Gå till innehåll

Pokerkollo i Bangkok - Maxintag nått...


heltok

Recommended Posts

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är på till 100% om...

 

* Någon hjälper mig slippa tilten

* Försöker få bukt med mig och min urusla disciplin.

 

Jag är en bra, men inte vinnande pokerspelare om jag spelar som jag gör på nätet när jag väl spelar.

 

Har vunnit flertalet liveturneringar, på cosmopol, homegames och större privata turneringar.

 

Uppskattar mina pokervinster till 200 - 300k SEK.

 

Försökt bygga rulle på nätet flertalet gånger, går spikrakt uppåt i början, men lessnar och tiltar bort stora delar av rullen.

 

Vet att det kommer släppa om jag får leva i ett kollektiv, får feedback och hjälp med mitt spel, och får dricka X antal öl per dag, och sola och bada och må bra.

 

Så om det inte är fullt, count me in..

 

dvs, om någon stackare vill hjälpa mig med mina problem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en bra, men inte vinnande pokerspelare om jag spelar som jag gör på nätet när jag väl spelar.

 

Hur går det här ihop?

 

Som det står i medelandet är han dåligt på annat specielt på nätet och har fina vinster live. Han ligger även pluss totalt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väll inte värre än att det bokas ett rum till?

 

Många har utryckt åsikten att de vill ha ner antalet deltagare. Vi tog en rejäl diskussion på kanalen och den rådande åsikten bland deltagarna var att vi ska försöka få ner antalet deltagare men inte stänga ute de som redan är anmälda.

 

Handlar om att få en bra stämning i gruppen och minska på krångel vid betalning, uppsamling och kunna gå ut alla på en gång.

 

Intresset för kollo har varit stort. Inget hindrar er andra att starta systerprojekt, flera har bland annat utryckt vilja att hyra hus phuket. Om allt funkar bra kommer det med stor sannolikhet upprepas liknande projekt under våren.

 

Hoppas inte ni som inte fick plats denna gången är alltför sura och besvikna, jag/vi försöker bara göra alla deltagare så nöjda som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom som ska åka ner kom fram till i kanalen att vi helst inte vill att det anordnas något mer i samma hus, vi tycker att det känns omysigt. Ser väldigt dåligt ut att skriva så här kanske men det läggs ned ganska mycket tid och pengar på det här trots allt och då vill man gärna försöka att det passar deltagarna, och deltagarna vill inte ha fler i samma hus.

 

Om några ändå anordnar något i samma hus så kan vi naturligtvis inte hindra er men det här är vår önskan som vi hoppas respekteras. Vi vill inte utesluta människor, det enda vi vill är att ha en trevlig månad, och vi känner att det kanske inte blir så jättekul om det strosar omkring 50 stycken pokerspelare där nere..

 

Såvitt jag vet så är alla enade som hann komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi flyttade fram deadline...

 

1. 7aug är deadline för att bestämma sig OM man ska med.

2. 13aug spikar vi allt.

3. 13aug-20aug ska pengar in på något sätt.

4. senast 21aug betalar vi depositionen(60000baht/3~4000kr).

5. på plats betalar vi en månads hyra som vi får tillbaka vid checkout minus el/internet/skadegörelse etc.

 

Ska ni med skicka ett mejl till pokerkollo@gmail.com senast 7augusti. Gör ni inte det får ni inte följa med. (eventuellt undantag med vettig anledning). Ska ni inte med skicka gärna mejl och säg det då.

 

Färdig mall ni kan använda:

 

Namn(förnamn+efternamn):

Nick på pokerforum:

Nick på irc:

Spelar främst(FL/NL+stakes):

Övrigt slaskande/skottande/dylikt pokerrelaterat:

Mobilnr:

Ålder:

Bor i:

Flyger sannolikt ifrån(normalt Arlanda/Landvetter/Köpenhamn):

Länk till www.imageshack.us med bild:

 

Alltså, skriv inte i tråden utan mejla till pokerkollo@gmail.com

 

 

Sprid infon till alla som ska med som är på semester eller dylikt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar över erat val att vistas i Bangkok. Jävligt dum fråga egentligen, alla har ju olika smak. Själv var jag nere i Thailand FEB-APRIL i år. Tyckte mycket bättre om öarna. Iofs brukade internetuppkopplingen vara dålig där, men finns ju t ex Krabi-provinsen eller varför inte Hua Hin? Iofs har ni inte långt till Hua Hin från Bangkok. Oj vad jag skriver osammanhängande. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar över erat val att vistas i Bangkok. Jävligt dum fråga egentligen, alla har ju olika smak. Själv var jag nere i Thailand FEB-APRIL i år. Tyckte mycket bättre om öarna. Iofs brukade internetuppkopplingen vara dålig där, men finns ju t ex Krabi-provinsen eller varför inte Hua Hin? Iofs har ni inte långt till Hua Hin från Bangkok. Oj vad jag skriver osammanhängande. :)

 

många anledningar.

 

Jag vet själv att det tog sin tid för mig att vänja mig vid Bangkok. Första 10gångerna jag passerade staden trivdes jag inte riktigt. Men efter 20-30besök började staden växa.

 

Började lite med att jag och donner snackade om det.

 

Bangkok har vissa fördelar mot öar.

1. Stort utbud av nattliv

2. Stort utbud av shopping

3. Stabilare internet

4. Mindre turistifierat

5. Väldigt centralt om man vill göra en weekendutflykt till grannland ed

 

Det vi kommer göra är främst

1. Spela poker

2. Festa

3. Shoppa/äta mat/annat EV-

 

Floraville har pool etc som väger upp vissa av fördelarna som öarna har.

 

Med det ovan och massor till i bakhuvudet valde den första kärnan i pokerkollot Bangkok. Resten som har hakat på har varit nöjda med det, annars skulle de antagligen inte hakat på. I November kommer vi köra en lightversion på http://www.lamaiwanta.com för alla som gillar stränder. Oktober regnar ofta bort ändå så sola november-maj är mer optimalt ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,

Oj du har hunnit med att besöka staden 20-30 gånger och du är endast 23 (läste jag tidigare).

Jag gjorde två besök i staden. Antagligen skulle jag ha roligare om jag besökte ett par fler. Men tyckte att nattlivet var helt underbart ute på öarna också och tyckte faktiskt att shoppingen var bättre där ute. MBK tycker jag bara är samma affärer överallt.

Som du skrev att det är centralt för utflykter till t ex grannländer var ett bra argument jag inte ens hade tänkt på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,

Oj du har hunnit med att besöka staden 20-30 gånger och du är endast 23 (läste jag tidigare).

Jag gjorde två besök i staden. Antagligen skulle jag ha roligare om jag besökte ett par fler. Men tyckte att nattlivet var helt underbart ute på öarna också och tyckte faktiskt att shoppingen var bättre där ute. MBK tycker jag bara är samma affärer överallt.

Som du skrev att det är centralt för utflykter till t ex grannländer var ett bra argument jag inte ens hade tänkt på.

 

Nattlivet i bangkok äger öarna. Flix/Slim, Astra, Narcissus, Santika, Bedsupperclub, the resort etc etc.

 

Shopping... Bangkok är mer än MBK. Ta de 3 grannarna Siam Paragon, Siam Center, Siam Discovery som exempel, lite finare än MBK och mer inriktad åt folk med $. Gaysorn, Emporium etc är ju lite dyrare om man vill slaska CK etc. Finns x antal marknader också för billigare jox. Massor med malls också runt om i staden. Största köpcentrumet Central World har ju precis öppnat också, större än Paragon(som var störst innan). Pantip plaza för elektronik etc.

 

Tycker inte det går att jämföra Phuket/Pattaya/CM/etc alls vad det gäller shopping.

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...