Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Sista handen hade jag absolut raisat flopp till runt 110. Har han AA så tough shit, men han skulle ju lätt syna dig med 1010, JJ och QQ, samt AKs, Axs i färgen.

Nu har du ju tur och turn är ganska ofarlig. Syn.

Det är just detta som jag försöker komma ifrån (Har han AA e de bara betala av klyschan), Nästan varje gång jag stoppar in pengarna på flopp när jag har KK så möter jag AA så jag försöker hitta alternativa strategier för att undvika att "go broke" i det här läget. När jag bara synar flopp så har jag definierat min hand relativt hyfsat kan jag tänka mig och jag tror inte han skulle pusha rakt av med t.ex. TT-QQ utan dessa skulle spelas mer försiktigt även om han förmodligen skulle få svårt att komma ifrån handen.

 

Det är en väsentlig skillnad om hans 3-betfrekvens preflop vore betydligt högre men när nästan alla har så snäva omslags-HD så betyder denna action nästan uteslutande AA och denna gång hade jag tillräckligt med kyla att folda KK. Jag skrev i chatten vad jag hade och han visade inte vilket ofta folk gör när man lägger bäst hand. Jag tror och hoppas att jag gjorde rätt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har inte blivit någon grind idag då jag varit på PhiPhi Island och snorklat och haft roligt :) Kom precis hem men ska iväg och klippa mig snart innan det är dags för sista kvällen här i Patong, Vi åker ju tillbaka till Bangkok imorgon :shock:

 

Tänkte också bara posta resultatet i handen där jag reraisade med :Ad::5d: och floppade färgdraget. Jag checkade, Han bettade 34$ och lämnade 97$ kvar, Jag gick All in och han foldade. Tyckte det var ett bra sätt att extrahera pengar från en lös aggressiv spelare. Skulle han checka bakom är ju inte det hela världen heller då jag trots allt har ett färgdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man Back in Bangkok. Kom hit igår och idag fixade vi Internet på rummet. Inte världens snabbaste men det fungerade att spela poker iaf, så just nu känns det bra :) Spelade precis en session och plussade även om det inte var någon häpnadsväckande summa. Tror det blev 90$ +. Riktigt dåligt motstånd vid den här tiden, I princip bara shortstacks så det borde kanske blivit mer +. Inga jätteintressanta händer att posta, får se om det dyker upp något senare under dagen när jag grindar vidare.

 

När kommer Pokerforumligan ner till Bangkok, Imorgon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, Gick på dagens andra session strax efter att jag avslutat den första. Efter denna session kanske jag ligger runt 10$ + idag. Började perfekt turmässigt då jag pusha med A7s efter att ha blivit reraisad preflop. Fi hade AA och jag turnade färg. Anyway, spelade bra och låg hyfsat + men så kommer ett par händer och framförallt denna hand som ett slag i ansiktet.

 

Jag kanske borde folda Top 2 här men det kändes som att han kunde ha KK eller AA, och möjligen möjligen QQ. Normalt kan jag folda "problemhänder" efter reraisen preflop trots pottoddsen då jag har omvänt implicita men orkade inte efter att ha blivit reraisad några gånger under de senaste minuterna och tvingats folda.

 

- czplaya sitting in seat 2 with $307.65

- Turogh sitting in seat 3 with $208.55 [Dealer]

- bostondave sitting in seat 4 with $105.95

- covenant69 sitting in seat 5 with $177.00

- Punkrock_kid sitting in seat 6 with $244.75

 

bostondave posted the small blind - $1.00

covenant69 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jh::Kd:

Punkrock_kid raised - $8.00

czplaya folded

Turogh raised - $14.00

bostondave folded

covenant69 folded

Punkrock_kid called - $14.00

 

** Dealing the flop: :Th::Ks::Jd:

Punkrock_kid bet - $29.00

Turogh went all-in - $194.55

Punkrock_kid called - $194.55

 

** Dealing the turn: :4s:

 

** Dealing the river: :5h:

Turogh shows: :Kh::Kc:

Punkrock_kid mucks: :Jh::Kd:

Turogh wins $418.10 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ytterligare en session innan jag stack iväg och åt förut. Jag plussade strax över 200$. Jag har en hand här som jag postar av två anledningar.

 

1) Jag fick Straight Flush

2) Jag vill ha feedback på min flopcheck.

 

Mehusen synar i princip allt preflop så han kan ha vad som helst i, inte särskilt duktig. Han har varit mer synbenägen preflop än postflop.

 

Gustavk är en hyfsat duktig spelare och jag har fått för mig att han gillar att göra moves mot mig, Mer gissning än read :) Både han och jag ligger någonstans runt 25-26 VP$IP.

