Gå till innehåll

NLT - Trn, OESD synar dåliga odds pga showdownvalue?

Recommended Posts

Postad

Här är vi en bit in i en freeroll (ja jag spelar såna nu för tiden). Blindsen är 150/300 o jag sitter i mittposition. Om jag inte missminner mig så är jag chipleader vid bordet (av nån anledning visar handhistoriken inte stackdjup!).

Min hand: :Kh::Ts:

Pre-flop:

1 fold, Fi calls 300, 1 fold, UTG+3 calls 300, Klyka calls 300, 4 folds, BB checks.

Lite lös syn, men känner mig ganska bekväm på detta bord. Hoppas träffa nåt kul eller sticka fort som vinden, men ä inte så säker på att det är bra.

Dealing Flop :8h::Kc::7c: (4 spelare, potten 1,350)

BB checks, Fi bets 1,200, UTG+3 folds, Klyka raises 2,400, BB folds, Fi calls 1,200.

En hyffsad flopp med TP och runner-runner-stege. En minraise för att få veta var jag står samt göra eventuella drag dyra för BB.

Dealing Turn :8h::Kc::7c::9h: (2 spelare, potten 6,150)

Fi went all-in 5,610

Ett omslag på floppen hade väl gjort mig benägen att folda redan där, men borde väl bli lite orolig för att min kung inte är bra även i detta läget. Har väl iaf nån form av showdown value.

Potten erbjuder oddsen 1.8 mot 1. Mitt stegdrag är inte tillräckligt i sig för att syna där, men om man lägger in viss showdown value och kanske några andra möjliga outs, går synen att hitta då?

Postad

Motståndaren semibluffar med 9-T... på turn träffar han således även ett par och tror sig ha 13 outs på dig och med tanke på den lite halvskumma brädan tror han du kan folda en hel del händer som har han slagen om han trycker all-in.

Postad
Motståndaren semibluffar med 9-T... på turn träffar han således även ett par och tror sig ha 13 outs på dig och med tanke på den lite halvskumma brädan tror han du kan folda en hel del händer som har han slagen om han trycker all-in.

Om det varit en 55$ freezeout.. ja?

Nu kan fi ha allt från 27o till AA, syna eftersom du leder mot hans HD! 8-)

Postad

Då jag spelade mot dig i den frirullen så kan jag berätta att du var väldigt aggressiv och fick spelare att syna ner med TPNK samt MP så jag tror att du leder mot spelaren i fråga men dock så synar han bara så de händer jag tror han kan sitta på är:

Stegdrag med par (t.ex. 9T), K + weak kicker, färgdrag samt set (ej troligt, vet ej varför men jag har känningar).

Sedan att många spelare var benägna att stoppa in hela sin stack med TPNK så skulle jag synat.

Visserligen så finns det många händer som slår dig men dessa spelare spela så ruskigt dåligt och skulle trycka AllIn hela tiden på en Bluff eller ett Drag så jag synar, speciellt med tanke på (om jag inte minns fel) att du hade en ganska stor Stack vid tillfället.

DOCK i eftertanke så låter 56 som ett alternativ för Fi.

EDIT: Säger som NötTorsken - Syna då du leder mot hand HD.

MVH

//KF

Postad

Fi:s HD vid all-in är nog ganska vid i en freeroll. Svårt att räkna på det.

Men varför miniraisar du på floppen? Det enda som fi släpper då är väl ofarliga dragfria händer som du enkelt slår. Din miniraise är ganska dålig som försvar mot semibluffar (t ex färgdrag) eftersom du erbjuder 3 mot 1, som nog är ok att syna till p g a implied odds.

Postad
Men varför miniraisar du på floppen? Det enda som fi släpper då är väl ofarliga dragfria händer som du enkelt slår. Din miniraise är ganska dålig som försvar mot semibluffar (t ex färgdrag) eftersom du erbjuder 3 mot 1, som nog är ok att syna till p g a implied odds.

