Gå till innehåll

Dessa förbannade PP


nicke.g8

Recommended Posts

Hur ofta brukar ni förlora med höga pocketpar (JJ till AA).

 

Av de 22 senaste höga pocketparen jag spelat har jag förlorat med 17 st. (Jag har spelat i över i ett år och har aldrig varit med om något liknande och kanske är det bara slump). Jag betar ändå aggressivt med dem pre (4BB-6BB), nivå NL 2,5/5 sek, fullring, SS. Brukar få med mig 1-2 fienden.

 

Så, jag tror det rent teoretiskt är bäst att beta med dem pre,, men hur ska jag spela dem på flopp och vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta brukar ni förlora med höga pocketpar (JJ till AA).

 

Av de 22 senaste höga pocketparen jag spelat har jag förlorat med 17 st. (Jag har spelat i över i ett år och har aldrig varit med om något liknande och kanske är det bara slump). Jag betar ändå aggressivt med dem pre (4BB-6BB), nivå NL 2,5/5 sek, fullring, SS. Brukar få med mig 1-2 fienden.

 

Så, jag tror det rent teoretiskt är bäst att beta med dem pre,, men hur ska jag spela dem på flopp och vidare?

 

Jag känner igen fenomenet :)

Någon skrev:

"With high pp u win small pots, or lose big pots"

Ligger väldigt mycket i det, eftersom det är svårt att släppa dem. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta brukar ni förlora med höga pocketpar (JJ till AA).

 

Av de 22 senaste höga pocketparen jag spelat har jag förlorat med 17 st. (Jag har spelat i över i ett år och har aldrig varit med om något liknande och kanske är det bara slump). Jag betar ändå aggressivt med dem pre (4BB-6BB), nivå NL 2,5/5 sek, fullring, SS. Brukar få med mig 1-2 fienden.

 

Så, jag tror det rent teoretiskt är bäst att beta med dem pre,, men hur ska jag spela dem på flopp och vidare?

 

Jag känner igen fenomenet :)

Någon skrev:

"With high pp u win small pots, or lose big pots"

Ligger väldigt mycket i det, eftersom det är svårt att släppa dem. :)

 

Det var Doyle som skrev så i SS :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Doyles visdomsord; får mig att undra om han menar att han hellre spelar marginella händer?

 

Kanske är så? Lättare att köpa information och lättare att slänga dem vid motstånd än PP?

 

Ye ye, jag tänker då fortsätta att betta mina PP för det är ju ändå dem jag saknar när det går dåligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fört noteringar på alla händer jag spelat så jag vet att på sikt har jag vunnit bäst med KK/AA (högst oväntat).

 

För mig har det inte varit; vunnit små potter och förlorat stora.. utan antingen har jag vunnit stora potter eller så har jag förlorat stora. Så det är nog mitt postflopp spel som suger, möjligen mitt pre-flopp spel också.

 

Fast det kan också vara varians: Mina senaste flopp med AA har varit:

KKT9 - (2fi, ena har Kx, andra QJ)

22Kxx - (enda fiende har spelat J2o!)

K39XK - (folda till big bet på rivern)

Q395 - (fiende synar 2/3 pottbet på floppen med 55!.. han är shortstackad så jag är all-in på turner)

 

Så det kanske bara är slump. Men av någon anledning har jag svårt att folda efter flopp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ alla mina vinster kommer från höga PP enligt PT

 

OK!! Spelar du W/t eller TAG. Mina högsta vinster kommer från genialiska traps med semilåga pp som träffar triss, fyrtal kåk.

Några av de största potterna kommer från "limpade" skräphänder som träffat nåt snyggt o sen har man lagt ut nätet för LAG-fisken o håvat in deras marker..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ alla mina vinster kommer från höga PP enligt PT

 

OK!! Spelar du W/t eller TAG. Mina högsta vinster kommer från genialiska traps med semilåga pp som träffar triss, fyrtal kåk.

Några av de största potterna kommer från "limpade" skräphänder som träffat nåt snyggt o sen har man lagt ut nätet för LAG-fisken o håvat in deras marker..

 

Det är helt klart något fel i ditt spel om du har en större snittvinst på låga pp och skräphänder än höga pp. Ett tips är att du börjar spela dina höga pp precis som dina låga pp, då borde det vara omöjligt för dig att hå sämre vinst på de höga än låga i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...