Gå till innehåll

Vad skulle ni göra om den andre blir disconectad?


MrGunner

Recommended Posts

Hamnade h2h i en turnering på Ladbrokes idag där jag var chipleader. Den andre blev disconectad så det var ganska lätt att öka min stack ännu mer. Det kändes lite osportsligt att höja varje gång jag hade sb, men när jag frågade dom som kollade tyckte dom att jag skulle höja hela tiden. Den andre kom sedan tillbaka och hade då förlorat en del. Vad hade ni gjort? Låta tiden gå mellan varje hand eller köra på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Money never sleeps" - citat Gordon Gekko (Michael Douglas) i filmen Wall Street.

 

Jag hade utan tvivel höjt varenda pot för att tjäna pengar. Hela grejen med internetpoker är ju att spela av de andra pengarna, till skillnad från IRL-poker då man även kan spela för att ha en trevlig stund med med/motspelarna. Om någon t.ex får telefon när vi spelar IRL är det ju en självklarhet att han inte blir sitting out och vi samtidigt stjäl hans mörkar utan då tar vi helt enkelt paus i spelet.

 

På internet däremot skulle jag utnyttja varenda tillfälle som ges för att öka min stack. På internet gäller följande slogan UTAN undantag:

 

Play for fun... is play to win!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en annan sajt jag spelat på så har management gått in och pausat ett tag, kommer personen inte tillbaka så har de fattat beslut där de tar hänsyn till stackstorlek och frågar om man tycker den dealen är schysst. Rent krasst så är det ju upp till var och en att ha en 2nd ISP man kan koppla upp sig emot om det skiter sig (typ via vanligt uppringt modem).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det gäller att ta till vara dessa tillfällen, ta chipsen, ta pengarna. Förr eller senare blir det din tur att bli disconnectad och du kommer inte stötta på någon som väntar/inte tar dina blinds. Det är en del av intrenet pokern helt enkelt, bra uppkoppling är en klar fördel som man skall se till att använda sig av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som tar han har.....Även om du är snäll å sportslig mot någon kommer han att skita i det och sno din stack om du skulle bli disconnected vid ett annat tillfälle. Dra in så mycket du kan så länge du kan, det är mit råd. Snäll kan man vara på julafton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snäll kan man vara på julafton.

 

Om man sitter och kör en liten tourney på julafton och samma scenario inträffar då? Ska man snällt vänta på honom då? ;)

 

Skämt åsido, jag håller med alla skribenterna här. Nästa gång är det du som är disconnectad, och då kommer din motspelare att ta så mycket han hinner.

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar vinna turneringen och sen för jag över hälften till personen i fråga. Nån måtta får det ju vara på hur man tjänar sina pengar... Har väl hänt nån gång att man spelar med nån megaidiot som man bara inte kan med att ge pengar helt i onödan, men generellt så för jag över halva summan. Klart om man är jättechipleader ändå så är det väl bara vinna, men står det och väger så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara lite kuriosa. Legato spelade ultimatebets dyra söndagsturnering nu senast med inköp på 530$. förstapriset låg nånstans över 20 000$ När de är fem kvar blir han utloggad och kommer inte in på 5 minuter. De andra använde full betänketid i varje beslut tills han kom tillbaka och vann tävlingen.

 

Nu borde givetvis siten själv pausat turneringen i det läget, men eftersom det inte skedde så tycker jag man som spelare kan visa lite god vilja. Och Legato har väl ett par middagar att bjussa på när han stöter på de där spelarna runt om i världen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det klart, på dom nivåerna kan jag tänka mig att det är mer gentlemannamässigt. Det är ju inte småsummor vi pratar om då direkt. Där tror jag det är mer regel att man är snäll även om det inte är julafton.

 

Däremot om vi pratar low limt där jag tomtar omkring så tror jag inte att man kan räkna med att bli behandlad så väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...