Myssion Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Förhoppningsvis är min sejour på $25+$2 helt avslutad nu, så jag tänkte lägga upp lite stats som ni kan utvärdera. Eftersom det inte går att sortera statsen efter blindsnivåer i PO (eller jo, det går, men man kan inte klumpa ihopa nivåer, utan endast välja en blindsnivå), så gör jag som förra gången och sorterar efter antalet spelare, vilket ju har en viss korrelation med blindsnivåer (det är ju å andra sidan bra att sortera efter antalet spelare med tanke på bubbel-/ITM-/HU-spel, men jag hade gärna isolerat de tre första blindsnivåerna också). Optimalt vore ju att kunna sortera sitt agerande efter stackstorlek på bubblan, ITM och så också, men-men... Total stats Det tidiga spelet. Här har jag sorterat efter 6-9 spelare, där den stora massan av händer är spelade på de tre tidigaste nivåerna (10/20, 15/30, 25/50) samt lite på nivå fyra och fem (50/100 och 75/150). Bubbelspel. 4-5 spelare. Här är det huvudsakligen 100/200 och 100/200+25, men även lite 75/150 samt 200/400. ITM-spel. 3 spelare. Här är det 100/200, 100/200+25 samt 200/400. Liiiite 300/600-händer och några enstaka 400/800-händer är där också, men inte särskilt många. HU-spel. 2 spelare (duh). Övrig intressant statistik: - WonHands% efter att jag har ställt preflåpp: 73.67 Kommentar: Känns som en bra siffra, men betyder den kanske att jag ställer för sällan? Eller betyder den bara att jag väljer mina tillfällen väldigt väl? - Enligt statsen har jag endast gjort 13 st resteals (och då är sju av dem på de tre första nivåerna... Känns som att det är någon vajsing i statsen nästan... å andra sidan så är det sällan det finns tillfällen tycker jag; Man vill ha 1) en aggressiv fi som man vet har en väldigt vid HD (händer relativt sällan), 2) en stack som helst täcker fi, eller åtminstone är stor nog att erbjuda hyffsad FE (allra minst 15xbb), 3) fi ska inte vara för kort så att han får odds att syna (vilket han oftast är i en turbo), samt 4) Ha en hand som är favorit mot hans ställ/syn-HD. Det där inträffar jäkligt sällan helt enkelt. Sedan fördedrar jag att vara först in istället, även om man har en sämre hand. Intressant med dessa statsen är att jag vid en resteal ser floppen i 92% av fallen (vilket tyder på att det inte var någon lyckad resteal). Fast sedan säger den Showdowns 46%. Äsch, jag får inte ihopa det riktigt, men jag har iaf WonHands 84% vid resteals. - Stop-n-go's: Har jag visst bara gjort 16 st, behöver bli bättre på det där. De goda nyheterna är att jag har WonHands 69%. 100% när raisaren är i sen position (fast det är bara 3 st (varav en är AA), så det kanske är ett nåååågot litet urval... ) Nåja, såga på! Det går ju att sortera statistiken på rätt så många sätt, är det någon speciellt filter ni vill att jag ska använda för att analysera isolerade situationer så säg bara till. Enjoy! Citera
eurythmech Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Inte så mycket vettigt kanske... Men jag såg att det knappt skiljer något mellan VPIP och PFR för dig i det tidiga spelet. Det måste innebära att du väldigt sällan limpar, även om ett par har limpat före dig? Fortfarande fold eller raise? Känns som att många limpare i stort sett enbart händer de första 2-3 nivåerna. Ser också att din folded sb/bb to steal ser så sjuuuukt hög ut. PO och PT måste beräkna det olika... Citera
Myssion Postad 17 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2006 Men jag såg att det knappt skiljer något mellan VPIP och PFR för dig i det tidiga spelet. Det måste innebära att du väldigt sällan limpar, även om ett par har limpat före dig? Fortfarande fold eller raise? Känns som att många limpare i stort sett enbart händer de första 2-3 nivåerna. Spelar mest räjs eller fåld där, men kan limpa först in med par och limpar bakom limpare med par AQ, AJs, KQs beroende på position. Det är Harringtons riktlinjer för att limpa bakom limpare som jag har utgått ifrån, men man kanske borde vara tajtare än så i en SnG. Ser också att din folded sb/bb to steal ser så sjuuuukt hög ut.PO och PT måste beräkna det olika... Ja den ser overkligt hög ut, PO räknar en höjning först in från knappen eller CO som en stöld. Stop-n-go håller jag på att bli bättre på, resteals jobbar jag lite på också, men generellt sett så tycker jag att det är korrekt att vara tajt där. Dels så är fi ofta relativt tajt, vilket gör min resteal-HD snävare, och dels så gör stackstorlekarna att man sällan har någon fin FE vid omslag då fi ofta är så pass kort. Citera
eurythmech Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Det vore intressant att se vilka händer du anser vara marginella i mörkarna mot raise från button/CO, men det är så klart inte världens lättaste sak att gräva fram. Citera
Myssion Postad 17 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 17 Juli , 2006 Det vore intressant att se vilka händer du anser vara marginella i mörkarna mot raise från button/CO, men det är så klart inte världens lättaste sak att gräva fram. Enligt PO har jag restealat minst 2 gånger med: AK AQ A9 99 JJ AA QQ TT AJ AT A3 KK 77 ATs A9s A4 A8s A7 A5 K3s Q9 88 55 Det mesta jag har vikt mot stölder är rent skräp eller semiskräp, men även: A9 KT JT A8 A4 KQ A2s A2 AJ KJ K9s QJs 22 AQ Nu berättat inte statsen hela historien eftersom man inte vet något om stackstorlekar, bubblan etc (denna stats inkluderar även allin-räjsar där det alltså är frågan om en allin-syn från min sida, med typ 0 FE)), men det är möjligt att man kan resteala mer. Jag ogillar dock starkt att resteala med svaga A, låga par eller med Kx, i synnerhet eftersom man har låg FE mot de flesta räjsar pga stackstorlekarna. Sammantaget är det ett rättså litet urval (fi stjäl helt enkelt inte så himla mycket som de borde), vilket ju tyder på att de flesta är rättså tajta när det gäller stölder. Citera
dlinder Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Stats som jag tyckte var rätt intressant att titta på var Won Hands % på varje blind level, då att jämföra med Avg No Players. Så ser man om man vinner sin "fair share" liksom, vilket man naturligtvis inte gör på låga nivåer men tar igen med besked på högre. EDIT: Sen är Won T$ på olika positioner rätt kul också. Inte för att jag vet om det riktigt är något att analysera men. Tyvärr finns det ju inte korrigerat för blindsstorlek, det borde vara prioriterat från PO eftersom det är så enkelt att fixa. Citera
Myssion Postad 19 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 19 Juli , 2006 By request: Stats från 50/100, nivån där jag börjar stjäla. Citera
macwiz Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 By request: Stats från 50/100, nivån där jag börjar stjäla. Tack, nu har jag lite att jämföra med. Citera
Recommended Posts