Gå till innehåll

Allt om Mario Kart DD!


callen

Recommended Posts

Var hemma hos drc och lirade high stakes Mario Kart Double Dash (Gamecube) i torsdags (eller egentligen bara 100kr matchen). Efter att ha krossat honom i Grand prix trots saftiga förgåvor övergick vi till battle mode, balloon battle. I avgörande matchen plockade han upp 3 röda skal i snabb följd och jag var historia, kändes som när motståndaren får tre höga pockets i rad i en heads upp match. Iaf, är det någon som har några bra "moves" att dela med sig av i battle mode? Det känns som mitt enda är att 1. cirkla runt, 2. lägga mig bakom fienden och 3. träffa honom med ett grönt skal, iofs ett effektivt move, jag siktar jäkligt bra med gröna skal om jag får säga det själv. Hur man spelar bomber förstår jag inte, det känns inte heller som jag får full value av bananskalen. Sen föredrar jag öppna banor, lättare att få position där. Hur spela mer labyrintaktiga?

 

Till drc's försvar kan sägas att han tillhör sverigeeliten i Mario Kart 64, men skillnaden mellan det och Double Dash är ju som skillnaden mellan limit texas och pot limit omaha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, finns det bättre förfestspel om man ska festa med grabbarna än sitta och lira MKDD? Mycket bättre än poker faktiskt

 

Själv är jag som sagt en MarioKart64-fantast men DoubleDash är rätt skönt också. Måste bara lära mig banorna och kurvtagningarna bättre.

 

Hmmm, finns det n_å_g_o_n_t_i_n_g som ni i_n_t_e gör tillsammans???

 

Massvis av saker. Det enda vi gör ihop är egentligen att spela Bingo, Poker och DoubleDash och eventuellt svingar någon bägare ibland.

 

Livet består av så mycket mer än sådant - ströva runt på parkeringen till fågelkvitter, slaska i sig en kebab vid grillen, porrsurfa, idrotta samt gå runt i elektronikaffärer och sukta efter den största plasmaskärmen de har på väggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...