Gå till innehåll

Punkrock_kid - Vägen mot Highstakes - Back to NL300


-PK-

Recommended Posts

Tjena punkrock... varför har du ingen handhistory när zipdahoe tiltar azzel av sig? =) så hur går de annars då såg att du låg bra till i nån tour igår hur sluta det ? 15k gurantee tror jag det va

Brukar Zipdahoe tilta? :) Vet inte om jag sett det någon gång..

 

Gick riktigt bra i 15Kgarantin i början och jag var chipleader efter mellan 5-10 händer. Då hade mina 2000 startmarker förvandlats till 10,000 :) Sen så vet jag inte om jag vann en enda pot efter det. Förhoppningsvis går det bättre ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gårdagen svängde faktiskt en hel del för att vara mig :) Jag var ett tag back runt 700$ men lyckades bättra mitt spel ju längre natten led och tillslut så plussade jag ungefär 500$, riktigt skönt, finns inget värre än backdagar :)

 

Ja helt sjukt vilka svings lite mer än 2 inköp back på en och samma dag mkt skönt att höra att det hela gick bra tillslut :lol:;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, jag skiter i TT-handen eftersom den är mer marginell och jag inte har lika starka åsikter om spelet där som i AJ-handen (bara kort om TT, så skrev jag aldrig att du skulle autobetta flopp - jag gillade checken där, eftersom du får bluffvärde av alla overs, ger sämre PP's möjlighet att betta turn, och håller potten nere om du är wb).

 

Så.

 

Först några kommentararer om det du skrev sist, och sen lite övergripande tankar.

 

Det finns också de som i princip varje gång läget uppstår bettar in i PFR med ren luft. På torra brädor kan jag då mot spelare använda en hand som AJ till att syna för värde då jag vet att de komer skjuta en eller två barrels till. Detta läge är ju dock helt annorlunda med tanke på steg o färgdraget samt att det är en okänd spelare jag möter.

 

Om vi gör det väldigt enkelt, och säger att de bettar in i dig med antingen luft eller sina drag (eftersom du ovan skriver att de "väldigt sällan" bettar in i dig med stål"), vad är då bästa motstrategin? Slår du om med AJ de gånger de bettar luft, foldar dem. Slår du om med AJ mot drag, så ger du de chansen att trebetta all-in och du får ett riktigt jävla kukläge (eftersom det stinker att syna), eller att folda, och du har återigen vunnit 0. Summan för detta spelet borde alltså vara negativt. Om du istället bara synar bakom kan de ibland skjuta en gång till med luft (dock sällan), eller får ett äckligt skitläge själva om de sitter på draget och har missat. Sitter nåt av dragen på turn brukar standard väl vara att de checkar ganska oavsett om de träffat eller inte, och sitter det inte kan du ta beslut efter vad han gör - checkar han, kan du betta, bettar han igen kan du utvärdera då.

 

AJ ligger ju trots allt ganska högt upp i den HD jag slår om med på floppen så det finns väldigt många sämre händer han kan tänkas betala med. Om jag inte slår om med sådana här händer så anser jag att en alldeles för stor % av min HD kommer bestå av ren luft vilket inte är så jättebra.

 

Ligger AJ högt upp i din omslags-HD av dina legitima händer här? Wow. AJ, skulle jag säga, borde väl rimligen ligga typ längst ner? När du slår om här med typ 88-TT/JT/QJ så förvandlar du ju typ din hand till en bluff. Ingen av händerna tål ju mer action på senare gator och ingen av händerna tål ett 3-bet, oavsett storlek på bettet. (Med reservation för typ spel mot den allra sinnessjukaste kategorin spelare, som kan hade så bra read på att man med SÄKERHET kunde sätta honom på en mongohand när han spelade så in i dig).

 

Anyway, nånstans "mellan" våra resonemang finns ju förstås den viktiga parametern "hur fiskiga är våra motståndare", men eftersom målet är att börja spela mot bättre motstånd (ju högre upp man kommer), så utgår mina tankar kring ett spel mot en iallafall någolunda kunnig/rimlig spelare, och inte de där typ nord-engelska geordies-typerna från Newcastle, som bombar friskt i nån sorts random-style.

