Gå till innehåll

Hjälp, jag har datorproblem


zToZ

Recommended Posts

Nån som testat DELL:s recovery-DVD eller?

 

Tar den väck samtliga partitioner eller rör den enbart c: ?

Var som sagt nån som sa att man var tvungen att lämna in datorn med fabriksinstallation om den ska på service, annars kunde garantin påverkas. Och DELL:s fabriksinstallation vill man faan inte ha på burken! :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som testat DELL:s recovery-DVD eller?

 

Tar den väck samtliga partitioner eller rör den enbart c: ?

Var som sagt nån som sa att man var tvungen att lämna in datorn med fabriksinstallation om den ska på service, annars kunde garantin påverkas. Och DELL:s fabriksinstallation vill man faan inte ha på burken! :?

 

har sån skiva men aldrig testat, jag utgår från att den återställer datorn till det skick den var i när du fick den. svårt att tro att den skulle "pilla" på ev andra partioner än c:

varför skulle inte garantin gälla om den inte var "fabriksinstallationen" kvar?

har du mjukvaru eller hårdvaru problem? jag skulle iaf ta backup på det jag vill säkert ha kvar och sen skicka in datorn i befingligt skick, de e väl de som skall fixa/mecka me den o inte du, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DELL 9400 + rensning av fabriksinstallation => krabb med bl.a USB-ingångarna!

 

Hittar inga drivrutiner för USBerna på skivan som följer med datorn. Nu funkar inte USB överhuvudtaget......skivan man får te XP Home skall väl funka te XP Pro med!.....vad kan vara felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DELL 9400 + rensning av fabriksinstallation => krabb med bl.a USB-ingångarna!

Hittar inga drivrutiner för USBerna på skivan som följer med datorn. Nu funkar inte USB överhuvudtaget......skivan man får te XP Home skall väl funka te XP Pro med!.....vad kan vara felet?

 

datorn fungerade alltså från början och sen vill du ta bort ev "dell tjafs" varför du formaterade den och nu fungerar ej USB? låter som ett enkelt drivrutinsproblem, bör finnas på dell support CD alt deras hemsida. låter mkt omständigt att skicka in dator för att de bara ska formatera tillbaka den till ursprungsskick/fungerande när du själv kan göra det?

 

tja utveckla gärna mer om det inte löser sig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

datorn fungerade alltså från början och sen vill du ta bort ev "dell tjafs" varför du formaterade den och nu fungerar ej USB? låter som ett enkelt drivrutinsproblem, bör finnas på dell support CD alt deras hemsida.

 

stämmer....allt funkade fint innan omformatering. funkade efter formatering oxå.....men så snart jag använde "drivers-CD:n" till datorn och installerade några systemdrivrutiner så la USB:arna av! Jävligt sunkigt att de blir så.....får väl prova lite.....drygt att blåsa om skiten igen bara.

 

BTW: Nån mer än jag som får krabb med att koppla upp via "wireless"?, och som vet vart felet ligger? Står bara att anslutningen är utmärkt, men att uppkopplingen är begränsad och ingen Internet-anslutning går att få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW: Nån mer än jag som får krabb med att koppla upp via "wireless"?, och som vet vart felet ligger? Står bara att anslutningen är utmärkt, men att uppkopplingen är begränsad och ingen Internet-anslutning går att få.

 

har haft liknande bekymmer emellanåt, det löste sig me uppdatering av firmwire till wlan-routern!

förutsatt att du har tillträde till det nät du försöker nå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har haft liknande bekymmer emellanåt, det löste sig me uppdatering av firmwire till wlan-routern!

förutsatt att du har tillträde till det nät du försöker nå...

 

Ok thx...får testa att uppgradera routern....skumt ändå tycker ja...

...ja tillträde har jag...det ÄR faktiskt mitt eget nätverk, jag tjuvar inte uppkopplingen av någon annan... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...