Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Enligt mig enkel fold. Han kan inte ha något annat än JT eller KT där..

Sant, Det är bara det att jag förväntar mig en raise från BB med dessa händer om motståndaren är någorlunda aggressiv men å andra sidan så är ju passiviteten så enorm på dessa nivåer så man kan kanske skulle tänka lite mindre på vad man själv skulle gjort i motsvarande situation :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelade en förmiddagssession nu precis efter att jag vaknat och det gick helt okej. Plussade 225$. Var väl en del hyfsat intressanta händer men jag tänkte först och främst lägga upp en som ledde till ett riktigt jobbigt riverbeslut. Jag har ingen read på Fi. Han har inte på något sätt utmärkt sig vid bordet så förmodligen relativt tight. Vad ska jag göra på river? :shock:

 

- Laglos sitting in seat 1 with $204.04 [sitting out]

- subfallen sitting in seat 2 with $235.10 [Dealer]

- pap999 sitting in seat 3 with $134.15

- herm78 sitting in seat 4 with $72.65

- nineball1 sitting in seat 5 with $341.45

- Punkrock_kid sitting in seat 6 with $228.45

 

pap999 posted the small blind - $1.00

herm78 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qc::Ks:

nineball1 folded

Punkrock_kid raised - $8.00

subfallen folded

pap999 called - $8.00

herm78 folded

 

** Dealing the flop: :Qd::8d::Ah:

pap999 checked

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the turn: :Qs:

pap999 bet - $10.00

Punkrock_kid raised - $27.00

pap999 raised - $44.00

Punkrock_kid called - $44.00

 

** Dealing the river: :Th:

pap999 went all-in - $83.15

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turnad färg ur position, Hur spela vidare?

 

- Punkrock_kid sitting in seat 1 with $291.05

- P-son sitting in seat 2 with $299.98

- truckie39 sitting in seat 3 with $156.22

- subfallen sitting in seat 5 with $188.00 [Dealer]

- jessie210 sitting in seat 6 with $187.25

 

jessie210 posted the small blind - $1.00

Punkrock_kid posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qs::Ts:

P-son folded

truckie39 raised - $6.00

subfallen folded

jessie210 called - $6.00

Punkrock_kid called - $6.00

 

** Dealing the flop: :9h::Js::3s:

jessie210 checked

Punkrock_kid bet - $12.00

truckie39 raised - $24.00

jessie210 folded

Punkrock_kid called - $24.00

 

** Dealing the turn: :8s:

Punkrock_kid ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QT handen om du har tight image röstar jag för reraise på flop, om du har lös image bara syna o hoppas träffa.

 

som spelat och med den turnen hade jag betat ut direkt... nära pot hoppas han har bättre än ett par.. blank river valuebet... jobbig river får man ta nytt beslut...

 

QK handen kan det vara bättre värde att bara syna turn mot tighta 1,2 nördar... om du har nån info om honom där... både för att hålla ner förluster mot typ kåk, även för att få värde mot ett äss eller liknande som han lägger annars... i vissa fall kan du slå om rivern också...

 

annars får du vika turn vilket känns som en omöjlighet... skulle synat ner. gissar att du syna o han visade QT? :P

 

kom på i efterhand att det säkert funkar att ställa in på turn också... beror på vad för snubbe du möter, fiskar kan ju ha vilken Q som helst där antar jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

QT handen; reraise flopp? Inte bara som semibluff utan för värde.

Jag var faktiskt inne på att raisa flopp igen men det var ett par anledningar som fick mig att inte raisa.

 

1) Jag får bra pottodds

2) Visserligen så är jag marginell favorit mot överpar, men de gånger jag får motstånd så har jag som bäst coinflip känns det som, så länge han inte tomtar sig med en J eller likanande för då har jag ju även Q som outs. Om vi förutsätter att motståndaren är någorlunda kompetent så borde han ju folda J eller sämre så då återstår set eller överpar som kommer ge motstånd. Mitt EV är nog sisådär med tanke på att folk har en tendens att överspela sina överpar, Å andra sidan borde han väl kanske överspela knekten då också men ändå.

 

Det som talar för raise borde ju vara att jag kan få svårt att få betalt ifall färgen sitter samt att jag kan få svårighet att vinna handen ifall turn blankar. Möjligen kanske raise är bättre men det är isf marginellt tror jag.

 

QT handen om du har tight image röstar jag för reraise på flop, om du har lös image bara syna o hoppas träffa.

 

som spelat och med den turnen hade jag betat ut direkt... nära pot hoppas han har bättre än ett par.. blank river valuebet... jobbig river får man ta nytt beslut...

Jag pottade 60$ direkt och fick syn, River var en extrem blank och jag satte honom all in för ytterligare 66$, Syn, Muck :)

 

QK handen kan det vara bättre värde att bara syna turn mot tighta 1,2 nördar... om du har nån info om honom där... både för att hålla ner förluster mot typ kåk, även för att få värde mot ett äss eller liknande som han lägger annars... i vissa fall kan du slå om rivern också...