 

Om vi då tar och tänker oss in i att hitta en bästa motstrategi mot en spelare som har den här typen av holding här, givet att han bettar in i oss:

 

1. Stål (2-par, kombodrag, set): 40%

2. Drag (inte kombodrag): 20%

3. Sämre hand: 15%

4. Air: 25%

 

(Reservationer för HD:n/modellen förstås, är självklart öppen för modifieringar eller förslag om en annan modell)

 

Vad blir isåfall vår bästa motstrategi?

 

Om vi börjar med spelet att slå om:

 

1.

Alla spelarna kommer att antingen 3-betta floppen eller mjölka oss på pengar på senare gator, när vi har visat att vi inte vill släppa, så den typen av hand kommer att kosta oss en hel del.

 

2.

De aggresiva spelarna kommer att trebetta / stoppa in, en del av spelarna kommer kanske att syna, och kosta oss en del till när de träffar turn, eller släppa om de inte träffar och vi bettar. En tredje kategori, som är rädda om sina pengar, kommer att släppa direkt.

 

3.

De flesta spelarna kommer att släppa direkt, de andra eventuellt syna, men inte betala mer i potten på senare gator om de inte förbättrar. (MÖJLIGEN ett bet till på river om det blir check-check på turn, både turn och river blankar, och du bettar bakom, men ibland också dra ut på senare gator).

 

4.

Alla foldar.

 

Om vi istället synar:

 

1.

Vi håller storleken på potten nere, och förlorar mindre pengar. Checkar de turn, vi använder "omslagspengarna" till ett bet där istället, så straffar vi dragen som inte satt, och kan folda mot ett omslag all-in, om det inte är den allra mest aggro typen av spelare, som kan spela så med draget (undantagsfall). Vi kommer iaf att "ta udden" av hans feta drag på floppen, när han sitter på det, om han missar turn (hans hands värde är då sjukt mycket sämre). Dessutom kan en klöver eller ett överkort (mot tvåparen) på turn få ett set/tvåpar att sakta ner.

 

2.

Vi kan betta turn om fi checkar (hans hand är väldigt mycket mindre värd nu), eller ibland checka bakom och fånga en bluff på river. Dessutom kommer en del av spelarna att vilja CR turn om nåt av dragen sitter, och vi kan ta bort det spelet genom att checka bakom.

 

3.

Fi kan fortfarande tro att hans 77/88/JT/QJ typ av hand är bra, och vi kan mjölka på mera pengar på turn eller river (oftast river).

 

4.

KANSKE en andra tunna, eftersom vi visat svaghet. Annars som ovan, inga mer pengar.

 

Som sagt, reservationer för fi's HD här, men jag tror att det ska till ganska stora procentuella förändringar i den för att bevisa att omslags-linjen tjänar mera pengar än att syna i längden, och så stora förändringar tror jag faktiskt inte är rimliga, om man ser till spel mot lite halvdugligt motstånd.

 

Sen kan man ju dessutom ta in andra aspekter förstås, som balanseringsspel och image och dyl, men jag orkar inte spamma din dagbok mer nu. ;)

 

Najs att du plussade igår iaf, även om jag inte riktigt följt din db förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phew, Vilket inlägg :) Ska försöka reflektera över några av sakerna du skrev iaf.

 

Om vi gör det väldigt enkelt, och säger att de bettar in i dig med antingen luft eller sina drag (eftersom du ovan skriver att de "väldigt sällan" bettar in i dig med stål"), vad är då bästa motstrategin? Slår du om med AJ de gånger de bettar luft, foldar dem. Slår du om med AJ mot drag, så ger du de chansen att trebetta all-in och du får ett riktigt jävla kukläge (eftersom det stinker att syna), eller att folda, och du har återigen vunnit 0. Summan för detta spelet borde alltså vara negativt. Om du istället bara synar bakom kan de ibland skjuta en gång till med luft (dock sällan), eller får ett äckligt skitläge själva om de sitter på draget och har missat. Sitter nåt av dragen på turn brukar standard väl vara att de checkar ganska oavsett om de träffat eller inte, och sitter det inte kan du ta beslut efter vad han gör - checkar han, kan du betta, bettar han igen kan du utvärdera då.