Det är ett drag som jag rätt ofta gör, men det känns sällan helt 100 när jag gör det... :roll:

Syftet är en kombination av att till ett rimligt pris känna av vad fi menar med sin bet och att befästa en aggressiv image (inte lösaggro, utan att folk ska tänka en och två ggr innan de försöker bluffa mot mig).

Tillägg: I just detta fall var det som sagt även en raise riktad mot den tredje spelaren i handen. Det ger inga jobbiga odds för den som satsade från första början, men det blir svårt för den andra att syna.

Postad
Men varför miniraisar du på floppen?

Många spelare CB:ar med Nada med en Miniraise så släpper Spelare flertalet av sina händer (många sämre som man vill ska vara kvar) men istället så får man veta lite mer vart man står jämtemot Fi.

Dock så är det nog bättre att smacka på där Klyka till 3600 (Runt 3x hans bett) för att låta dragen betala dyrt samt på Turn så skulle det isf blivit en lättare syn om han inte ställa på Floppen rent av.

MVH

//KF

OT: Är du tillbaka Beta?

Postad
speciellt med tanke på (om jag inte minns fel) att du hade en ganska stor Stack vid tillfället.

Jag hade väl si sådär 14-15 k tycker jag mig minnas, för jag tror det var efter den här handen jag låg på 20-21 k.

Det du säger om min table image är rätt och riktigt, jag spelade präktigt aggressivt o ganska löst när jag väl fått ledningen vid bordet. Folk synade gärna ned, antagligen både pga min table image och pga att det var en freeroll. Så hans HD blir ganska bred där.

Postad
speciellt med tanke på (om jag inte minns fel) att du hade en ganska stor Stack vid tillfället.

Jag hade väl si sådär 14-15 k tycker jag mig minnas, för jag tror det var efter den här handen jag låg på 20-21 k.

Det du säger om min table image är rätt och riktigt, jag spelade präktigt aggressivt o ganska löst när jag väl fått ledningen vid bordet. Folk synade gärna ned, antagligen både pga min table image och pga att det var en freeroll. Så hans HD blir ganska bred där.

Hade en hel del stav- och grammatifel såg jag som jag inte orkar Editera.

Hur som helst, nu har du i stort sett avslöjat handen, iaf att du vann den, så nu vill vi se Resultatet!

Vi kan ju sammanfatta att en Syn är bra då du troligtvis leder mot hans HD samt p.g.a. din Table image och med tanke på att det är en Frirulle gör spelarna mer "chansartade moves" och nersyningar.

EDIT: Samt att du har mer marken än honom/henne.

MVH

//KF

Postad

Ja, det slutade iaf med att jag synade. Han hade en bättre kung men jag klonkade stegen. I vilken ände minns jag inte.

Jag visste inte om jag skulle skämmas eller vara stolt över synen, så jag postade HH:n här.

Min slutsats är dock att jag är stolt över synen... 8-)

Återkommer med mer detaljer [imorrn?] när jag får kontakt med NordicBets playcheck.. den verkar ligga nere för tillfället.

Postad
Alla saknar vi Fixed Limit-borden ibland... en tid då allt verkade så enkelt...

Det är ju inte direkt så att jag min-raisar en BB, det är ju trots allt 1/3 pott. Har nog aldrig upplevts som en FL-spelare av mina motståndare...

Bara för att det är NL så MÅSTE man ju inte raisa mer än föregående raisare. Därmed inte sagt att det var rätt att minraisa här, men det är en helt annan sak.

Så det där var bara osakligt och agitatoriskt (heter det så?).

Postad
Jag bara skojar med dig lille vän... visst tusan kan man dubblingsraisa!

De var bara en reaktion från ryggmärgen.. Jag brukar själv driva med spelare som inte klarar av distinktionen mellan NL o FL, så det satt djupt rotat! :D:heart:

Postad
Jag bara skojar med dig lille vän... visst tusan kan man dubblingsraisa!

De var bara en reaktion från ryggmärgen.. Jag brukar själv driva med spelare som inte klarar av distinktionen mellan NL o FL, så det satt djupt rotat! :D:heart:

Vilket härligt varmt inlägg då! Nu kan jag sova gott... :D