 

annars får du vika turn vilket känns som en omöjlighet... skulle synat ner. gissar att du syna o han visade QT?

 

kom på i efterhand att det säkert funkar att ställa in på turn också... beror på vad för snubbe du möter, fiskar kan ju ha vilken Q som helst där antar jag...

Saken är den att jag inte tror han släpper ett hyfsat A bara för att jag raisar turn. Därför känner jag att jag måste raisa för värde, När han sedan bara raisar ytterligare 17$ så är det förstås ett stort spelteoretiskt misstag att lägga en såpass stark hand som jag ändå har. Syn eller ställa in känns som vilket som men en syn ger ju honom chansen att tro att han kan betta ett starkt A för värde på river.

 

Jag valde att gråtsyna, kändes sisådär men jag har ju ändå kungen som kicker och han borde ju kunna pusha med en hand som QJ. Han hade tyvärr 88 och jag fick se mig besegrad :D

 

 

Tack för gårdagen förresten Pisak. Det var trevligt men jag är fortfarande tiltad över när du syna mitt 300Baht bet på river med suckerkåken. Hur ska jag inte kunna ha nöten :roll: Sen att inte Dawwe pallade trycket på Laguna efteråt var ju lite trist men ni får komma över hit när de kommer tillbaka från norr så hittar vi på något :) Kan ni ta med er riktiga pokermarker då :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en kortare session precis nyss och lyckades plussa ytterligare 200$. Det var dock på väg att gå utför efter att jag torskade med AA mot 68 som turnade tvåpar samtidigt som jag inte lyckades med några bluffar. En kille vann typ varje pot han spelade mot mig och det blev jag extremt tiltad av. Han lär ha märkt det så när man väl träffade mot honom var det bara att dega in. Klart han synar :D

 

- JackJohnson7 sitting in seat 1 with $19.00

- Punkrock_kid sitting in seat 2 with $180.45

- baaadcaaal sitting in seat 3 with $194.00

- LIKEWOW sitting in seat 4 with $330.65

- Newbiekid sitting in seat 5 with $172.00

- Kadank sitting in seat 6 with $199.00 [Dealer]

 

JackJohnson7 posted the small blind - $1.00

Punkrock_kid posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :2c::Ac:

baaadcaaal folded

LIKEWOW folded

Newbiekid folded

Kadank called - $2.00

JackJohnson7 called - $2.00

Punkrock_kid checked

 

** Dealing the flop: :Jc::5c::Kc:

JackJohnson7 checked

Punkrock_kid bet - $5.00

Kadank called - $5.00

JackJohnson7 folded

 

** Dealing the turn: :6d:

Punkrock_kid bet - $15.00

Kadank raised - $30.00

Punkrock_kid went all-in - $160.45

Kadank called - $175.45

 

** Dealing the river: :9h:

Punkrock_kid shows: :2c::Ac:

Kadank mucks:

Punkrock_kid wins $363.90 from the main pot

 

Förövrigt riktigt jobbigt att man inte längre kan se de muckade händerna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska gå att se i playcheck, eller? Tar en jäkla tid att få fram bara...

Det går tyvärr inte, Funktionen är borttagen. :(

 

Vad går er resa på samt hur länge är ni där totalt? åker hem i slutet på sep? Bor ni så billigt d går lr betalar ni för lite bättre ställen?

Jadu, Vad går vår resa ut på :) Dawwe åkte ju främst ner för att träffa flickvännen och så hängde jag på. Det blir väl en kombination grind o festande typ, rätt skönt. Vi lever inte så billigt det går, långt därifrån, det har gått åt betydligt mer pengar än man trott från början så nu får nog iaf jag börja snåla lite :P

 

Vi åkte 29 aug och åker hem 28 sep.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen blev faktiskt riktigt bra och jag slutade strax under 600$ upp. Riktigt nöjd med spelet och det känns äntligen bra att spela på NL200 igen. Inga mer jätteintressanta händer men måste bara posta denna där jag blev riktigt överraskad över att det inte blev Split :)

 

- Josse74 sitting in seat 1 with $79.00

- renrag sitting in seat 2 with $143.50

- berra86 sitting in seat 3 with $246.00

- Tampio sitting in seat 4 with $223.20

- leinad77 sitting in seat 5 with $559.50

- Punkrock_kid sitting in seat 6 with $245.95 [Dealer]

 

Josse74 posted the small blind - $1.00

renrag posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :As::Ts:

berra86 folded

Tampio raised - $7.00

leinad77 folded

Punkrock_kid called - $7.00

Josse74 folded

renrag called - $7.00

 

** Dealing the flop: :Jh::8s::Js:

renrag checked

Tampio bet - $15.00

Punkrock_kid called - $15.00

renrag folded

 

