Bjorn_ Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 9 players Converter Pre-flop: (9 players) Hero is BB with T:diamond: 5:diamond: 6 folds, Button calls, SB calls, Hero checks. Normalt sett blir jag alltid aningen misstänksam när någon openlimpar från sen position, spelaren på knappen är dock en rätt osofistikerad spelare varför jag tror att det bara är tomtefasoner och att han troligtvis har en svag hand. Flop: 8:diamond: 5:heart: 9:heart: (3SB, 3 players) SB checks, Hero bets Träffar BP plus bakdörr både till färg och till stege och väljer att betta ut, rätt eller fel? Antar att alternativet är att checksyna? /Bjorn Citera
Kotoryu Postad 15 Juli , 2006 Rapport Postad 15 Juli , 2006 Om vi vill spela bottenparet här, och det vill vi väl för åtminstone en liten bet till, så tycker jag om att beta ut. Jag har funnit att det tenderar att underlätta besluten på senare gator. Och så finns ju chansen att ingen har något och vi tar potten direkt, även om det är svårt att tro att knappen har en hand som han tänker lägga för en liten bet. Citera
Recommended Posts