Gå till innehåll

NLT - AT trubbel


Tiggr

Recommended Posts

FI vpip runt 30 över 300 händer PF raise 6%

 

***** Hand History for Game XX *****

$400 NL Texas Hold'em - Thursday, July 13, 20:32:06 ET 2006

Table Table 1072 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: Hero ( $1176.08 )

Seat 1: tron ( $145.80 )

Seat 4: FI ( $532.75 )

Seat 6: fde ( $323.20 )

Seat 5: hett ( $410 )

Seat 2: hhhg ( $360 )

FI posts small blind [$2].

hett posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ts Ac ]

fde folds.

tron folds.

hhhg folds.

Hero raises [$12].

FI calls [$10].

hett folds.

** Dealing Flop ** [ As, Tc, 5s ]

FI checks.

Hero bets [$22]. Cont bet.

FI calls [$22]. Snabb syn gissar på AJ,A9,A8 eller liknande.

** Dealing Turn ** [ Qc ]

FI checks.

Hero bets [$39]. känns som han drar dött så börjar värdebetta.

FI calls [$39].

** Dealing River ** [ 5d ]

FI checks.

Hero bets [$85]. Värdebet.

FI raises [$300].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. en dålig bluff kanske? han synar väl inte ner med bottenpar? A5 kanske? AQ också möjlig ju. KsJs.

 

jobbigt att lägga, men känns ju som att du borde vara slagen, tror han verkligen att han kan skrämma bort dig?

men frågan är ju hur han tolkar dina ganska klena bett. som värdebett eller c-bets?

 

hade nog inte orkat lägga dock. kanske därför jag spelar NL100 och 200dock... :roll:

 

eller fyrtal. där satt den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stål eller bluff.

Prickade han hålstegen på turn hade han nog inte smällt på så förbannat på river. Likadant med A-Q.

Kanske slowspelar han A-5, (T-5) på flopp, men sedan blir mesig på turn när damen kommer och synar.

Känns inte som ett slowspelat set

Gör en loose syn med Q-5 (pre-flop) flopp?

T-5 och Q-5 är ju dock tveksamma att han skulle spelat från första början.

 

Just att han gör en någorlunda kraftig höjning till en jämn summa gör mig lite sugen på att syna, men å andra sidan kan det vara syftet med höjningen, men hade nog blivit mer tveksam om han höjt till 245$ el liknande. Finns ju inte så många bra händer han kan ha egentligen.

T-T är ju osannolik. Stegen tror jag inte han hade höjt så. T-5, Q-5 är osannlika att spela pre-flop. A-Q passar inte riktigt med höjningen. A-5 lite märkligt spelad är väl det mest sannolika om han har något.

 

Toksvår situation.

Dock tror jag att de flesta spelare är mer benägna att göra detta spel med stål än en ren bluff, iaf jag, så en fold innebär nog knappast en jätteförlust EV-mässigt. Men fan alltså... luktar bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tänker är att han aldrig repressenterar någon direkt hand.

River checkraisen känns som han endast skulle göra om han befarar att jag sitter med set men efter mitt riverbet känner att han har bästa hand med trips eller att underskattar min hand till AJ A9 osv och försöker ett avancerat spel med AA55Q splithanden och satsar på att scoopa.

 

Kan inte se hur jag kan ge honom cred för någon hand alls egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Dealing Turn ** [ Qc ]

FI checks.

Hero bets [$39]. känns som han drar dött så börjar värdebetta.

FI calls [$39].

** Dealing River ** [ 5d ]

FI checks.

Hero bets [$85]. Värdebet.

FI raises [$300].

 

 

Om Fi är på drag så lägger sig Fi mot din bet på rivern. 5:an är farlig för dig för den kan sätta en av FIs tänkbara händer.

 

Så i praktiken så vinner du ofta lite i sådan situationer för om FI inget har så slänger Fi korten och du får inte betalt - och om Fi har dig slagen så kommer du få en enorm raise emot dig.

 

Värdebeta inte rivern när det kommer ett skrämselkort på river och Fi har checkat före dig!

 

 

PS Fi satt på AA ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdebeta inte rivern när det kommer ett skrämselkort på river och Fi har checkat före dig!

 

Jag tror att man ger upp mycket värde om man inte värdebettar här.

 

En bra motståndare som dessutom är kapabel att "make a move" kanske man ska undvika att värdebetta, men det är många spelare på den här nivån som fullkomligt älskar att syna och som dessutom aldrig vågar göra moves.

Jag spelar främst Svenska Spels 10-20 NL 5-handed och att inte värdebetta den här handen där mot en mer eller mindre okänd spelare vore att ge upp sjukt mycket värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger det ju själv... Vad ska han ha liksom?

 

Det finns ingen made hand som slår din som normalt spelas på det där sättet. Alltså det är way out of line vi snackar här. Samtidigt så visar du heller inte extrem styrka någonstans med halvklena värdebets.

 

Men givet att vi inte kan sätta Fi på någon riktig hand så ligger det klart närmast att han bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...