Anledningen till att jag slår om med AJ i detta läge är just för att i allmänhet så utgör stål en väldigt liten del av FI´s HD. På just denna typ av bräde så är det drag oerhört, oerhört ofta eftersom Fi inte kommer vara lka benägen att leda med luft på detta typ av bräde just för att det finns så otroligt många händer som jag helt enkelt tvingas spela vidare med. Skulle brädet istället vara 962 rainbow och han bettar in i mig så kommer han med väldigt stor sannoliket ha total luft men nu måste vi utgå ifrån brädet som ligger.

 

Att bli trebettad Allin är inget jag direkt räknar med. Jag värdebettar och får jag omslag allin är det dags att omvärdera. Synar han bara så har jag väldigt mycket manöverutrymme på turn då han förmodligen kommer checka till mig. Om vi säger att jag istället bara synar flopp och blir checkad till på en blank turn så sitter jag i en småjobbig sits. Visst, Jag kan checka för potkontroll där också men då har han fått se två kort väldigt. Samtidigt så svider det att bli c/r på turn då jag inte har en aning om hur min hand står sig i förhållande till hans HD och därför kan jag tvingas att vika.

 

Ligger AJ högt upp i din omslags-HD av dina legitima händer här? Wow. AJ, skulle jag säga, borde väl rimligen ligga typ längst ner? När du slår om här med typ 88-TT/JT/QJ så förvandlar du ju typ din hand till en bluff.

Nej, AJ ligger inte högst upp av mina legitima händer. AJ ligger högt upp bland mina MÖJLIGA HÄNDER. Allt som oftast kommer jag ju i princip vara tom här. Jag slår förmodligen inte om med 88-TT om jag inte har read men luft eller två overs kan jag många gånger raisa med.

 

Anyway, nånstans "mellan" våra resonemang finns ju förstås den viktiga parametern "hur fiskiga är våra motståndare", men eftersom målet är att börja spela mot bättre motstånd (ju högre upp man kommer), så utgår mina tankar kring ett spel mot en iallafall någolunda kunnig/rimlig spelare, och inte de där typ nord-engelska geordies-typerna från Newcastle, som bombar friskt i nån sorts random-style.

Jag utgår ifrån att jag möter en averagespelare på NL300 på Prima :)

 

1. Stål (2-par, kombodrag, set): 10-15%

2. Drag (ev. kombodrag): 60%

3. Sämre hand: 15%

4. Air: 10-15%

FYP :)

 

Nej men alltså, Stål utgör som jag sa helt enkelt inte så stor del av hans HD på denna typen av floppar om han är en averagespelare. Det är ren fakta. Väljer därför att hoppa över att kommentera möjliga utvägar med de %-satserna du angav men din linje känns helt klart vettig om man utgår ifrån att han ganska ofta har 2par+ här.

 

 

Det verkar dock som att AJ ligger i princip gränslandet vilka händer vi slår om med sant vilka vi synar med. Kanske därför våra åsikter skiljer sig. Min egen image spelar ju såklart också in.

 

Du är välkommen tillbaka till dagboken :)

 

Kan ha blivit lite svamligt inlägg. Ska iväg till El-Giganten strax så jag skrev ihop det lite snabbt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, sjukt att vi kan ha så fundamentalt olika resonmang om den optimala linjen och fi's HD här, det räknade jag faktiskt inte med. Jag menar, NL300 är ju inte highstakes, men det är ju heller inte NL10-nivå direkt.

 

Tycker det enda som gör att jag skulle vara lite benägen att närma mig din linje är ifall du har en sjukt aggro/LAG:ig linje, då du slår om tom nästan alltid här, och typ fortsätter bomba turn. Isåfall känns ju AJ stark, och kan funka som en av balanserings/värdehänderna. Men så LAG/aggro är inte ofta folk på dessa nivåer i min erfarenhet, även om jag inte har nån koll på just ditt spel. Vågar du dig på att ge ett estimat hur ofta du slår om tom här? 30%? 50% 80%? Och synar du bara nånsin, och isåfall med vilka händer?

 

Jag värdebettar och får jag omslag allin är det dags att omvärdera.

 

Du menar alltså att du får betalt av massa sämre händer här, en hel del av gångerna? Händer som inte skulle skjuta igen på turn, eller syna på river om din linje var syn/check/bet? Låter ju helt sjukt. I envy you. :)

 

Synar han bara så har jag väldigt mycket manöverutrymme på turn då han förmodligen kommer checka till mig.

