Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from http://www.flopturnriver.comFlopTurnRiver.com (Format: Plain Text)

CO ($100.95)

Button ($87.82)

SB ($87)

BB ($74.65)

Hero ($128.50)

MP ($19.97)

Preflop: Hero is UTG with 9c, 9s. SB posts a blind of $0.50.

Hero raises to $4, MP calls $4, CO calls $4, 1 fold, SB (poster) calls $3.50, 1 fold.

Flop: ($17) 5c, 7s, 2c (4 players)

SB checks, Hero bets $10, MP folds, CO calls $10, SB folds.

Turn: ($37) Js (2 players)

Hero bets $19, CO calls $19.

River: ($75) Jh (2 players)

Hero checks, CO bets $45, Hero ?

Vad tycker ni om spelet i denna hand? Bör jag sakta ner på turn? Samtidigt vill jag inte ge frikort till färgen omdet är den han drar till. Vad säger ni om hans bet på river? Stål eller sprucket färgdrag?

Ni får resultatet senare ikväll.

Postad

På B2B sitter han med AcJc, missar färgen men får triss :) Men jag tror nog att han missat färgdraget, om han hade floppat trissen så hade han nog börjat trycka redan på turn om han tror du har ett högt pp du inte gärna släpper. Eftersom du tvekar på rivern och raise 45 inte känns som mjölkbet precis så sprack han säger jag 8-)

Postad

Varför checkar du river?

Enda anledningen till att jag skulle checka river här är för att få honom att bluffa så att jag kan syna ner den.

Skulle han ha stål redan på flop måste han nästan raisa dig på turn. Två färgdrag och några stegdrag kommer ju upp då. Sen visst.. han kan ju ha haft J7 och dragit r-r-nuts men då får du väl betala honom eller?

Postad

Det finns spelare som jag hade foldat emot och det finns spelare som jag hade synat ner. Om ni hade boxat lite på varandra tidigare tycker jag att det är en given syn. Turnbeten är nog ofta en lyckad värdebet.