Gå till innehåll

NLT - Får in allt, Ownage!


jaha

Recommended Posts

- D-A-D sitting in seat 1 with $130.10

- chs72 sitting in seat 2 with $40.29

- parushev0219 sitting in seat 3 with $560.98

- bowlerj sitting in seat 4 with $100.36

- pktpairssuk sitting in seat 5 with $30.78 [Dealer]

- happyninja sitting in seat 6 with $220.60

 

happyninja posted the small blind - $1

D-A-D posted the big blind - $2

 

** Dealing card to happyninja: 5 of Spades, 4 of Diamonds

 

chs72 folded

parushev0219 called - $2

bowlerj folded

pktpairssuk folded

happyninja raised - $9

D-A-D folded

parushev0219 called - $9

 

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, Ace of Hearts, 7 of Diamonds

happyninja bet - $14

parushev0219 called - $14

 

** Dealing the turn: 6 of Clubs

happyninja bet - $46

parushev0219 called - $46

 

** Dealing the river: King of Diamonds

happyninja checked

parushev0219 bet - $100.00

happyninja went all-in - $150.80

parushev0219 called - $150.80

happyninja shows: 5 of Spades, 4 of Diamonds

parushev0219 mucks:

happyninja wins $450.30 from the main pot

 

 

vad tycks! galet eller genialt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att det är genialt på någon punkt. Jo föresten, klonkgenialt... ;)

 

 

 

 

Dig skulle jag inte vilja möta - du är ju totalt galen!

 

Lite OT, men varför skulle du inte vilja möta ngn som spelar så här? Det borde väl vara en bra affär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip galet. Du bluffar bort ca $70 med BB på $2. Det ska inte vara ett normalspel.

 

men lol. alltså raisar först för att maskera hand och få bra betalt vid träff.

 

c-bettar eftersom han sällan slår tillbaka tom i det läget, hade jag missat turn hade jag lagt.

 

på turn leder jag, vill få ordentligt betalt för min väl dolda hand, pottar.

visst skulle han kunna ha 9-T men han var ganska ABC.

 

vet han har ett starkt ess. en push här kan få honom att folda men vet han ej kan motstå att bluffa färgen om jag checkar.

jag slår om för allt jag har kvar och han blir tvungen att syna för sina sista.

 

var är felet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....................

var är felet?

 

 

45o

 

NL200 är trots allt en nivå där det ej går att vinna över de bästa spelarna genom att sälja nötter.

 

först var syftet med handen att höja och c-betta och sen visa bluffen. jag visste dock att om jag träffade så skulle jag kunna få bra betalt, samma sak på floppen, sitter hålstegen knäcker jag honom.

 

 

men du spelar 45suited för att den är sååå mycket starkare eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL200 är trots allt en nivå där det ej går att vinna över de bästa spelarna genom att sälja nötter.

lol

 

men du spelar 45suited för att den är sååå mycket starkare eller?

lol

 

 

förstår inte ditt lollande mannen. det finns duktig spelare på NL200.

bara vänta på att träffa ett set eller tvåpar när de inte kan släppa essen funkar inte längre mot alla...

 

liksom skirv något vettigt eller...

 

 

hade samma spel gjorts av tiltmenot eller badip hade varit sååååå "ownage omfg these guys are godly!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....................

var är felet?

 

 

45o

 

NL200 är trots allt en nivå där det ej går att vinna över de bästa spelarna genom att sälja nötter.

 

först var syftet med handen att höja och c-betta och sen visa bluffen. jag visste dock att om jag träffade så skulle jag kunna få bra betalt, samma sak på floppen, sitter hålstegen knäcker jag honom.

 

 

men du spelar 45suited för att den är sååå mycket starkare eller?

Jag säger att det inte ska vara ett normalspel med den handen det blir för dyrt. Och 45s är inte mycket starkare men bättre ändå därför att dessa händer förekommer tillräckligt ofta för att kunna ge dig en bra image.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....................

var är felet?

 

 

45o

 

NL200 är trots allt en nivå där det ej går att vinna över de bästa spelarna genom att sälja nötter.

 

först var syftet med handen att höja och c-betta och sen visa bluffen. jag visste dock att om jag träffade så skulle jag kunna få bra betalt, samma sak på floppen, sitter hålstegen knäcker jag honom.

 

 

men du spelar 45suited för att den är sååå mycket starkare eller?