 

Har du? Kan bara se dig checka. Bettar du är du väl typ committad om han slår om (om han inte helt omöjligt kan bluffa ett drag, och då har du ändå förlorat omslaget på floppen och ett bet på turn).

 

Om vi säger att jag istället bara synar flopp och blir checkad till på en blank turn så sitter jag i en småjobbig sits.

 

Va? Tycker jag inte alls. Tvärtom. Potten är fortfarande normal, och vi kan agera utifrån fi, turnkort och vår egen image.

 

Anyway, inte så intressant hand i sig förvisso, men blir ändå nyfiken på vad andras standardlinje är här. Lägga upp den i HH kanske, och länka hit? Eller nån annan här som vill kommentera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant diskussion boys.

 

Tänkte delge er av mina tankar.

 

Först och främst lirar jag inte AJ över huvud taget (om inte suited och från knappen). Men det är irrelevant.

 

Men om jag väl spelar den handen, skulle jag absolut raisa fienden(dock beroende på HERO möter som ni har påpekat). Detta är dock förutsatt att fienden bettar halva potten, och inte bettar 3/4-4/4 pott då syn är det som gäller. Dock skulle jag folda vid den re-raise fienden gör. Tycker det stinker set/kombodrag vilka båda vi ligger under mot.

 

Anledningen till att jag raisar är att jag vill ta kommandot (vi har position) samt att jag inte vill låta fienden köpa sig odds till färgdraget till exempel (vilket händer om vi endast synar). Dessutom sätter vi oss troligen i den sits att HERO får avgöra om vi ska stoppa in pengar eller inte på turn. Faller ett färgkort kan vi checka på turn, faller en till kneckt/ett A kan vi beta igen. Detta spel kommer, om HERO vill, kosta honom lika lika mycket som att endast syna flopp, för att syna vidare på turn - fienden kommer oftast checka till hero på turn om fienden endast synar heros raise på flopp.

 

Alltså hamnar Hero oftare i bättre positioner vid en raise på floppen än vid en syn.

 

Dock skall tilläggas att man ska vara medveten om att man gör AJ till en bluff och att jag tycker att HERO ska lägga vid re-raisen på floppen.

 

Btw, diskutera gärna händerna i min dagbok... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@ andpet

 

Men wtf? När jag ville att andra skulle kommentera var det ju meningen att du skulle stödja min linje. ;)

 

Hinner inte kommentera det du skriver nu (ska springa ut och dricka öl), men jag tycker alltid det är lika intressant med argumentet "vi vill ha kommandot" som ett generellt uttryck, eftersom jag aldrig har riktigt förstått det viktiga med det om det inte fyller ett väldigt specifikt syfte. I vissa lägen är passivitet, IMO, överlägset.

 

Är för övrigt iaf nöjd att vi är överens om att syna fi's 3-bet på floppen stinker ganska hårt. Men det har jag för mig att du också tyckte, punkrock? Alltid nåt vi är överens om. ;)

 

Blir ännu mer sugen att se denna i HH-forumet efter den här inputen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag erkänner: Rent generellt stödjer jag din linje då jag tycker att vi bygger upp en alldeles för stor pott/gör handen till luft med raisen på floppen.

 

Men sedan måste vi ju räkna in read/tableimage osv vilket gör att jag föredrar det spel jag skrev om.

 

Men rent generellt har du mitt stöd ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar alltså att du får betalt av massa sämre händer här, en hel del av gångerna? Händer som inte skulle skjuta igen på turn, eller syna på river om din linje var syn/check/bet? Låter ju helt sjukt. I envy you.

Jag får definitivt betalt av sämre händer. Vet inte om du spelar på ett nätverk där alla är extremt veka men det gäller inte på NL300 på Prima iaf. Finns många som mer än gärna är villiga att syna ner. Alltså, Klart jag såklart får betalt även om jag tar den linjen du nämnde, dvs. syn/check/bet men jag får ju mer betalt vid en raise/check/bet linje.

 

Har du? Kan bara se dig checka. Bettar du är du väl typ committad om han slår om (om han inte helt omöjligt kan bluffa ett drag, och då har du ändå förlorat omslaget på floppen och ett bet på turn).

