-PK- Postad 10 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 10 Augusti , 2006 Spelade en ganska kort session nu. 1,5h kanske. Plussade 410$ under den tiden, helt okej. Ska kika om jag hittar några intressanta händer från sessionen. Får se hur mycket spel det blir ikväll. Eventuellt har jag lite andra planer men jag ska försöka hinna med att spela. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FinaFisken Postad 10 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 10 Augusti , 2006 Alltså, jag vet inte vad han tänkte. Var väl något i stil med, äsch, jag kan väl lika gärna stoppa in de sista pengarna också och se vad som händer, lönen från sommarjobbet kommer ju ändå in imorgon Kul att du gillar dagboken. Jag gör mitt bästa för att hålla den intressant. Finns säkert saker som kan förbättras men jag har inte hört klagomål så jag kör på i samma gamla stil Jag förstår att du gärna går upp på 1/2 när du ser en HH som denna men detta är faktiskt en väldigt annorlunda spelare jämfört med många andra. De flesta är fruktansvärt weaktighta och det är inte svårt att köra över bordet. Det är iaf min erfarenhet under den korta tid jag spelat på 1/2. Iofs kanske det är bäst att du grindar ihop en stabil rulle innan du går upp. Brukar alltid gå bättre Lycka till med spelet! Ja, hade han satt dit dig där hade han förmodligen blivt kung i cafeterian efter sommarlovet! Som sagt var, med mina tidigare erfarenheter av rejäla swings så kommer jag att försöka göra det den rätta vägen, med 30inköp innan jag kliver upp. Iaf efter 0,25/0,50, kommer att börja där med 500$. Visserligen bara 10 inköp, men borde inte vara ett problem. Pallar inte med att mecka på microlimits. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Satte mig nyss och spelade en jättekort session. Det är dock inte spelet jag ska prata om utan en mycket märklig person som började vara otrevlig i chatten. Han nickar "bajslars" på Prima och direkt när jag kom in på bordet skrev han nåt i stil med "Vad gör MrDawwe"?. Jag skrev bara Va? tillbaka då jag inte förstod det minsta. Då började han härja massor om att jag skrvit i Dawwes dagbok och om jag var i Motala skulle han sticka ner mig, att vi skulle mötas i Motala och stämma av.. Ja jag minns inte allt han skrev.. Märkligt då jag aldrig pratat med killen förut. Han finns ju här på forumet. Skulle vara trevligt om han kom in och förklara sig varför han betedde sig som en fullkomlig idiot så fort man sätter sig vid bordet. Det är väl dock ingen risk att han gör det Det hela avslutades lite snyggt då jag synade ner hans bluff med 88 på ett bräde bestående av två st 10or och resten låga kort. Han skrev "retard" innan han lämnade bordet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnnaDea Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Uppkäftig snorunge som behöver verkligen en riktig misshandel, om man börjar hota med att sticka med kniv och andra redskap. Allt för att han sitter bakom en dator. Hoppas han vågar komma ut i denna DB iaf, och stå för vem han är. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Det blev återigen en GRÖN dag på NL200. Ska jag inte få min första minusdag snart? Spelade helt okej poker även idag så jag är nöjd. Gjorde en väldigt marginell laydown med KK nu under nattsessionen. Ska posta den handen imorgon. Nu tänkte jag sova för att orka gå till banken imorgon och ta reda på vad som var fel med mitt mastercard - Bankrulle PartyPoker: 1830$ CDPoker: 3244£ NordicBet: 4154$ 540$ SvenskaSpel: 18050:- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Intressant hand mot STONE-ISLAND som har varit tight de få händer jag spelat mot honom. Antar att preflop är ganska standard men floppspelet ur position mot en tight spelare som reraisat preflop är inte så lätt. Hur spelar ni? - vicy8 sitting in seat 1 with $202.30 - Punkrock_kid sitting in seat 2 with $191.00 - STONE-ISLAND sitting in seat 3 with $197.83 - cOPstER sitting in seat 4 with $189.30 [Dealer] - K_C sitting in seat 5 with $195.00 - TheManner sitting in seat 6 with $325.79 K_C posted the small blind - $1.00 TheManner posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Punkrock_kid: vicy8 folded Punkrock_kid raised - $8.00 STONE-ISLAND raised - $24.00 