Jag säger att det inte ska vara ett normalspel med den handen det blir för dyrt. Och 45s är inte mycket starkare men bättre ändå därför att dessa händer förekommer tillräckligt ofta för att kunna ge dig en bra image.

 

 

jag säger inte heller att det är ett normalspel. men om vi säger den var suited. eller bortser från preflop spelet förutom att jag höjt pre.

 

är det något fel med resterande spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....................

var är felet?

 

 

45o

 

NL200 är trots allt en nivå där det ej går att vinna över de bästa spelarna genom att sälja nötter.

 

Klart att man kan både spela och höja med 45o ibland. Men jag är ganska övertygad om att det inte ska vara ett normalspel. Jag vet ej heller om du menar att det ska vara det. Jag säger inte att handen är väldigt felspelad. Men jag om jag ska kritisera ngt så är det 45o.

 

Sen frågar du om jag spelar 45s för att den är sååå mycket starkare. Njea, det beror lite på bord, position mm. Visst händer det, men jag slänger den mycket mycket oftare än vad jag spelar den. Och visst är den starkare, men kanske bara "så" mycket starkare och inte "såå" mycket starkare.

 

Men det du skriver ovan får mig att fundera lite. Är det alltså så att mot sämre spelare spelar man bättre starthänder och mot bra spelare börjar man spela skit? Det är möjligt att våra teoristjärnor håller med om det, men för en eventuell fisk som mig låter det som riktig rappakalja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....................

var är felet?

 

 

45o

 

NL200 är trots allt en nivå där det ej går att vinna över de bästa spelarna genom att sälja nötter.

 

Klart att man kan både spela och höja med 45o ibland. Men jag är ganska övertygad om att det inte ska vara ett normalspel. Jag vet ej heller om du menar att det ska vara det. Jag säger inte att handen är väldigt felspelad. Men jag om jag ska kritisera ngt så är det 45o.

 

Sen frågar du om jag spelar 45s för att den är sååå mycket starkare. Njea, det beror lite på bord, position mm. Visst händer det, men jag slänger den mycket mycket oftare än vad jag spelar den. Och visst är den starkare, men kanske bara "så" mycket starkare och inte "såå" mycket starkare.

 

Men det du skriver ovan får mig att fundera lite. Är det alltså så att mot sämre spelare spelar man bättre starthänder och mot bra spelare börjar man spela skit? Det är möjligt att våra teoristjärnor håller med om det, men för en eventuell fisk som mig låter det som riktig rappakalja.

 

 

nej men man måste ju variera sig för att inte bli för lättläst även om inte NL200 är eliten precis.

 

jag spelar inte heller 45off särskilt ofta och inte 45 suited heller. men under rätt omständigheter.

 

tyckte detta var en sån. kört med honom litegrann och han ville nog sätta dit mig. bluffat honom en del så han tycker nog att AK är riktigt bra skit här.

tyckte det var ett bra läge att utnyttja min image och få bra betalt.

var säker på att han ej hade färgen men inte kunde motstå att bluffa tillbaka mot mig för en gångs skull om han fick ett bra läge.

 

sen gör han väl ett crying call efter min allin, har ju oemotståndliga odds och är nog bra nyfiken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte bara syna river? färgdraget sitter och du checkraisar all in på hans värdebet lr bluffbet? varför inte bara syna när han betar $100 där?

 

och sen undrar jag varför du raisar upp med 45o från blindsen?? om du skall göra det gör det med position åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer alltså med 54o, ur position, för att få bra betalt tack vare din slaskiga image...?

 

Eller så här: Du kör alltså en bluff pre och en bluff på floppen, mot en motståndare som du är säker på att kommer att syna eftersom att han är trött på dig...?

 

Jo låst mi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du höjer alltså med 54o, ur position, för att få bra betalt tack vare din slaskiga image...?

 

Eller så här: Du kör alltså en bluff pre och en bluff på floppen, mot en motståndare som du är säker på att kommer att syna eftersom att han är trött på dig...?

 

Jo låst mi...

 

Det var också något jag reagerade på.

 

OT: Vilken nivå spelar du på egentligen, jaha? Jag ser dig posta både NL50, NL100 och NL200 HH:s med bara någon dags mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det folk klagar över? Han cbade och lyckades klonka..? Jaha? Ser inget speciellt fel med spelet men det kanske jag ska överlåta åt toppteoretiker som Brut att avgöra.

 

OT så verkar trådskaparen ha ett väldigt stort behov av att höja sig själv till skyarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...