Har frö mig att du skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle betta turn men jag kanske läste fel? :? Saken är den att jag i många fall kommer få chansen att checka bakom på turn ifall jag raisar floppen. Synar jag bara så är det inte så jättekul att agera mot ett ev.potbet på turn. Finns risk att jag inte kommer få någon chans att bestämma potstorleken ifall jag synar flop.

 

Vågar du dig på att ge ett estimat hur ofta du slår om tom här? 30%? 50% 80%? Och synar du bara nånsin, och isåfall med vilka händer?
Nej, Jag kan inte säga någon sådan siffra då jag agerar olika utifrån vilken read jag har på FI. Beror också på brädstruktur och dylikt. Floatar också floppen då o då men det har med att göra vem jag möter.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sexyrexy är en ganska duktig NL300-regular. Relativt tight/aggressiv spelare och jag kan tänka mig att han är kapabel att göra moves. Tror inte att han är jättestark på floppen. Ett set väntar jag mig en större raise av så det tror jag inte på. Färgdrag känns som en möjlig hand. Gillar ni spelet? Kan tilläggas att jag oftast spelar överpar så här.

 

 

- bodilson sitting in seat 1 with $631.62

- PurPlePills sitting in seat 2 with $106.36

- sexyrexy sitting in seat 3 with $287.55

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $295.50 [Dealer]

- hdfthghfhg sitting in seat 5 with $216.06

- osikati sitting in seat 6 with $379.96

 

hdfthghfhg posted the small blind - $1.50

osikati posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qs::Ah:

bodilson called - $3.00

PurPlePills folded

sexyrexy called - $3.00

Punkrock_kid raised - $15.00

hdfthghfhg folded

osikati folded

bodilson folded

sexyrexy called - $15.00

 

** Dealing the flop: :6h::9h::4s:

sexyrexy checked

Punkrock_kid bet - $24.00

sexyrexy raised - $48.00

Punkrock_kid called - $48.00

 

** Dealing the turn: :4d:

sexyrexy bet - $65.00

Punkrock_kid went all-in - $232.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sexyrexy är en ganska duktig NL300-regular. Relativt tight/aggressiv spelare och jag kan tänka mig att han är kapabel att göra moves. Tror inte att han är jättestark på floppen. Ett set väntar jag mig en större raise av så det tror jag inte på. Färgdrag känns som en möjlig hand. Gillar ni spelet? Kan tilläggas att jag oftast spelar överpar så här.

 

 

- bodilson sitting in seat 1 with $631.62

- PurPlePills sitting in seat 2 with $106.36

- sexyrexy sitting in seat 3 with $287.55

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $295.50 [Dealer]

- hdfthghfhg sitting in seat 5 with $216.06

- osikati sitting in seat 6 with $379.96

 

hdfthghfhg posted the small blind - $1.50

osikati posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qs::Ah:

bodilson called - $3.00

PurPlePills folded

sexyrexy called - $3.00

Punkrock_kid raised - $15.00

hdfthghfhg folded

osikati folded

bodilson folded

sexyrexy called - $15.00

 

** Dealing the flop: :6h::9h::4s:

sexyrexy checked

Punkrock_kid bet - $24.00

sexyrexy raised - $48.00

Punkrock_kid called - $48.00

 

** Dealing the turn: :4d:

sexyrexy bet - $65.00

Punkrock_kid went all-in - $232.50

 

Vad får dig att pusha turn? Hans veka bet? Jag älskar spelet om du har rätt read på att FI är relativt kapabel och kan göra moves. Han bör väl kunna släppa överpar upp till JJ kanske och släpper väl färgdraget. Skulle tro att han var tom i denna handen för händer som slår dig borde han väl slå om med preflopp... och förresten jag är en mästare på att analysera så jag garderar väl att han synade med A9 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sexyrexy är en ganska duktig NL300-regular. Relativt tight/aggressiv spelare och jag kan tänka mig att han är kapabel att göra moves. Tror inte att han är jättestark på floppen. Ett set väntar jag mig en större raise av så det tror jag inte på. Färgdrag känns som en möjlig hand. Gillar ni spelet? Kan tilläggas att jag oftast spelar överpar så här.

