har inte en aning om det finns någon "dresscode" bland PF.nus personal men det finns regler för användare att följa så är det bra om det även sätts upp regler för moderatorer. Online En del använder forumet till att skriva av sig NU. En del svarar och kommunicerar med varandra NU. Ge dessa ett eget hörn att hålla sig i så kan jag läsa intressanta handanlyser av Hjort och Gdaily. Proffsdelen Gdailys förslag är jag helt klart för. Kan inte uttala mig om det kommer bli succe, men bättre att göra något, än inget alls. Är målet att ha flest forumdeltagare eller bäst kvalitet? I och för sig kan säkert bägge målen nås men det gör de inte idag (anser jag). Alla är vi i olika faser som pokerspelare, hittils är forumet ett bra komplement under en viss tid. Jag följer endast Myssions äventyr nu för tiden, allt annat ser jag inte åt eftersom det oftast redan har sagts eller så blir det OT/flamewars. Skall sluta tjöta nu. Ha det bra! Citera
Nusseman Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag kan avslöja att vi inom kort tänker genomföra ett test med en forumgrupp där endast utvalda skribenter får skriva men där alla kan läsa (och kommentera projektet i en för det avsedd tråd). Faller testet väl ut tror vi det är ett bra sätt att attrahera skribenter som ligger på en lite högre nivå samtidigt som ingen stängs ute från den kunskap de besitter. Funkar det inte skrotar vi idén och testar nåt annat. Citera
Jennez Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Jag kan avslöja att vi inom kort tänker genomföra ett test med en forumgrupp där endast utvalda skribenter får skriva men där alla kan läsa (och kommentera projektet i en för det avsedd tråd). Faller testet väl ut tror vi det är ett bra sätt att attrahera skribenter som ligger på en lite högre nivå samtidigt som ingen stängs ute från den kunskap de besitter. Funkar det inte skrotar vi idén och testar nåt annat. Hur kommer dessa skribenter att valjas ut da? Kunskap? Antal inlagg? Citera
gdaily Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Kunskap och kvalitetsinlägg. Jag platsar inte i gruppen. Citera
Fat Tony Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Vi diskuterar en sak som kanske kan vara en bra sak: En sorts proffsgrupp för riktigt avancerade diskussioner om precis vad som helst, där alla kan läsa, men där endast speciellt inbjudna kan skriva. I denna grupp går med andra ord väldigt få trådar OT, och framför allt kommer det inte in en massa brusdiskussioner och "dumma frågor". Alla användare får då del av kvaliteten i gruppen, dels de postare som verkligen verkligen vill diskutera varje aspekt om man ska cappa med QQ preflop på knappen eller ej, och dels oss vanliga läsare (som jag räknar mig själv till) som vill läsa vad skarpa hjärnor säger om saken utan att behöva scrolla förbi massa onödiga diskussioner. Samtidigt, i och med att det är öppet för alla att läsa, så blir det inte en klubb för inbördes beundran, och det borde inte påverka diskussionerna i övriga forumet på ett negativt sätt. Inbjudan sker efter antalet kvalitetsinlägg på forumet, inte antalet inlägg eller någon annan icke-relevant parameter. Synpunkter och åsikter? Låter som ett utmärkt alternativt, ska bli spännande att se det gå live. Citera
Doubleofaces Postad 22 Augusti , 2006 Rapport Postad 22 Augusti , 2006 Håller med fat tony och gdaily. Låter som en underbar idé. Skulle verkligen vilja se om det blev något av det. Man får väl hoppas! Citera
Nusseman Postad 23 Augusti , 2006 Rapport Postad 23 Augusti , 2006 Hur kommer dessa skribenter att valjas ut da? Kunskap? Antal inlagg? Absolut inte antal inlägg. Det är kvalitét som räknas, oavsett fem eller femtusen inlägg. Vi håller på att skissa på förslag för hur urvalet ska gå till. Citera
Saint_Bjorn Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 bump Möjligt att pf.nu växt ur kostymen en aning, det är ju några medlemmar som ska tyglas. Föreslog för nån tid sen att lägga in en shoutbox. Har nu sett att det finns på ett annat pokerrelaterat svenskt php-forum integrerat med inloggningen (QoS vet säkert vilket jag menar, pm:a annars). Jag tror fortfarande en sån funktion skulle ta bort en del av skrivklådan som finns. Allt behöver ju inte sparas till eftervärlden precis. Tycker som sagt annars att forumet funkar fint förutom att lite tuffare moderering inte vore fel. Håller också med föregående skribent om att kärntruppen är viktig. Sen kan ju alltid Hjort tvingas lägga in signaturen "Med licens att vara dryg" så slipper vi det eviga tjafset om den saken. (och till sista meningen kan vi lägga till eury ) Citera
omalley Postad 27 Mars , 2009 Rapport Postad 27 Mars , 2009 bump (och till sista meningen kan vi lägga till eury ) hehe, snygg bump Citera
devalanteriel Postad 2 April , 2009 Rapport Postad 2 April , 2009 Tja, en shoutbox är ingen dålig idé. Jag överlämnar den till de som faktiskt har något med själva utvecklingen att göra. / dev - med licens att delegera Citera
Recommended Posts