Max Cady Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Vad är det för jävla muppspel av FI? Jag är Julia E. Hand #58592228 vid bordet: Tage 6 Startad: Tue Jul 11 22:32:18 2006 Julia E sitter på plats 1 med 40.35 ante88 sitter på plats 2 med 87.50 leeeester sitter på plats 3 med 116.80 dombree sitter på plats 4 med 127.50 Vino_Tinto sitter på plats 5 med 367.23 copis sitter på plats 6 med 18.00 SX 3 sitter på plats 7 med 88.00 NINA69 sitter på plats 8 med 7.00 Kacir sitter på plats 9 med 20.00 Altobelli sitter på plats 10 med 132.05 SX 3 satsar s mörken 1.00 Vino_Tinto satsar l mörken 0.50 Vino_Tinto: --, -- SX 3: --, -- NINA69: --, -- Kacir: --, -- Altobelli: --, -- Julia E: 10s, As ante88: --, -- leeeester: --, -- dombree: --, -- Pre-flop: NINA69: Lägger mig Kacir: Lägger mig Altobelli: Syna 1.00 Julia E: Syna 1.00 ante88: Lägger mig leeeester: Syna 1.00 dombree: Lägger mig Vino_Tinto: Lägger mig SX 3: Passa Flop (Board: 10c, 5d, Jh): SX 3: Passa Altobelli: Passa Julia E: Satsa 5.00 leeeester: Lägger mig SX 3: Syna 5.00 Altobelli: Syna 5.00 Turn (Board: 10c, 5d, Jh, 5h): SX 3: Passa Altobelli: Passa Julia E: Passa River (Board: 10c, 5d, Jh, 5h, Ad): SX 3: Passa Altobelli: Satsa 7.00 Julia E: Syna 7.00 SX 3: Lägger mig Showdown: Altobelli visar: 9h, 5c (triss i femmor) Blir så förbannad, jävla Svenska Spel. Såhär är det hela tiden tamejfan! Vet att man inte ska posta resultatet men måste det i det här fallet känner jag. Vill inte gnälla om hur synd det är om mig utan ha hjälp om jag gör något fel. Att limpa med ATs i dålig position känns ganska okej enligt mig. Beten på floppen är något stor, 3-4 kr hade varit okej. När han bara synar den tänker jag att han har J, kanske med en halvdassig kicker. När 5 kommer på turn och han passar blir jag lite orolig för att han träffat och vill check/raisa mig, ckeckar därför efter honom. När A kommer på rivern känner jag att jag måste syna. Att beta efter att alla checkat är standard åtminstone på min nivå. Tänker alltså att han kanske inte alls har trissen utan endast utnyttjar att A dyker upp på rivern. Beten är dessutom inte ens halvpott så det känns som att jag måste syna där. Sammantaget tycker jag nog att jag spelade handen okej ändå. Ja, hjälp mig! Citera
Mr_Lie Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Kan bara rekommendera att höja innan floppen så blir du förhoppningsvis av med 95o.... Citera
Max Cady Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 Kan bara rekommendera att höja innan floppen så blir du förhoppningsvis av med 95o.... Med ATs i dålig position? Möjligen i sen position kanske... Citera
ScaniE Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Även om du har dålig position så tycker du inte att du ska beta? Om du inte gör det så har du ju ingen information alls om vad de andra kan ha för händer, råder dig att höja 5 ggr bb preflop. Citera
bossbaver Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Även om du har dålig position så tycker du inte att du ska beta? Om du inte gör det så har du ju ingen information alls om vad de andra kan ha för händer, råder dig att höja 5 ggr bb preflop. japp, håller med. du vill ju bli av med just händer som 95... det gör du BARA med att höja pre flop... annars blir det ju svårt Citera
elvis77 Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Kan bara rekommendera att höja innan floppen så blir du förhoppningsvis av med 95o.... Med ATs i dålig position? Möjligen i sen position kanske... Du kan ju se till att få bättre position genom att höja bort dom bakom. Citera
Hertigen Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Tyvärr bara att vänja sig. Folk spelar otroligt dåligt på Svenska Spel 0.5-1, jag spelar inte AT där, för jag vet att man alltid får en massa folk med sig. Spela premiumhänder och SC och valuebeta hårt när du träffar! Edit: Ser nu att du bara hade 40bb av 200? Se till att alltid ha fullt eller väldigt nära fullt så att du får riktigt betalt av fiskarna. Citera
Max Cady Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 Bra konstruktiva tankar. Är det idé att höja ALLA händer man spelar preflop? Känns 5-6 ggr BB som en okej höjning preflop? Är väldigt nära att gula nu. Spelade just lite på Betsson. Fick AKo och raisade 5ggr BB, fick med mig en. Träffade A på floppen som kom med 3 och 7 regnbåge. Slutade med att hela mitt inköp gick till snubben som träffat trissen med treor på handen. Satan vad illa det går just nu! Har inte gulat nån gång sen jag började spela! Citera
bossbaver Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Bra konstruktiva tankar. Är det idé att höja ALLA händer man spelar preflop? Känns 5-6 ggr BB som en okej höjning preflop? Är väldigt nära att gula nu. Spelade just lite på Betsson. Fick AKo och raisade 5ggr BB, fick med mig en. Träffade A på floppen som kom med 3 och 7 regnbåge. Slutade med att hela mitt inköp gick till snubben som träffat trissen med treor på handen. Satan vad illa det går just nu! Har inte gulat nån gång sen jag började spela! har oxå varit väldigt nära, när jag råkat ut för bad beat på bad beat på bad beat. var nere som mest 350$ "back" men nu har oturen vänt... - spela "rätt" lönar sig alltid i LÄNGDEN Citera
