Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Lite tiltad när handen utspelas men vet inte hur dåligt spelet är endå. Han borde ju kunna släppa en K när jag pushar på turn. Hade ingen read på honom som någon som gör moves men det kändes som att han inte nödvändigtvis behövde ha en så stark hand som han hade. Blir jag synad har jag ju med största sannolikhet 11-13 outs så det kanske trots allt finns ett värde i att pusha?

 

- TenGrand sitting in seat 1 with $135.95 [Dealer]

- wiqqi sitting in seat 2 with $333.65

- Gramm86 sitting in seat 3 with $384.70

- tfreeman sitting in seat 4 with $30.00 [sitting out]

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $247.10

- bolerogsaft sitting in seat 6 with $291.80

 

wiqqi posted the small blind - $1.50

Gramm86 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :5s::8s:

Punkrock_kid raised - $12.00

bolerogsaft folded

TenGrand folded

wiqqi called - $12.00

Gramm86 folded

 

** Dealing the flop: :9c::Ks::Qs:

wiqqi checked

Punkrock_kid bet - $16.00

wiqqi raised - $32.00

Punkrock_kid called - $32.00

 

** Dealing the turn: :6c:

wiqqi bet - $51.00

Punkrock_kid went all-in - $203.10

wiqqi called - $203.10

 

** Dealing the river: :Td:

Punkrock_kid shows: :5s::8s:

wiqqi shows: :Kd::Qh:

wiqqi wins $495.20 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Han min checkraisar och bettar sedan ut på turn känns inte som han har en jättevek hand direkt. Du har position och får bra pottodds för syn. Utan read är detta en självklar syn för mig :)

Jo, Nu när du skrev det så behöver jag ju bara få betalt runt 60$ de gånger färgen sitter för att de ska vara ett break-even spel men sen får man ju räkna de gånger jag pushar tom när jag missar draget och han checkar till mig och sen synar. Det kommer ju hända typ varje gång :P Dessutom måste jag ju balansera upp lite så att jag inte har nutz varje gång jag gör sådana där spel.

 

Inte helt osannolikt att han viker tvåparet där, han gråtsynar

Jag tolkar det som att du gillar spelet? :)

 

 

Okej, Tänkte posta ytterligare en hand från gårdagens NL300 session. Detta var i början och Fi i handen är lineker, En spelare jag inte kan dra mig till minnes att jag spelat mot tidigare. En svensk hursomhelst som jag har hunnit spela flertalet potter mot under inledningen av min första NL300 session.

 

Han har spelat löspassivt preflop, Limpat flertalet gånger i tidig position och synat stora höjningar. Postflop så har han lyckats skaffa sig ett litet psykologiskt övertag genom att vinna i princip varje pott mot mig. När jag har haft position har det blivit sekvenser som Check-Bet-syn på flopp, Check-Check på turn och Bet-Fold på river. Jag tror alltså att han kan syna tom ur position på bräden som han inte tror har träffat mig för att han ser mig som vek. Är mitt spel standard givet min read?

 

- gunjan sitting in seat 1 with $77.34

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $204.15 [Dealer]

- DZANGOG sitting in seat 3 with $98.65

- Sum sitting in seat 4 with $169.00

- lineker_ sitting in seat 5 with $401.21

- Hato1 sitting in seat 6 with $119.00

 

DZANGOG posted the small blind - $1.50

Sum posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jh::Ks:

lineker_ called - $3.00

Hato1 called - $3.00

gunjan called - $3.00

Punkrock_kid raised - $18.00

DZANGOG folded

Sum folded

lineker_ called - $18.00

Hato1 called - $18.00

gunjan folded

 

** Dealing the flop: :7c::7h::9c:

lineker_ checked

Hato1 checked

Punkrock_kid bet - $40.00

lineker_ called - $40.00

Hato1 folded

 

** Dealing the turn: :8d:

lineker_ checked

Punkrock_kid went all-in - $146.15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går till skillnad från igår riktigt bra idag och även fast inte grinden har börjat på riktigt än så är jag redan + c.a 1200$. :D

 

Satt precis och kollade igenom mina stats på NL300 såhär långt och något som kan vara värt att notera är att jag har blivit betydligt lösare än vad jag varit tidigare. Min VP$IP ligger så här långt runt 25 och tidigare har jag bara haft c.a 20. Preflop raise ligger på 18 och Total Aggression ligger på 2.2. Nu är detta bara över ett par tusen händer och förmodligen behövs det kanske lite fler händer för att kunna dra slutsatser om spelet men jag är lite nyfiken på vad som anses som lagom när det gäller Total Aggression? 2.2 känns som att jag inte är direkt passiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått neråt lite och ligger nu inte mycket mer än 1000$ +. Jag gick även in på ett 25/50 bord på Svenska Spel och skottade lite tillsammans med "Schermanator". Vi gick in med varsin tusenlapp. När vi hade 1500 kvar så pushade vi med A2s efter en raise från en lös kille. Han hade AK. 2a på turn, K på rivern :) Hur kan han sätta treoutarn ;) Vet inte om det blir något mer lir nu. Dustinz kommer tillbaka om ett tag och är förmodligen grindsugen men jag kommer nog bara sitta vid datorn och kolla runt lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

Misread av mig totalt i denna hand. Normalt sett brukar jag inte vilja stoppa in allt när jag allt som oftast drar dött då jag blir synad men denna hand blev ett undantag. Får väl dra mitt resonemang vilket i kombination med mina instinkter fick mig att pusha.