cOPstER folded K_C folded TheManner folded Punkrock_kid called - $24.00 ** Dealing the flop: Punkrock_kid ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dustinz Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Jag skulle gärna vilja ha lite floppinformation av min motspelare i det läget, bettar han inte så överdrivet mkt tycker jag du ska slå om och folda mot ett mothugg. du fick folda handen va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Jag skulle gärna vilja ha lite floppinformation av min motspelare i det läget, bettar han inte så överdrivet mkt tycker jag du ska slå om och folda mot ett mothugg. du fick folda handen va? Saken är den att checkraise för att kolla om jag är slagen eller inte är ganska så dyrt + att jag tappar värde de gånger KK faktiskt är bäst hand här. Han kommer ju som du säger aldrig syna med något sämre än KK utan då jag får mothugg så är jag slagen. Personligen gillar jag inte det spelet med en såpass bra hand men det är väl olika från person till person Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dustinz Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Jaha, missade frågetecknet, jag trodde att du hade checkat floppen. Isåfall bettar jag nog ut ganska hårt o foldar mot omslag istället. Det kanske är fel det med, men så tror jag det hade slutat för min del. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Jaha, missade frågetecknet, jag trodde att du hade checkat floppen. Isåfall bettar jag nog ut ganska hårt o foldar mot omslag istället. Det kanske är fel det med, men så tror jag det hade slutat för min del. Nejdå, Jag har inte sagt att jag checkat floppen. Leda ut floppen och folda mot omslag tycker jag också definitvt är ett bättre spel än att checkraisa Det skulle vara kul ifall någon 5/10 regular skulle kunna komma in och skriva hur man egentligen ska göra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Du kan ju inte lägga dig när du väl c/r. Din höjning lär ju minst vara upp till 100, så då är du ju fast. Får du för dig att c/r så föredrar jag all-in då det _kan_ se ut som en bluff och han får för sig att syna med AQ/JJ. c/c på flopp, för att sedan gå gul på turn låter bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baath Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Syna ner skulle jag gjort, vet inte hur thight han är. Antar att ak och aq tt uppåt är med i hans reraise range? isåfall check syna floppen. och försöka hålla nere pottstorleken hela vägen. Är han väldigt thight postflopp och preflopp kanske du kan fundera på att lägga om han bettar både turn och river. Annars tror jag de är bästa spelet mot en thight spelare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Jag tvivlar på att AQ ingår i hans omslags-HD men det är kanske möjligt. Jag tänkte lite i dessa banor. Jag valde att checksyna flop för att få ett CB från en missad AK. Jag trodde att han typ kunde ha AA-JJ samt AK och att han skulle ge upp JJ samt AK på turn om han fick syn på floppen. Skulle han däremot betta turn så är jag nästan övertygad om att jag är slagen. Här är fortsättningen på handen. ** Dealing the flop: Punkrock_kid checked STONE-ISLAND bet - $32.00 Punkrock_kid called - $32.00 ** Dealing the turn: Punkrock_kid checked STONE-ISLAND bet - $68.00 Punkrock_kid folded STONE-ISLAND mucks: STONE-ISLAND wins $180.00 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Här kan man lugnt säga att jag valde fel spelare att bluffa. Jag checkraisar floppen för att hans CB känns vekt. När sedan färgen sitter känner jag att jag måste försöka representera. Jag tror inte att han sitter på någon jättebra hand så jag pushar river så han ska förstå att jag har färgen. Undra om han ens såg färgen eller om han läste mig totalt - Punkrock_kid sitting in seat 1 with $193.00 - minhoca sitting in seat 2 with $229.76 - URFish2Me sitting in seat 3 with $210.00 - theis73 sitting in seat 4 with $192.12 [Dealer] - frstrm sitting in seat 5 with $44.00 - mangep sitting in seat 6 with $240.28 frstrm posted the small blind - $1.00 mangep posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Punkrock_kid: Punkrock_kid called - $2.00 minhoca folded URFish2Me folded theis73 raised - $7.00 frstrm folded mangep folded Punkrock_kid called - $7.00 ** Dealing the flop: Punkrock_kid checked theis73 bet - $8.00 Punkrock_kid raised - $21.00 theis73 called - $21.00 ** Dealing the turn: Punkrock_kid bet - $40.00 theis73 called - $40.00 ** Dealing the river: Punkrock_kid went all-in - $125.00 theis73 went all-in - $124.12 Punkrock_kid shows: theis73 shows: theis73 wins $384.24 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Bestämde mig för att fortsätta grinden och försöka hitta plusset eftersom handen jag postat precis här ovanför gjorde att jag låg back 100$. Det började bra direkt och jag fick vinna lite potter. Den skönaste potten kom ändå mot slutet och man kan väl säga att turnkortet duger - joeatino sitting in seat 1 with $257.00 - sl2-rb-gg sitting in seat 3 with $285.15 - herminatorn sitting in seat 5 with $396.50 [Dealer] - Punkrock_kid sitting in seat 6 with $269.75 Punkrock_kid posted the small blind - $1.00 joeatino posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Punkrock_kid: sl2-rb-gg raised - $8.00 herminatorn folded Punkrock_kid called - $8.00 joeatino folded ** Dealing the flop: Punkrock_kid checked sl2-rb-gg bet - $16.00 Punkrock_kid called - $16.00 ** Dealing the turn: Punkrock_kid checked sl2-rb-gg bet - $33.00 Punkrock_kid raised - $66.00 sl2-rb-gg called - $66.00 ** Dealing the river: Punkrock_kid went all-in - $180.75 sl2-rb-gg called - $180.75 Punkrock_kid shows: sl2-rb-gg mucks: Punkrock_kid wins $541.50 from the main pot Det lite roliga i det hela är ju att jag möter samma kille i den här handen som i den när jag checkraisar all in med hålstegdrag och fyller på rivern. Jag har lite extra tur mot honom Han hade , borde han inte kunna hitta folden på river? Jag är 500$+ för dagen och ska lira lite mer framåt kvällen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 tycker defintivt du borde höja mer på turn i TT handen av flertal anledningar. 1. minicheckraise skriker ju så mycket styrka det bara finns. har du inte kåk så har iaf en stark nia. dvs för att dölja din hand bör du höja MER 2. det kan se ut som ett stöldförsök om du höjer mer. FI kan aldrig sätta dig på en bluff med en miniraise. 3. sisst men inte minst, du bygger upp pot inför rivern så att fi inte ska kunna lägga mot en all in. nu borde han faktiskt kunna hitta den folden som du säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 tycker defintivt du borde höja mer på turn i TT handen av flertal anledningar.1. minicheckraise skriker ju så mycket styrka det bara finns. har du inte kåk så har iaf en stark nia. dvs för att dölja din hand bör du höja MER 2. det kan se ut som ett stöldförsök om du höjer mer. FI kan aldrig sätta dig på en bluff med en miniraise. 3. sisst men inte minst, du bygger upp pot inför rivern så att fi inte ska kunna lägga mot en all in. nu borde han faktiskt kunna hitta den folden som du säger. Håller med dig helt faktiskt. Jag är inget fan av checkminiraise i vanliga fall men det bara blev så den här gången, vet inte riktigt varför Var väl ivrig att få in pengar men det var egentligen fel sätt, det är jag medveten om. Iofs kan man väl bli satt på bluff med miniraise? Jag miniraisebluffar då och då på dessa typer av bräden då och då. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
riosatiy Postad 11 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 ah visst man ska aldrig säga aldrig .. men du förstod vad jag menade tror ja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Nu drar kvällsgrinden igång. Blir den vanliga cashgamegrinden och jag ska också försöka hinna med ett par turneringar. Blir iaf 5K på Prima om en halvtimme, sen får jag se vad som dyker upp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 11 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 11 Augusti , 2006 Lägger ner spelet för dagen nu, känner att jag börjar spela ofokuserat och gör en del dåliga syner så då är det ingen idé att fortsätta. Dagen har gått mycket bra även om jag inte spelat så jättemycket. Har väl inga jätteintressanta händer att lägga in från kvällsessionen. Det finns kanske en som jag spelar extremt dåligt men den lägger jag upp imorgon isf, Vem orkar nu liksom Mer spel imorgon men nu är det läggdags. Jag skriver in dagsresultatet samt hur Augusti gått än så länge