Gå till innehåll

NLT - SH, färgdrag och kasst stegdrag blir till tvåpar

Recommended Posts

Postad

Jag är "me"

Jag undrar över mina betstorlekar under floppen och Turn samt min allin på rivern.

Min tableimage var väldigt loose aggressive och jag har byggt stacken utan att blivit synad något vidare alls... de andra vid bordet uppfatta nog mig som en fisk å vänta på rätt läge, precis som vanligt med andra ord.

på floppen: Jag ville byggapot eller få han å fold då jag har en hand med både färg och stegouts, trots att stegen inte är nöt stege.

Då mitt ess kom på turn tänkte jag nu kanske jag har bästa handen redan nu om han sitter med qj eller kj tex och är det inte bästa handen om han sitter på tvåpar eller set så har jag ju fortfarande massa outs.

Sen kom rivern och den såg inte så rolig ut trots att jag förbättrade min hand, jag är därmed död om han har set eller qj eller en 7:a för den delen. Jag slår däremot ett lägre tvåpar eller underpar.

Jag tänkte det är lika bra å gå allin då jag ändå inte tänkte folda om han trycker på, och checkar han efter mig med en sämre hand så förlorar jag ju ett bet där.

Table "Poipu (5 max)" (real money) -- Seat 5 is the button

Seat 1: me ($294.60 in chips)

Seat 2: mjrauh ($254.50 in chips)

Seat 3: pleadthe5th ($219.00 in chips)

Seat 4: DoubleJack19 ($344.15 in chips)

Seat 5: ham on ham ($270.80 in chips)

me: Post Small Blind ($1)

mjrauh : Post Big Blind ($2)

Dealt to me[ 9c ]

Dealt to me[ Ac ]

pleadthe5th: Call ($2)

DoubleJack19: Fold

ham on ham: Fold

me: Raise ($6)

mjrauh : Call ($5)

pleadthe5th: Fold

*** FLOP *** : [ Jc Tc 8s ]

me: Bet ($14)

mjrauh : Raise ($30)

me: Raise ($44)

mjrauh : Call ($28)

*** TURN *** : [ Jc Tc 8s ] [ Ah ]

me: Bet ($76)

mjrauh : Call ($76)

*** RIVER *** : [ Jc Tc 8s Ah ] [ 9d ]

me: Bet ($144)

FI har ca 110 kvar i detta läge

Postad
Vad är det som är så kasst med ditt stegdrag? :?

Kasst var väl lite väl å ta i.. jag menar att det är känsligt mot någon som spelar höga kort AK KQ KJ KT tex. Det är inget nöt stegdrag.

Postad
Preflop: Höj 4-5 bb

Floppen: Höj tillbaka kraftigt så att du kan gå all in på turn om han bara synar din höjning på floppen.

Jag har en spelstil där jag höjer väldigt många händer.. Alla suited connector alla två kort över tio, alla onegap twogap och treegap suited connector samt nästan alla connecting cards från 45 och uppåt, alla par. Och 80% av alla exsisterande händer höjer jag från possition. Brukar höja 3-3,5 BB.

Jag skyddar visserligen inte mina överpar så bra när väl dom kommer, men med hjälp av read så spelar jag bättre postflop då dom andra vid bordet inte har nån aning vad jag har för kort.

Japp högre höjning på floppen där verkar vettigt.

Allternativt att ställa in rakt av.