Gå till innehåll

Moralfråga ITM 1 Sitout.


ladatarzan

Recommended Posts

Spelade precis en SnG där jag var chipeader ITM. En kille fick problem med uppkopplingen och satt ute, jag bombade varje hand för att hamna h2h med killen som satt ute. Lillstacken tyckte inte det var lika kul som jag och tyckte inte att det var helt ok av mig.

Är det någon som skulle valt att "mjuk spela" in den andra killen? Personligen ser jag ingen anledning till att ge bort ett par hundra kronor till en främling bara för att vara en "gentleman".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att det är ngt fel. Ni kan inte behandla situationen så att den blir "neutral" och därför är det inget fel.

 

Om det är ett live-spel och en kille får tex rännasketa så kan man ju komma överens om invänta honom genom att inte spela ngn mer hand. (Säger inte att det är rätt, men man kan göra det). När han kommer tillbaks ser bordet ut precis som det gjorde när han gick.

 

Men på nätet kommer spelet att fortsätta oavsett vad ni vill. Så om ni försöker spela soft så skapar ni en konstgjord sittuation. Det är därför bättre att anpassa spelet efter den sittuation som råder så länge det inte strider mot några regler. Det är det mest rättvisa och moraliskt riktiga. (Enligt mig).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...