här nedanför. - Bankrulle PartyPoker: 1830$ CDPoker: 3244£ NordicBet: 4907$ 753$ SvenskaSpel: 18050:- Augusti PartyPoker: CDPoker: 1067£ NordicBet: 4307$ SvenskaSpel: 3173:- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Det sägs ju att man ska lägga upp händer även där man spelar dåligt Detta är en hand som kan uppkomma när man är på vinsttilt. På turn foldar jag 99/100 men jag fick för mig att köra med ett fidkresonemang något i stil med "det kan ju komma" När han sedan checkar river så tryckte jag och hoppades att även han skulle ha missat drag, snacka om önsketänkande - Lone_Wulf sitting in seat 1 with $638.45 - Brubaker sitting in seat 2 with $273.32 - Bagarn sitting in seat 3 with $219.45 - Punkrock_kid sitting in seat 4 with $202.80 - loosy13 sitting in seat 5 with $107.15 - mangep sitting in seat 6 with $264.39 [Dealer] Lone_Wulf posted the small blind - $1.00 Brubaker posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to Punkrock_kid: Bagarn folded Punkrock_kid raised - $6.00 loosy13 folded mangep folded Lone_Wulf folded Brubaker called - $6.00 ** Dealing the flop: Brubaker bet - $9.00 Punkrock_kid raised - $22.00 Brubaker called - $22.00 ** Dealing the turn: Brubaker checked Punkrock_kid bet - $30.00 Brubaker raised - $90.00 Punkrock_kid called - $90.00 ** Dealing the river: Brubaker checked Punkrock_kid went all-in - $84.80 Brubaker called - $84.80 Punkrock_kid shows: Brubaker shows: Brubaker wins $403.60 from the main pot Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hnat Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Riverbluffen känns inte så het, nä. I övrigt, potta floppen, och om om du ska beta turn, så pottar du där med så att du comittar dig. Annars kan du ju ta gratiskortet, då du har så pass starkt drag att du verkligen inte vill beta bort dig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Riverbluffen känns inte så het, nä. I övrigt, potta floppen, och om om du ska beta turn, så pottar du där med så att du comittar dig. Annars kan du ju ta gratiskortet, då du har så pass starkt drag att du verkligen inte vill beta bort dig själv. På floppen tänkte jag inte så mycket på betsize utan jag räknade med att få fold vad jag än höjde. Personer som bettar in i preflopraisaren foldar alldeles för ofta mot omslag och därför höjde jag bara upp litegrann för att plocka upp potten. Kanske kunde höjt lite mer dock. På turn gillar jag inte att potbetta då jag knappast kan syna ett omslag all in väl? Har inte räknat jättenoga men det känns som att oddsen inte räcker till. Jag tror att hans synfrekvens är precis lika stor om jag bettar 30 som 55 i det där läget och därför ville jag ge mig själv så bra odds som möjligt samtidigt som det finns FE. Ser det ut som att jag själv sitter på drag när jag bettar så lite? Isåfall är ju det ett bra argument att betta mer iofs. Som sagt så skäms jag över hur jag spelade handen men jag var ju redan + för dagen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wheelinho Postad 12 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Jag hade nog checkat bakom på turn, han visar ju på floppen att han har en stark hand, vad synar han raise med där lixsom? Man blir dock alltid jävligt sugen på att beta på turn i sånna lägen, men jag har lärt mig att det lönar sig oftare att checka bakom bara. River känns nog lite väl onödigt men man måste ju ta chansen när man får den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 12 Augusti , 2006 Författare Rapport Share Postad 12 Augusti , 2006 Jag hade nog checkat bakom på turn, han visar ju på floppen att han har en stark hand, vad synar han raise med där lixsom? Man blir dock alltid jävligt sugen på att beta på turn i sånna lägen, men jag har lärt mig att det lönar sig oftare att checka bakom bara. River känns nog lite väl onödigt men man måste ju ta chansen när man får den. Precis. I efterhand hade ju en turncheck varit betydligt bättre men jag bettar för att det finns väldigt många som synar flop för att kolla vad man gör på turn(Det där måste jag sagt förut ) Därför tror jag att jag kan få fold ganska ofta och jag trodde definitivt inte att jag skulle få en checkraise emot mig, möjligtvis syn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts