Kimpan Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Detta har jag funderat över.. vill nämligen dubbeldippa bonusarna på såväl partynätverket som crypto och ja.. där man vill.. jag har 2st netellerkonton.. det ena på min kompis på hans adress och det ena på mig på min adress... Jag vet att dom är ganska petiga mot att man har 2 konton från samma hushåll.. det kan leda till frusna konton osv, sen följer en held el telefonsamtal osv.. säg att man har 2st datorer med separata IPn.. från tex BBB som ger ut 5st IPn i deras abonemang. Hur ser dom då att kontona är från samma adress? nån här som dubbelkör bonusar? * RP - QoS * Citera
Papa Kubo Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Don't do it. Det är inte värt risken. Det finns så många olika bonusar där ute att det bara är onödigt att bli girig. Citera
Kimpan Postad 20 December , 2004 Författare Rapport Postad 20 December , 2004 dom riktigt bra bonusarna finns det inte allt för många av... förstår inte direkt vad risken är om man har olika IP... det är det jag försöker ta reda på.. dom som åkt dit som jag har hört, har använt samma dator eller 2 datorer med samma IP.. Citera
Papa Kubo Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Visst, gör som du vill. Men förvänta dig ingen sympati då du gråter ut på forumet för att den elaka pokersajten beslagtagit din rulle. Citera
Kimpan Postad 20 December , 2004 Författare Rapport Postad 20 December , 2004 onödigt inlägg... jag vill som sagt inte ta risken att få kontot låst... jag undrar vad det är som kan tänkas koppla dessa 2 datorer till samma användare om de har skilda IPn och skilda neteller osv..? ingen anledning att surna till för det? Citera
Papa Kubo Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Jag är inte ett dugg sur. Vill bara hindra dig från att göra något du kanske bittert får ångra. Men okej, då säger jag med ett stort leende: GO AHEAD! JUST DO IT! Citera
lundis Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Jag och en kompis använder ibland samma dator och för att inte riskera problem skaffade jag ett till ip nr och det har fungerat bra på bla partynätverket. Sen är jag ganska säker på att om dom skulle mistänka nått blir kontona tillfälligt låsta men om man kan visa att det finns två verkliga personer genom att faxa in bilder på pass eller nått är det lugnt. lundis Citera
Kimpan Postad 20 December , 2004 Författare Rapport Postad 20 December , 2004 läs mitt tidigare inlägg...suck.. vill inte chansa.. ville veta om nån vet vad som gäller? alla jag har hört om som fått sina konton låsta osv har på nåt sätt haft uppgifter som varit samma på båda kontona tex samma ip eller samma email eller samma neteller eller samma adress eller samma telefonnummer... om man skiljer alla dessa saker så borde det inte vara nåt problem.. kubo säger att det är det.. då undrar jag vad det är som gör att de ser att båda datorerna är från samma hushåll... aa lundis det är vad jag också hört, att det är relativt lätt att få igång kontona igen.. men vore ju skönt om man slapp det. fast det kanske inte går.. Citera
lfx Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 men duck, om det nu är som du säger och att du inte vill chansa, så gör det inte, det finns inget sätt som är 100%-igt Citera
Kimpan Postad 20 December , 2004 Författare Rapport Postad 20 December , 2004 varför är inte det sättet som jag beskrev 100%-igt? om nån kan förklara så är det ju klart att jag ger mig.. har inte blivit motbevisad än... varför inte vara säker innan man prövar? Citera
Hjort Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 varför är inte det sättet som jag beskrev 100%-igt? om nån kan förklara så är det ju klart att jag ger mig.. har inte blivit motbevisad än... varför inte vara säker innan man prövar? Du kan ju aldrig vara 100%, jag kan inte direkt komma på något sätt att upptäcka det dock. Citera
eurythmech Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 varför är inte det sättet som jag beskrev 100%-igt? om nån kan förklara så är det ju klart att jag ger mig.. har inte blivit motbevisad än... varför inte vara säker innan man prövar? Att nån anger dig? Jag förstår faktiskt inte varför en sån här diskussion tillåts på forumet. Om någon skulle presentera samma plan mot 24:an så skulle det inte bara vara puckat eftersom bl.a sostlind läser forumet, men också mötas av vilda protester från en massa spelare som är 24:an trogna. Jag misstänker att vi på forumet särbehandlar vissa siter. Citera
Kimpan Postad 20 December , 2004 Författare Rapport Postad 20 December , 2004 verkar endå omöjligt att få två helt olika IP till samma adress...om man nu inte har 2 teleabonnemang.. och det lär kosta.. får helt enkelt spela hos kompisar.. Citera
Johan Axelsson Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Jag delar IP med ~600 andra i området. När jag signat på vissa party-skins har de sett att många andra spelat härifrån förut, och rabblat namn och frågat om jag känner nån av dom. De har nöjt sig med att jag sagt att jag inte känner dom, men att de säkert bor i området och har samma isp. Så det här med att ha olika IP tror inte jag är så dödsviktigt. Hoppas inte det iaf, jag vill inte få problem bara för att mina grannar också spelar. Citera
pluntzky Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Det är sånt här missbruk som får oss andra att hålla på och ringa en massa samtal till och från indien för att klara ut ett och annat. Citera
Llandi Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 party är väldigt glada i att låsa konton och sno rullar... tro mig.... Citera
Kimpan Postad 21 December , 2004 Författare Rapport Postad 21 December , 2004 nja party är jag inte så orolig över... snarare crypto.. vet inte lika mycket om dom.. men party har jag inte hört nån som förlorat sin rulle i.. bara att ringa och få den upplåst Citera
Henkeman Postad 21 December , 2004 Rapport Postad 21 December , 2004 Vi är ca. 2000 på samma IP, dock spelar ju inte alla poker, men en hel del lär göra det, speciellt på Expekt och andra siter som man lätt stöter på. (Ladbrokes etc.) PokerNow (Party-nätverket) ringde till mig för att verifiera och de frågade varifrån jag spelade, när jag svarade att det var ett universitet så verkade de nöjda med det svaret. Jag håller med JH, det finns inget 100%-igt sätt att veta, men jag kan inte se något sätt de skulle kunna komma på dig. Är kontona signade på olika personer på olika adresser bara att du spelar hemma från två datorer med olika IP:n... vem skulle kunna veta att samma kille spelar? Citera
Gamer Postad 22 December , 2004 Rapport Postad 22 December , 2004 Jag är ganska säker på att det är så här det ligger till Du kan inte ens signa upp två konton från samma dator (de lägger cookies samt registernycklar som kollas). Om du kommer runt detta problem (t.ex med VMware eller två datorer) så kommer de att frysa ditt konto samt ringa till dig om du 1. har samma IP som någon annan, 2. har samma address/namn eller 3. använder samma kontokort/Neteller. Citera
Kimpan Postad 22 December , 2004 Författare Rapport Postad 22 December , 2004 Jag är ganska säker på att det är så här det ligger till Du kan inte ens signa upp två konton från samma dator (de lägger cookies samt registernycklar som kollas). Om du kommer runt detta problem (t.ex med VMware eller två datorer) så kommer de att frysa ditt konto samt ringa till dig om du 1. har samma IP som någon annan, 2. har samma address/namn eller 3. använder samma kontokort/Neteller. det är så jag tror också.. då är jag helt enkelt home safe om jag har 2 datorer, 2 neteller, 2 adresser, 2 ip.. dvs adsl och cable.. Citera
Recommended Posts