 

- waylon- sitting in seat 1 with $203.60

- Gustavk sitting in seat 2 with $195.57

- Haile sitting in seat 3 with $200.53

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $254.50 [Dealer]

- Mehusen sitting in seat 5 with $213.65

- bhafc05 sitting in seat 6 with $195.14

 

Mehusen posted the small blind - $1.00

bhafc05 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :7s::8s:

waylon- folded

Gustavk called - $2.00

Haile folded

Punkrock_kid raised - $9.00

Mehusen called - $9.00

bhafc05 folded

Gustavk called - $9.00

 

** Dealing the flop: :Js::Kd::5s:

Mehusen checked

Gustavk checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :6s:

Mehusen bet - $24.00

Gustavk folded

Punkrock_kid raised - $90.00

Mehusen called - $90.00

 

** Dealing the river: :4s:

Mehusen checked

Punkrock_kid went all-in - $155.50

Mehusen went all-in - $115.65

Mehusen shows: :Kh::Jh:

Punkrock_kid shows: :7s::8s:

Punkrock_kid wins $437.30 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi i denna handen har jag inte sett tidigare men under tiden vi suttit vid samma bord så har han varit hyfsat tricky mot mig. Han har position på mig och har tagit många floppar när jag höjt, floatat en del floppar för att sedan betta bort mig. Känns som att han tror han har mig där han vill.

Jag tycker han har ett bra tänk och han blir jobbig att möta men det kan bli lite för mycket av det goda från hans sida känns det som.

 

Kan jag med denna read på honom någonsin folda turn?

 

- ruoho sitting in seat 1 with $14.05

- URFish2Me sitting in seat 2 with $213.00 [Dealer]

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $210.83

- TeLLeRBoP sitting in seat 4 with $178.71

 

Punkrock_kid posted the small blind - $1.00

TeLLeRBoP posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :As::Ad:

ruoho folded

URFish2Me folded

Punkrock_kid raised - $8.00

TeLLeRBoP called - $8.00

 

** Dealing the flop: :9h::3c::2h:

Punkrock_kid bet - $14.00

TeLLeRBoP called - $14.00

 

** Dealing the turn: :Jd:

Punkrock_kid bet - $24.00

TeLLeRBoP raised - $98.00

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner nu då jag är för trött för att spela mer. Totalt slutade jag 1015$ + idag och det är jag riktigt nöjd med. Just nu känner jag mig oslagbar på NL200 och förhoppningsvis kommer det gå lika bra på NL300 :) Vi får se, Bara några dagar kvar tills det är dags nu.

 

Goodnight!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner nu då jag är för trött för att spela mer. Totalt slutade jag 1015$ + idag och det är jag riktigt nöjd med. Just nu känner jag mig oslagbar på NL200 och förhoppningsvis kommer det gå lika bra på NL300 :) Vi får se, Bara några dagar kvar tills det är dags nu.

 

Goodnight!

 

glad att d går så bra för dig men måste bara låna tråden 2 sekunder.. blev rätt utdragen för första gången på nl200, dock blev d "bara" minus 2.5 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glad att d går så bra för dig men måste bara låna tråden 2 sekunder.. blev rätt utdragen för första gången på nl200, dock blev d "bara" minus 2.5 inköp.

Det är helt okej att du lånar min dagbok :) Är det första backdagen på NL200 för din del? Minns när jag backade 5 inköp på NL200 ett tag efter att jag gått upp i nivå och det var jobbigt. Det är bara försöka vänja sig vid det hela, Hoppas vi inte möts allt för mycket i fortsättningen, Du kan bli lite jobbig att möta ;)

 

Lycka till!

 

Härligt Punkrock! Snart är du bäst i Norrköpingsmaffian! :)

Det är jag redan ;)

 

Var har du varit någonstans egentligen? Du har ju inte skrivit här på länge :)

 

Well played today:) Skont att det gatt bra med spelet nu! Slang ivag ett mail innan ni aker.

Tack så mycket :) Ska försöka skicka ett mail men jag måste samla kraft då det är så mycket skrift på en gång :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit en del spel idag men jag är knappt +. 15$ eller något sådant, inte back iaf. Haft oflyt med en del utdragningar samtidigt som man blandat genialiska spel med huvudlösa :) Måste packa ihop mina grejer nu innan det bär iväg till flygplatsen. Planet lyfter 19:20 Svensk tid så bäst att göra sig iordning. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var man hemma igen vilket känns skönt trots allt. Blev väldigt stressigt i Köpenhamn där vi mellanlandat. Precis innan vi skulle åka blev vi uppropade i högtalarna med meddelandet "The Gate is closing now" :shock: . Tror aldrig jag sprungit så mycket :) Vi hann iaf med tillslut. Ikväll blir det grind hos Dustinz och jag känner mig laddad. Går med största sannolikhet upp på NL300 ikväll och testar vingarna. Tänkte sova litegrann nu innan jag ger mig iväg. Återkommer ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dålig förstasession på NL300. Gick upp och ner i princip hela tiden och varje gång man var på väg att hämta tillbaka så spelade man antingen någon pott värdelöst eller blev utdragen. La precis ner spelandet nu och slutade nog runt 800$ back :( Lite bättre start på nya nivån hade man hoppats på. Får se om jag kan rycka upp mig nästa session, annars får jag nog fortsätta på NL200 ett tag till.

 

Det fanns ett par duktiga spelare på nivån men annars var inte motståndet direkt överväldigande. Det var dock betydligt lösare än NL200 så motstånd på sina höjningar fick man. Får se om jag lirar något mer inatt. Möjligen lite turneringar ifall det går någon bra. Ska se om jag hittar några intressanta händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...