Gå till innehåll

Hög månadsinkomst eller karriär vad väljer du?


Pedroboy

Hur mycket måste månadsinkomsten vara under 1 års period för att du ska vara berädd att ge upp din k  

357 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur mycket måste månadsinkomsten vara under 1 års period för att du ska vara berädd att ge upp din k



Recommended Posts

Du har två val

Det ena är att satsa på det du älskar att göra men som inte genererar mer pengar än att du klarar dig dom närmsta 10-15 åren. Det kan tex vara en idrottskarriär som tar upp all din tid.

 

Eller offra ett år av ditt liv på en aktivitet som genererar pengar men som kräver 15 timmars arbete varje dag och inte lämnar utrymmer för något annat, denna period är dock begränsar till 12 månader och därefter kan du åter göra vad du vill, utom just det du älskade då det nu är för sent att komma ikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ena är att satsa på det du älskar att göra men som inte genererar mer pengar än att du klarar dig dom närmsta 10-15 åren. Det kan tex vara en idrottskarriär som tar upp all din tid.

 

Eftersom jag inte växte upp med en guldklubba i munnen, så är hyfsat med pengar ett måste. Inte överdrivet mycket, men det måste vara så mycket pengar att jag slipper vända på slantarna.

 

Att jobba ofta, mycket och 24/7 är inget som helst problem, bara jag har ett mål med det jag gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaah...ni lyckades fånga mig två veckor efter att jag fått en tjänst som jag sökt av och till i fyra år nu. Om jag inte hade accepterat tjänsten nu så hade jag förmodligen inte blilivit etbjuden den igen.

 

Kändes riktigt riktigt svårt där. I vanliga fall hade jag skrivit 150 000. Nu fick det bli 1 000 000. Har man sökt ett jobb i fyra år och sen får det känns det jävligt svårt att avstå från.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

150 000 *12 = 1,8 miljoner

Har fått flest röster.

 

Är det priset för livsdrömmen att gå i kras?

 

Har du som dröm å bli polis och lyckats komma in på skolan efter 4 års försök, så är det sannolikt kört om du tackar nej.

Går du på eller söker ett idrottsgymnasium så är det kört om du tackar nej.

Är du sångare och äntligen har fått chansen efter 10 års demoinskickande och tackar ändå nej.

 

Du är dansare och har ett år kvar på din utbildning (det gäller mig), hoppa av för 150 000 i månaden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns klart viktigare att satsa på det man älskar att göra än att tjäna en massa pengar ett år. Har man så man klarar sig och samtidigt får hålla på med det man tycker är roligast förstår jag inte vad man ska ha en massa mer pengar för?

 

Den som äger flest prylar när man dör vinner :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag förtillfället inte har någon karriär så skulle jag ta 80k/månden i ett år utan problem. Men Så har jag precis gått ut gymnasiet också. Fråga mig igen om ett par år och svaret blir troligen något helt annat.

 

Jag ska bli rik! På vad har jag ingen aning om :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...