 

Fi synar mig i position preflop för att sedan syna mitt CB på floppen. I detta läge sätter jag honom inte nödvändigtvis på någon Premiumhand. Först på denna nivå har man väl för första gången på riktigt märkt av floats. Dock har jag inte sett det av denna spelare. Jag kan dock tänka mig att han är kapabel att floata denna flopp i position mot mig. Jag borde ju inte ha träffat. På turn valde jag att gå vidare min read och bettade därför igen och tänkte i samma stund. "Får jag ett omslag till 90 så ställer jag. Mycket riktigt kommer omslaget och jag pushar. Han hade ju tyvärr en betydligt bättre hand än vad jag väntat mig men mot hans HD så trodde jag att jag hade en ganska stor FE. Min line är ju trots allt ganska stark. Notera även att detta är Battle of the Blinds så hans HD borde vara bredare än vanligt.

 

- EStoner sitting in seat 2 with $50.97 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $293.15

- tfreeman sitting in seat 4 with $436.77

- miol sitting in seat 5 with $412.15

- trustmenot sitting in seat 6 with $113.60

 

Punkrock_kid posted the small blind - $1.50

tfreeman posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jc::Qc:

miol folded

trustmenot folded

EStoner folded

Punkrock_kid raised - $12.50

trustmenot was disconnected

tfreeman called - $12.50

 

** Dealing the flop: :3h::2c::7h:

Punkrock_kid bet - $14.00

tfreeman called - $14.00

 

** Dealing the turn: :3s:

Punkrock_kid bet - $30.00

trustmenot reconnected

tfreeman raised - $90.00

Punkrock_kid went all-in - $238.15

trustmenot was disconnected

tfreeman called - $268.15

 

** Dealing the river: :8s:

Punkrock_kid shows: :Jc::Qc:

tfreeman shows: :Ks::Kh:

tfreeman wins $587.30 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 2

Intressant hand. Höjer med en marginell hand först in på knappen och får syn av BB. Får en relativt bra flopp och bestämmer mig för att spela den aggressivt. Skjuter jag två skott borde jag kunna plocka upp potten men det gick inte som tänkt. Vad göra på river? Vilken HD sätter ni motståndaren på?

 

- membersclub sitting in seat 1 with $75.05

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $300.75 [Dealer]

- TimmyJimmy sitting in seat 3 with $265.50

- bonnyscot sitting in seat 5 with $308.50

- DankMids sitting in seat 6 with $339.00

 

TimmyJimmy posted the small blind - $1.50

bonnyscot posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :3c::5c:

DankMids folded

membersclub folded

Punkrock_kid raised - $12.00

TimmyJimmy folded

bonnyscot called - $12.00

 

** Dealing the flop: :Tc::8d::8c:

bonnyscot checked

Punkrock_kid bet - $14.00

bonnyscot called - $14.00

 

** Dealing the turn: :Jd:

bonnyscot checked

Punkrock_kid bet - $38.00

bonnyscot called - $38.00

 

** Dealing the river: :4s:

bonnyscot bet - $48.00

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. Det där är generellt en väldigt stark hand. Checksyn, Checksyn och bet är i princip aldrig något halvbra.

På torra bräden kan kanske ditt påstående stämma i många fall men det faktum att brädet är så dragigt som det är så borde Fi i mitt tycke slå om flopp eller turn med en bra träff. När han också bara bettar halvpot efter checksynerna så tycker iaf jag att det inte direkt skriker styrka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold. Det där är generellt en väldigt stark hand. Checksyn, Checksyn och bet är i princip aldrig något halvbra.

På torra bräden kan kanske ditt påstående stämma i många fall men det faktum att brädet är så dragigt som det är så borde Fi i mitt tycke slå om flopp eller turn med en bra träff. När han också bara bettar halvpot efter checksynerna så tycker iaf jag att det inte direkt skriker styrka.

 

Du kommer att bli förvånnad av hur många gånger folk slänger ut ett stoppbet men ändå synar ner omslaget med en marginell hand. Dock inte sagt att det är dåligt att slå om men jag föredrar hellre att hålla nere variansen med att ge upp bluffarna i tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer att bli förvånnad av hur många gånger folk slänger ut ett stoppbet men ändå synar ner omslaget med en marginell hand. Dock inte sagt att det är dåligt att slå om men jag föredrar hellre att hålla nere variansen med att ge upp bluffarna i tid.