** Dealing the turn: :Ah:

Tampio bet - $34.00

Punkrock_kid called - $34.00

 

** Dealing the river: :Ad:

Tampio bet - $156.00

Punkrock_kid went all-in - $189.95

Tampio went all-in - $11.20

Tampio shows: :5s::6s:

Punkrock_kid shows: :As::Ts:

Punkrock_kid wins $451.40 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska val ta och uppdatera min dagbok litegrann. Har inte spelat nagot mer sen senast jag rapporterade. Bytte hotell tillfalligtt och de har inte tradlost internet sa det blir inget spel forran tidigast Fredag. Dawwe e med tjejen i norra Thailand nagra dagar sa jag far ta och hitta pa nagot annat tillsvidare. Till helgen blir det garanterat spel men kommer sjalvfallet inte finnas mkt att skriva har sa lange det inte kommer nagra fragor ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska val ta och uppdatera min dagbok litegrann. Har inte spelat nagot mer sen senast jag rapporterade. Bytte hotell tillfalligtt och de har inte tradlost internet sa det blir inget spel forran tidigast Fredag. Dawwe e med tjejen i norra Thailand nagra dagar sa jag far ta och hitta pa nagot annat tillsvidare. Till helgen blir det garanterat spel men kommer sjalvfallet inte finnas mkt att skriva har sa lange det inte kommer nagra fragor ;)

 

Haha, va tråkigt :D Helt själv och du kan inte ens grinda? Usch :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska val ta och uppdatera min dagbok litegrann. Har inte spelat nagot mer sen senast jag rapporterade. Bytte hotell tillfalligtt och de har inte tradlost internet sa det blir inget spel forran tidigast Fredag. Dawwe e med tjejen i norra Thailand nagra dagar sa jag far ta och hitta pa nagot annat tillsvidare. Till helgen blir det garanterat spel men kommer sjalvfallet inte finnas mkt att skriva har sa lange det inte kommer nagra fragor ;)

 

Det går rykten om att du tycker att det är så grymt gött nere i Thailand så att du hänger med mig ner till Thailand om några månader och är där några månader och grindar ;):P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går rykten om att du tycker att det är så grymt gött nere i Thailand så att du hänger med mig ner till Thailand om några månader och är där några månader och grindar ;):P

Min BB/100 måste ligga någonstans runt 40 på NL200 flera månader i sträck om jag ska ha råd :P Denna resa blev inte så billig som jag först trodde :)

 

Men för att svara på din fråga. Klart jag ska med 8-)

 

Internet på rummet igen. Dawwe o jag går på grinden om en liten stund, Ser inte hur jag ska kunna backa idag efter dessa dagars uppehåll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- NCMA sitting in seat 1 with $554.56

- pokerface86 sitting in seat 2 with $198.00

- wwwwacky sitting in seat 3 with $219.10

- URFish2Me sitting in seat 4 with $193.00

- Punkrock_kid sitting in seat 5 with $294.05

- Chris_NCFC sitting in seat 6 with $137.43 [Dealer]

 

NCMA posted the small blind - $1.00

pokerface86 posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Kc::Kd:

wwwwacky folded

URFish2Me folded

Punkrock_kid raised - $8.00

Chris_NCFC folded

NCMA called - $8.00

pokerface86 folded

 

** Dealing the flop: :6h::Jh::Jc:

NCMA checked

Punkrock_kid bet - $11.00

NCMA raised - $30.00

Punkrock_kid folded

NCMA mucks:

NCMA wins $57.00 from the main pot

 

Ibland måste man gå på känsla..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ofta dem höjer över direkt på floppen med triss eller kåk där?

 

EDIT: ofta så tror väl han att du är tom där och försöker köpa?

Jag har aldrig mött killen förut men jag har ingen anledning att tro att han skulle vara en av de 4-5% spelare på nivån som överhuvudtaget gör moves. Du vet ju hur det är, Man får stora bets emot sig och tänker, De kan inte ha det, De kan inte ha spelat så med den handen, SYN, muck :( De har ju alltid händer när de bettar och raisar så jag känner mig inte vidare bekväm med att spela om hela stacken med KK i detta läget mot en typisk nötfärsäljare som jag får förutsätta att han är?

 

Kan tillägga att jag inte alltid foldar i liknande situationer men denna gång kändes det rätt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blivit något spel då Internet har krånglat något extremt och jag vet inte om jag kommer att spela något särskilt med tanke på hur ostabilt nätet är, Vi får se vad som sker. Jag backade lite grann förra sessionen efter att fått topptvå utdraget av färg på river trots att jag potbettat turn. 400$ i den potten så det hade blivit en del + ifall jag vunnit den. :)

 

Totalt så är jag c:a 330$ + denna månad :) Helt otroligt bra. Neevars, Får jag bara internetet att fungera optimalt så ska jag nog lyckas plussa lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...