jon2 Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Hur tror ni den ser ut kommer det finnas samma utbud av spel. Kommer det fortfarande vara skattefritt vad tror ni? just nu går det bra att enbart leva på internet poker. Citera
Hjort Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Jag tror inte det är skattefritt ens nu, saken är bara att skatteverket inte fått tummen ur och rett ut den komplicerade situation som råder. Citera
Llandi Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Jag tror inte det är skattefritt ens nu, saken är bara att skatteverket inte fått tummen ur och rett ut den komplicerade situation som råder. Skatteverket är onekligen lata, dom försöker ju inte ens att kolla upp varifrån man fått pengarna. Vi hade en sådan på besök och en i klassen frågade om dom kollade utrikes konton, typ neteller. han svarade med nej i sådana fall måste vi ha en stark misstanke. Alltså måste dom fått ett "tips". Vidare till den andra frågan, jag tror inte att pokerspelandet kommer vara lika lönsamt som det är nu. Men det kommer fortfarande för dom som vill att leva på det. Citera
m_sjoberg78 Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Jag tror inte det är skattefritt ens nu, saken är bara att skatteverket inte fått tummen ur och rett ut den komplicerade situation som råder. Skatteverket är onekligen lata, dom försöker ju inte ens att kolla upp varifrån man fått pengarna. Vi hade en sådan på besök och en i klassen frågade om dom kollade utrikes konton, typ neteller. han svarade med nej i sådana fall måste vi ha en stark misstanke. Alltså måste dom fått ett "tips". Jag tror nog oxå att det bara beror på lathet , och inte om något annat, tex fördelning av sina resurser eller att det helt enkelt tar lite tid att komma igång med en ganska komplicerad granskning. //Marcus Citera
DocuWild Postad 20 December , 2004 Rapport Postad 20 December , 2004 Eller så har det helt enkelt inte varit tillräckligt med pengar (eller misstanke om detta) för att rättfärdiga de kostnader som det tar att reda ut frågan. Citera
Recommended Posts