Exakt, Det är jag väl medveten om och det var lite det som fick mig att ta det beslut jag tog. Den hand som jag tyckte var troligast givet hur han spelat handen var J9, Alltså ett öppet stegdrag som han också lyckades träffa ett par med. Den handen skulle ju mycket väl kunna stoppbetta river och syna omslag. Hade Knekten varit ett annat kort så hade jag förmodligen raisat river men jag tror han kollar upp mig ganska ofta med J9 så jag valde att vika istället.

 

Han hade dock inte J9 utan K9d. Den hade han nog fått svårt att syna ett omslag med :)

------------------------------------------------------------------------------------

Än så länge är jag + lite mer än 500$ idag. Det blev dock på NL200 jag hittade plusset då det var dålig action på NL300 imorse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev det lite mer än 400$ + och totalt under månaden blev det en bit under 3000$ + exkl. RB vilket jag inte är sådär jättenöjd med men med tanke på att man varit på semester kanske man inte ska vara allt för missnöjd med resultatet. + är alltid + :)

 

Tänkte posta en hand från nattens korta NL300 session. Fi i handen är aggressiv så jag väljer att fyrbetta preflop för att slippa spela handen ur position. Det är enligt mig ingen hit mot en aggressiv spelare. Man måste ju räkna med att få ett potbet emot sig på floppen och det kan vara lite jobbigt att spela handen vidare ifall man inte träffar hårt. Hur spelar jag handen i övrigt? Givetvis intresserad av åsikter om preflopspelet också men kan jag ta någon annan line efter hur jag spelat preflop?

 

- mr7777 sitting in seat 1 with $640.20

- landroen sitting in seat 2 with $79.61

- LuckyHven sitting in seat 3 with $180.52

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $295.50

- westfelt sitting in seat 5 with $246.64 [Dealer]

- rich1926 sitting in seat 6 with $1554.48

 

rich1926 posted the small blind - $1.50

mr7777 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qs::Ah:

landroen folded

LuckyHven folded

Punkrock_kid raised - $12.00

westfelt raised - $33.00

rich1926 folded

mr7777 folded

Punkrock_kid raised - $89.00

westfelt called - $89.00

 

** Dealing the flop: :As::4h::Jd:

Punkrock_kid checked

westfelt checked

 

** Dealing the turn: :6h:

Punkrock_kid bet - $100.00

westfelt went all-in - $157.64

Punkrock_kid called - $157.64

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt och kollade runt vad det gick för turneringar ikväll och såg att det gick en 100+10 freezeout 250000 Garanti på Prima. Kommer med största sannolikhet att spela den. Har aldrig spelat en så dyr turnering förut :shock: Bara hoppas att min turneringsklonken infinner sig ikväll :)

 

Snart startar jag upp dagens spel med CG grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är långt ifrån standardspel från min sida men jag måste variera spelet väldigt mycket mot just denna spelare. Jag var nästan säker på att han skulle skjuta ett skott på efter att jag visat svaghet på både flop och turn. Han är väldigt aggressiv i vanliga fall så det förvånar mig att han checkar 2 raka gator. När sedan esset faller så tror jag att han mycket väl kan ha träffat så jag checkar rivern också. Tankar?

 

- Kjell_morten sitting in seat 2 with $398.40

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $449.75

- clementmog sitting in seat 4 with $362.65

- bolerogsaft sitting in seat 5 with $1007.01

- poirot sitting in seat 6 with $75.50 [Dealer]

 

Kjell_morten posted the small blind - $1.50

Punkrock_kid posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :6c::6s:

clementmog folded

bolerogsaft raised - $12.00

poirot folded

Kjell_morten folded

Punkrock_kid called - $12.00

 

** Dealing the flop: :Ts::3s::3c:

Punkrock_kid checked

bolerogsaft checked

 

** Dealing the turn: :6h:

Punkrock_kid checked

bolerogsaft checked

 

** Dealing the river: :As:

Punkrock_kid checked

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag borde raisa turn här eller hur?

 

- Tofe sitting in seat 1 with $488.79

- agaren sitting in seat 2 with $187.95

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $526.95 [Dealer]

- sicruz sitting in seat 4 with $127.00

- rossg212 sitting in seat 5 with $236.00

- Kjell_morten sitting in seat 6 with $254.00

 

sicruz posted the small blind - $1.50

rossg212 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :8h::8c:

Kjell_morten folded

Tofe raised - $6.00

agaren folded

Punkrock_kid raised - $18.00

sicruz folded

rossg212 folded

Tofe called - $18.00

 

** Dealing the flop: :8d::2c::2h:

Tofe checked

Punkrock_kid bet - $20.00

Tofe raised - $60.00

Punkrock_kid called - $60.00

 

** Dealing the turn: :5s:

Tofe bet - $105.00

Punkrock_kid called - $105.00

 

** Dealing the river: :Kd:

Tofe checked

Punkrock_kid went all-in - $343.95

Tofe folded

Punkrock_kid mucks: :8h::8c:

Punkrock_kid mucks:

Punkrock_kid wins $711.45 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...