Max Cady Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 Det är just sånna ord jag behöver just nu. Skulle VERKLIGEN behöva Pokertracker! Citera
vetgirig Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Höjer man till 3-4BB så blir det fort olönsamt för andra att spela så fort de får 2 kort i samma färg för att försöka få färgen. Det kräver nämligen att FI måste vinna 2-3 gånger mer för att fortsätta vara lika lönsamt att jaga färgen - och det är mycket svårt att nå! Citera
bossbaver Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Det är just sånna ord jag behöver just nu. Skulle VERKLIGEN behöva Pokertracker! same here... men det är ju iaf mer status att köra på "känsla" och "egna värderingar av fi" Citera
Max Cady Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 Det är just sånna ord jag behöver just nu. Skulle VERKLIGEN behöva Pokertracker! same here... men det är ju iaf mer status att köra på "känsla" och "egna värderingar av fi" Tyvärr så funkar det inte så bra, inte för mig iallafal... Citera
iller Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Tycker du spelade handen helt ok, på 6-manna hade en höjning med ATs varit given, men nu var limp okej. Tycker inte du ska börja höja med alla händer du spelar, små PPs är exempelvis utmärkta händer att syna med på lösa fullmanna-bord. En bra standardhöjning att använda sig av är runt 4bb+1bb/limpare samt att kräma på lite extra när du höjer från någon av mörkarna. Citera
cAshville Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Fäst in så stor vikt vid positionen. Du spelar ju för fan om 1kronor.. Citera
Max Cady Postad 12 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2006 Fäst in så stor vikt vid positionen. Du spelar ju för fan om 1kronor.. Hoppas du skämtar! Skulle position vara mindre viktigt menar då pga av att det är microlimit? Du får spela hur fan du vill men jag tänker fortsätta ta hänsyn till position! Citera
Komodo Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Fäst in så stor vikt vid positionen. Du spelar ju för fan om 1kronor.. ??? Första insatsten ja, men normala potter hamnar runt 50kr. Citera
Max Cady Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Fäst in så stor vikt vid positionen. Du spelar ju för fan om 1kronor.. ??? Första insatsten ja, men normala potter hamnar runt 50kr. Jag håller med dig. Tycker att potterna tenderar att bli rätt stora faktiskt. Det är väl själva faan att man blir utdragen hela tiden... Citera
snetreff Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Bra konstruktiva tankar. Är det idé att höja ALLA händer man spelar preflop? Känns 5-6 ggr BB som en okej höjning preflop? Är väldigt nära att gula nu. Spelade just lite på Betsson. Fick AKo och raisade 5ggr BB, fick med mig en. Träffade A på floppen som kom med 3 och 7 regnbåge. Slutade med att hela mitt inköp gick till snubben som träffat trissen med treor på handen. Satan vad illa det går just nu! Har inte gulat nån gång sen jag började spela! Du gav ju honom implicerade odds att gå med på par i treor. Alltså du som är fisken här. Citera
Max Cady Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Bra konstruktiva tankar. Är det idé att höja ALLA händer man spelar preflop? Känns 5-6 ggr BB som en okej höjning preflop? Är väldigt nära att gula nu. Spelade just lite på Betsson. Fick AKo och raisade 5ggr BB, fick med mig en. Träffade A på floppen som kom med 3 och 7 regnbåge. Slutade med att hela mitt inköp gick till snubben som träffat trissen med treor på handen. Satan vad illa det går just nu! Har inte gulat nån gång sen jag började spela! Du gav ju honom implicerade odds att gå med på par i treor. Alltså du som är fisken här. Och hur menar du att jag INTE skulle gett honom implicerade odds för att syna preflop? Citera
serenity Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Du kan ju testa raiseknappen. Ska man köra en standardraise till ~15% av stacken då, så att till och med en semifisk kanske förstår att det inte finns odds i att leta set? 15BB känns som en lite stor standardraise på något vis. Citera
Max Cady Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Du kan ju testa raiseknappen. Oerhört konstruktivt svar! Tack, du har lyft mig till högre nivåer... Citera
Max Cady Postad 18 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 18 Juli , 2006 Du kan ju testa raiseknappen. Ska man köra en standardraise till ~15% av stacken då, så att till och med en semifisk kanske förstår att det inte finns odds i att leta set? 15BB känns som en lite stor standardraise på något vis. Håller helt med dig. Vi håller ihop du och jag så får Ralph247 spela hur fan han vill! Citera
asken Postad 18 Juli , 2006 Rapport Postad 18 Juli , 2006 Håller helt med dig. Vi håller ihop du och jag så får Ralph247 spela hur fan han vill! Ja, fortsätt spela som du gör. Det verkar ju funka jättebra. Citera
Recommended Posts