 

 

- bodilson sitting in seat 1 with $631.62

- PurPlePills sitting in seat 2 with $106.36

- sexyrexy sitting in seat 3 with $287.55

- Punkrock_kid sitting in seat 4 with $295.50 [Dealer]

- hdfthghfhg sitting in seat 5 with $216.06

- osikati sitting in seat 6 with $379.96

 

hdfthghfhg posted the small blind - $1.50

osikati posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Qs::Ah:

bodilson called - $3.00

PurPlePills folded

sexyrexy called - $3.00

Punkrock_kid raised - $15.00

hdfthghfhg folded

osikati folded

bodilson folded

sexyrexy called - $15.00

 

** Dealing the flop: :6h::9h::4s:

sexyrexy checked

Punkrock_kid bet - $24.00

sexyrexy raised - $48.00

Punkrock_kid called - $48.00

 

** Dealing the turn: :4d:

sexyrexy bet - $65.00

Punkrock_kid went all-in - $232.50

 

Spew imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur självklart är detta beslut utan read? Jag tycker hans push rakt av på turn känns lite märklig efter att han bettat in i PFR på floppen. Möjlig HD på Fi?

 

- the_corncob sitting in seat 1 with $320.25

- bannyfatter sitting in seat 2 with $205.05

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $442.80 [Dealer]

- bolerogsaft sitting in seat 4 with $284.55

- Peddano1 sitting in seat 5 with $740.54

- pucklen sitting in seat 6 with $614.36

 

bolerogsaft posted the small blind - $1.50

Peddano1 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jd::Ac:

pucklen folded

the_corncob called - $3.00

bannyfatter folded

Punkrock_kid raised - $14.00

bolerogsaft folded

Peddano1 folded

the_corncob called - $14.00

 

** Dealing the flop: :Jh::7c::6c:

the_corncob bet - $16.00

Punkrock_kid raised - $46.90

the_corncob raised - $77.80

Punkrock_kid called - $77.80

 

** Dealing the turn: :4d:

the_corncob went all-in - $228.45

Punkrock_kid ???

 

Vetifasen hur det blev nu, är inte moderator på detta forum, men det är inlägget nedan som "gäller" :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur självklart är detta beslut utan read? Jag tycker hans push rakt av på turn känns lite märklig efter att han bettat in i PFR på floppen. Möjlig HD på Fi?

 

- the_corncob sitting in seat 1 with $320.25

- bannyfatter sitting in seat 2 with $205.05

- Punkrock_kid sitting in seat 3 with $442.80 [Dealer]

- bolerogsaft sitting in seat 4 with $284.55

- Peddano1 sitting in seat 5 with $740.54

- pucklen sitting in seat 6 with $614.36

 

bolerogsaft posted the small blind - $1.50

Peddano1 posted the big blind - $3.00

** Dealing card to Punkrock_kid: :Jd::Ac:

pucklen folded

the_corncob called - $3.00

bannyfatter folded

Punkrock_kid raised - $14.00

bolerogsaft folded

Peddano1 folded

the_corncob called - $14.00

 

** Dealing the flop: :Jh::7c::6c:

the_corncob bet - $16.00

Punkrock_kid raised - $46.90

the_corncob raised - $77.80

Punkrock_kid called - $77.80

 

** Dealing the turn: :4d:

the_corncob went all-in - $228.45

Punkrock_kid ???

 

Ger min syn på handen också :)

 

Notera att jag inte har några stats på fi, vet inget om hans eller din image.

 

Han limpar i UTG+1 och sedan synar sedan din raise. Jag skulle sätta han på mellanpar, mellanhög SC eller monster AA/KK (han är ensam mot dig och du är aggressorn, perfekt för en AA/KK som han från början hade tänkt limp-raisa med, om det är ett aggressivt bord). Mest troligt är mellanpar eller SC.

 

På floppen tolkar jag hans <½pottbet som att han vill ha omslag av dig, han har alltså träffat bra (typ set eller tvåpar) eller har sin AA/KK och vill reraisa dig, vilket han också gör. Dock tycker jag att det är bra att du kollar hans hand genom din reraise för det finns ju en viss risk/chans att han försöker köpa men när han reraisar dig igen så tror jag att jag skulle hitta folden, vilka händer slår du? Inte många. Vad är det du vill uppnå med din syn, klonka ett A eller en J? I princip är det ju bara luft du slår här.

 

Stek lite för att sedan folda och vänta in bättre läge vetja, det är ju cashgame :P

 

Just my humble opinion...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...