Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fasen va bra du är!!! riktigt glad för din skull!!!

Tack! :)

 

Vad fint...lite 5-10 snart då...

Då kan JAG alltså om jag "en gång i livet" skulle klonka hålstegen mot dig vinna dubbelt så mycket av dig... FINT

... Ska redan göra en inköpslista vad jag ska göra av alla ev. $$ ;)

Du vet ju att du aldrig kommer dra ut mig med någon hålstege så skippa den där önskelistan ;)

 

Welcome to the jungle...

Djungeln? :shock:

 

Fan vad kul Jimmy! Fortsätt så :D

Tackar, Hoppas det kan fortsätta ett par dagar till iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cG_ har jag alltid sett som en riktigt tight spelare men på senare tid har jag märkt att han börjat syna mina höjningar hyfsat frekvent, främst i position. Hur bra/dålig är min turnraise samt mitt riverbet givet mitt floppspel? Jag kan definitivt ta denna linje tom men jag är vet inte ifall cG_ är medveten om det.

 

- Raskens sitting in seat 1 with $1435.24

- M_Peura sitting in seat 2 with $1512.67

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $598.50 [Dealer]

- ankstrajks sitting in seat 4 with $960.50

- cG_ sitting in seat 5 with $550.90

- Atheris sitting in seat 6 with $310.88

 

ankstrajks posted the small blind - $2.50

cG_ posted the big blind - $5.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Ad::4h:

Atheris folded

Raskens folded

M_Peura folded

Punkrock_kid raised - $20.00

ankstrajks folded

cG_ called - $20.00

 

** Dealing the flop: :9d::Ah::7s:

cG_ checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :As:

cG_ bet - $40.40

Punkrock_kid raised - $100.00

cG_ called - $100.00

 

** Dealing the river: :2s:

cG_ checked

Punkrock_kid bet - $119.75

cG_ called - $119.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att din turnraise är halvbesvärlig.

 

Varför låter du inte fienden fortsätta betandet?

 

Om fienden är kompetent bör han inte syna ditt riverbet med annat än händer som slår dig(möjligtvis en split). Men om du låter fienden fortsätta betandet kan du snappa upp en hel del bets med sämre händer.

 

För att kunna syna rivern med annat än händer som slår dig behöver ju fienden en read på dig som riktigt löös. Right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att din turnraise är halvbesvärlig.

 

Varför låter du inte fienden fortsätta betandet?

 

Om fienden är kompetent bör han inte syna ditt riverbet med annat än händer som slår dig(möjligtvis en split). Men om du låter fienden fortsätta betandet kan du snappa upp en hel del bets med sämre händer.

 

För att kunna syna rivern med annat än händer som slår dig behöver ju fienden en read på dig som riktigt löös. Right?

Håller egentligen med dig i det mesta du säger här, I efterhand känns det inte som att han kommer betala av med speciellt många sämre händer. Allting hänger ju egentligen på huruvida han vet att jag kan göra detta move tom. Det är ju faktiskt väldigt avgörande.

 

Ifall jag bara synar turn så vet han ju i princip att jag har en hand, det kanske iofs mer ser ut som KK-JJ och han försöker betta bort mig från den på river men det känns inte så troligt. Jag synar inte turn tom så värst ofta så det blir lite jobbigt att balansera ;)

 

Min höjning kommer ju iofs från knappen så jag kan ju ha det mesta. Det är väl i princip det jag vill få motsåndaren att tro. Men detta kan ha varit ett mycket dåligt spel :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D:D:D

Vad ska kunna stoppa dig? *imponerad*

Hehe, Jag har ju inte haft någon riktig downstreak än och det är väl mestadels därför det har gått så stadigt uppåt som det har gjort. :) Men jag fortsätter väl bara som jag har gjort nu så borde jag väl snart vara stabil 5/10 spelare :P Vi ses väl där antar jag, för jag vet hur snabbt du brukar avancera när du börjar om :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet, gå ner till NL50 nu, för snart kommer nog badstreak, sen när du känner badstreaken börjar vända så går du upp och spelar NL5000, kan ju inte misslyckas? ;):P

Ja, Jag skulle ju iaf ha gått om inköp ifall jag spelade NL50 ;)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Drog precis igång med 125k på Prima. Tog en tidig rebuy för att dubbla antalet startchips men har tappat från de 4000 ner till 3000. Känner dock att det blir en dubbling snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har smygläst din dagbok ett tag och även om jag inte spelar CG så är jag jävligt imponerad över dina resultat. Har varit kul att följa dig från NL100->NL500. Hoppas du kommer fortsätta skriva mycket här så kommer det här bli en av de bästa dagböckerna på pf.nu

 

Lycka till 125k btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har smygläst din dagbok ett tag och även om jag inte spelar CG så är jag jävligt imponerad över dina resultat. Har varit kul att följa dig från NL100->NL500. Hoppas du kommer fortsätta skriva mycket här så kommer det här bli en av de bästa dagböckerna på pf.nu

 

Lycka till 125k btw.

