Bjorn_ Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 Cryptologic Limit Holdem Ring game Limit: $2/$4 8 players Converter MP2 är en slaskig en med Vpip en bit över 50 vilket är ganska ovanligt på crypto. Vad gäller aggresivitet är han ganska så medel. Pre-flop: (8 players) Hero is CO with K:spade: K:diamond: 3 folds, MP2 raises, Hero 3-bets, 3 folds, MP2 calls. Känns standard att trebetta KK för värde mot slaskpellen. Flop: A:diamond: T:diamond: 2:diamond: (7.5SB, 2 players) MP2 bets, Hero ??? Ess på floppen är ju inte välkommet, däremot har jag ju nötfärgsdraget vilket gör det rätt givet att gå till rivern. Min första tanke är att höja floppen för att förhoppningsvis ta frikort på turn och sedan syna om fi leder ut på river. Allt detta givet att jag inte förbättrar till färg eller triss. Låter detta som den vettigaste linjen, eller har någon ett annat förslag? /Bjorn Citera
david Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 Jag vet inte, men jag spelar SH helt annorlunda. Speciellt på den floppen. Jag gillar inte det där med frikortstänkandet på turn. Tar jag ett "frikort" gör jag det på rivern. Denna handen hade jag bara synat post, raisat turn och checkat bakom på rivern vid syn vid oförbättrad hand. Vid nötfärgen får du ju in ett extra BB pga av denna linje. Det gör även att du bestämmer tempot i handen när du sitter i position. En stor anledningen till detta är att jag t 99% utesluter en trebett mot mig på turn eftersom A ligger ute i samma färg (Fi har knappast satt färgen). Och har han höjt med KQ eller PP så ligger vi mil före. Edit: missade att det var FR, (hade för mig du var en SH-gubbe), men vette sjutton om jag inte hade spelat så ändå.... //D Citera
Hjort Postad 14 Juli , 2006 Rapport Postad 14 Juli , 2006 Mot hans prefloppHD så leder du ju rejält på floppen, så höjningen ligger ju nära till hands på det viset. Huvudkostnaden är ju inte så mycket att man tappar värde till essen som att motståndaren eventuellt låter bli att lägga in 1,5 stora bet till med händer i 0-3 outs. Jag tycker faktiskt att raise flopp, bet turn och check river är en helt ok lina givet oförbättrad hand mot en envis lilltrixig, lättkuvad motståndare. Vad jag är lite nyfiken på är vart trixnivån ligger. Är han rätt straightforward (dvs troligen sitter på ess) och någorlunda lättkuvad så känns raise flop, check turn bäst. Är han trixigare så ligger syn-syn-syn bättre till. Helt enkelt för att fånga bluffar och för att inte behöva ge upp för mycket värde till hans ess. Har lite svårt att gilla höjning på turn faktist iom att det river loss de allra sämsta händerna i hans HD som han faktiskt kunde tänka sig att slänga in ett stort bet till med på rivern, samtidigt som det knappast får bort någon bättre hand. Dessutom så måste man syna trebeten, vilket inte är så jättelyckat. Citera
Recommended Posts