Gå till innehåll

WSOP 2006: H.O.R.S.E. $50k buy-in 12/7-14/7


marcamannen

Recommended Posts

Heja Hellmuth?

Overheard

 

"I will run through the Amazon Room buck naked if Phil Hellmuth wins this tournament." - Mike Matusow, about Phil Hellmuth's chances to win the $50,000 H.O.R.S.E. event

 

"You're now my second-favorite pick to win the tournament." - Greg Raymer to Phil Hellmuth moments later

Vad har Raymer för läggning egentligen? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 181
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Heja Hellmuth?
Overheard

 

"I will run through the Amazon Room buck naked if Phil Hellmuth wins this tournament." - Mike Matusow, about Phil Hellmuth's chances to win the $50,000 H.O.R.S.E. event

 

"You're now my second-favorite pick to win the tournament." - Greg Raymer to Phil Hellmuth moments later

Vad har Raymer för läggning egentligen? ;)

 

Eller hade han sig sjalv som forstafavorit? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga svenskar!? Det "svenska pokerundret" är sjukt överskattat.

Det finns inte många svenskar som spelar mycket FL mixgame på hög nivå, de flesta är ju kända bara för PLO, FLT eller NLT. Har man inte rutin på stöt, razz, och stöt-8 så är man ju praktiskt taget dead money i en sån här turnering. Dessutom är det inte alls lätt att få bra rutin på de här spelen som skandinav eftersom de inte spelas i någon stor utsträckning på näten och då inte särskilt högt (varvid alternativkostnaden blir rejält för någon som normalt spelar hög NL eller fixed).

 

Att dunka in bortåt 400kkr i ett 5-spelsevenemang när man bara är stark i en gren (som dessutom alla andra också är starka i) samt kanske ok i en tredje (FLO8) och n00b i de tre övriga är inte så där jättebegåvat om man vill göra pengar.

 

Tror att de som trots allt prioriterar variation och är någorlunda starka i alla spel troligen inte har rulle att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga svenskar!? Det "svenska pokerundret" är sjukt överskattat.

Det finns inte många svenskar som spelar mycket FL mixgame på hög nivå, de flesta är ju kända bara för PLO, FLT eller NLT. Har man inte rutin på stöt, razz, och stöt-8 så är man ju praktiskt taget dead money i en sån här turnering. Dessutom är det inte alls lätt att få bra rutin på de här spelen som skandinav eftersom de inte spelas i någon stor utsträckning på näten och då inte särskilt högt (varvid alternativkostnaden blir rejält för någon som normalt spelar hög NL eller fixed).

 

Att dunka in bortåt 400kkr i ett 5-spelsevenemang när man bara är stark i en gren (som dessutom alla andra också är starka i) samt kanske ok i en tredje (FLO8) och n00b i de tre övriga är inte så där jättebegåvat om man vill göra pengar.

 

Tror att de som trots allt prioriterar variation och är någorlunda starka i alla spel troligen inte har rulle att spela.

 

Word!

 

110 - Daniel Negreanu - 25,100 - Hejja!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort har en bra förklaring som vanligt. Men samtidigt visar den ju att svenska spelare är så smala att de inte riktigt räcker till på den högsta nivån. Om det är den här tävlingen man ska spela för att få respekt kan jag inte se det på något annat sätt än att t ex Patrik Antonius förtjänar mer respekt än de svenskar som har valt att inte spela. Han framstår som en mer komplett pokerspelare.

 

Som tur är för fotbollslandslaget spelar inte alla spelarna i allsvenska klubbar. Då kan det bli tungt när man åker till vm och upptäcker varianter som har nötts in i de mer professionella ligorna. ;)

 

Om man tillhör världseliten i poker gissar jag att man tillbringar minst en månad per år i Vegas och rätt mycket annan tid on tour. Med ett sådant schema borde det finnas goda möjligheter att spela en del annat än NLT, även till höga insatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ingen tror att någon sitter och gör märken i korten och fuskar... Det är lätt hänt att göra nagelmärken i plastkort, speciellt i ess, tvåor, treor, fyror och femmor.

 

varför just de korten??

 

Viktiga kort i Omaha/8, Razz och stud/8

 

Om du lyfter på korten med långsidan mot dig får att så att säga "smyga", så är det lätt hänt att just dessa kort som inte har pips i kanterna blit märkta.

 

Ojojoj, det var inget mellankort, är det ett ess? smyga smyga smyga... nej, det var en tvåa.

 

hmm, jag fattar inte vad du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det praktikanter som aldrig spelat poker som sköter uppdateringarna åt Cardplayer?

 

RAZZ

 

When Neal Frietz wins with 7-5-3-3-9-4-J (9-7 low) against Cuong Do's 4-3-9-2-8-2-6 (9-6 low)

 

OMAHA 8/OB

 

Sam Farha raises ($3,000 total) from under the gun, and Patrik Antonius calls on the button. The flop comes Q22. Farha bets ($1,500) and Antonius calls. The turn is the J. Farha bets ($3,000) and Antonius raises. Farha folds. Antonius shows AQ22 for trip 2's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkta kort eller inte - min favorit är i alla Fall Maureen Feduniak. Jäklar vad coolt om hon vann.

Var det inte hon vars man betalde en laydown åt henne i något event för ett gäng år sen? Eller så tänker jag på någon annan.

 

Jo, en dam i 65-årsåldern. Hon har åkt ut redan, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thor Hansen Norge håller sig kvar. Var mer än jag trodde.

 

Så vilka skulle ni vilja se på finalbordet??

Personligen är Ivey en favorit, vore kul med Anotonius, Ol Papa Doyle. Jag diggar Erick Lindgren och hoppas han lyckas klättra upp, Ted, Chip Reese, Minh Ly. Det var 7... finns ett gäng till som jag gärna ser, men svårt att välja ut av dem, t.ex Cunningham, Seidel, Deeb, Barry, Tuan Le, TJ osv.

Oavsett vilka det blir så blir det ett starkt finalbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thor Hansen Norge håller sig kvar. Var mer än jag trodde.

 

Så vilka skulle ni vilja se på finalbordet??

Personligen är Ivey en favorit, vore kul med Anotonius, Ol Papa Doyle. Jag diggar Erick Lindgren och hoppas han lyckas klättra upp, Ted, Chip Reese, Minh Ly. Det var 7... finns ett gäng till som jag gärna ser, men svårt att välja ut av dem, t.ex Cunningham, Seidel, Deeb, Barry, Tuan Le, TJ osv.

Oavsett vilka det blir så blir det ett starkt finalbord.

 

Varför? Han är ju väldigt bra på FL Mixed Games

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? Han är ju väldigt bra på FL Mixed Games

 

Det var mest min oerfarenhet som talade. Det jag sett tidigare av honom var inte så imponerande (men så har jag inte sett så mkt heller), men det räcker ju att ta en titt på hans meriter för att förstå att han faktiskt kan lira kort. Sedan så kan ju inte en norrman gå och vinna, hur skulle det se ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...