Tack! :) Kul att höra att du gillar dagboken. Har inga planer på att lägga ner den iaf, Man plussar ju rakt ut när man skriver dagbok ;)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

Spelar förövrigt $10kgarantin på FullTilt 69+6 som börjar nu. Nickar Punkrock_kid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att din turnraise är halvbesvärlig.

 

Varför låter du inte fienden fortsätta betandet?

 

Om fienden är kompetent bör han inte syna ditt riverbet med annat än händer som slår dig(möjligtvis en split). Men om du låter fienden fortsätta betandet kan du snappa upp en hel del bets med sämre händer.

 

För att kunna syna rivern med annat än händer som slår dig behöver ju fienden en read på dig som riktigt löös. Right?

Håller egentligen med dig i det mesta du säger här, I efterhand känns det inte som att han kommer betala av med speciellt många sämre händer. Allting hänger ju egentligen på huruvida han vet att jag kan göra detta move tom. Det är ju faktiskt väldigt avgörande.

 

Ifall jag bara synar turn så vet han ju i princip att jag har en hand, det kanske iofs mer ser ut som KK-JJ och han försöker betta bort mig från den på river men det känns inte så troligt. Jag synar inte turn tom så värst ofta så det blir lite jobbigt att balansera ;)

 

Min höjning kommer ju iofs från knappen så jag kan ju ha det mesta. Det är väl i princip det jag vill få motsåndaren att tro. Men detta kan ha varit ett mycket dåligt spel :P

 

 

Jag tycker du gör helt rätt som höjer här. Precis som du säger så blir det så givet att du har en hand om du bara synar. Samtidigt som du lätt skulle kunna höja där med både luft och färgdrag eller just ess.

 

Dessutom är det mkt stor chans att han har fått färgdrag på turn eller floppat stegdrag och misslyckats med en CR. Då betalar han ju av 60 till precis så som blev fallet.

 

Om du istället bara synar stannar ju i nästan 100 % av fallen potten på river. Dels för att du inte får betalt av en hand och dels för att killen får sitt frikort. Om du däremot höjer kan han ofta se ditt bet på river som en följd av luftbluffen på turn och synar ner. (1010-KK, 9a)

 

Jag antar att han muckade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur både Prima och FullTilt. Åkte på ett ganska komiskt sätt ur FullTilt. Hade inte så mkt marker kvar och råkade kallsyna raise+reraise med 84 och floppade Q84. Hamnade allin mot AK och AA, fick upp ett färgdrag på turn och jag var helt plötsligt nästintill säker på att dubbla upp men en Q på river skickade ut mig :)

 

:club::diamond::heart::spade:

 

I handen jag postade senast så förlorade jag mot cG_ som steksynade river med AJ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta dagens/nattens resultat innan jag går o lägger mig :) Turneringarna gick inget vidare idag men cashgamet gick som det gått de senaste dagarna. BRA. Plussade visserligen bara 850$ på CG men jag är rätt nöjd med spelet ändå. Hade tänkt spela lite mer nyss men satt och letade Thailandsvillor tillsammans med DaPine istället :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta dagens/nattens resultat innan jag går o lägger mig :) Turneringarna gick inget vidare idag men cashgamet gick som det gått de senaste dagarna. BRA. Plussade visserligen bara 850$ på CG men jag är rätt nöjd med spelet ändå. Hade tänkt spela lite mer nyss men satt och letade Thailandsvillor tillsammans med DaPine istället :D

 

Förövrigt så hittade vi världens nöt lyxvilla :D Helt sjuuuukt fräsch :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte posta dagens/nattens resultat innan jag går o lägger mig :) Turneringarna gick inget vidare idag men cashgamet gick som det gått de senaste dagarna. BRA. Plussade visserligen bara 850$ på CG men jag är rätt nöjd med spelet ändå. Hade tänkt spela lite mer nyss men satt och letade Thailandsvillor tillsammans med DaPine istället :D

 

Förövrigt så hittade vi världens nöt lyxvilla :D Helt sjuuuukt fräsch :D:D:D

 

Men posta en länk då! Fisk!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...