Gå till innehåll

NLT - AQ, prickat A+stege på turn, nötflush vad hände?


Mr.Tony

Recommended Posts

Ok, alltså SHIT vad händer som sagt? spelar jag som en fisk här?

Folda floppen finns väl inte?

 

 

Seat 1: Big Bill M ($149.50 in chips)

Seat 2: Twixfingers ($104.40 in chips)

Seat 3: Mind2Break ($103.40 in chips)

Seat 4: sutravortex ($140.50 in chips)

Seat 5: messiahman0 ($94 in chips)

Seat 6: DrJekill ($97.90 in chips)

Seat 7: natmailus ($107.50 in chips)

Seat 8: JSBLiquidate ($184.20 in chips)

Seat 9: BahamaFreddy ($245.80 in chips)

Seat 10: Henkebo74 ($98.50 in chips)

 

Mind2Break was dealt AsQd

 

ANTES/BLINDS

DrJekill posts blind ($0.50), natmailus posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

JSBLiquidate calls $1, BahamaFreddy folds, Henkebo74 folds, Big Bill M folds, Twixfingers folds, Mind2Break bets $5, sutravortex folds, messiahman0 folds, DrJekill calls $4.50, natmailus folds, JSBLiquidate calls $4.

 

FLOP [board cards 10D,AD,KD ]

DrJekill checks, JSBLiquidate checks, Mind2Break bets $10, DrJekill folds, JSBLiquidate bets $35, Mind2Break calls $25.

 

TURN [board cards 10D,AD,KD,JH ]

JSBLiquidate bets $63.40, Mind2Break ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, du har träffat din stege och du synade honom på flopp. Tror du han har färgen så har du inga odds att syna, annars så leder du här. Känns som att han försöker representera damen om han inte redan har färgen och att han har tvåpar eller AJ/KJ med spader knekt. Du har redan lagt in en del av din stack och om du är slagen här har du fortfarande outs för nötfärgen. Synar jag flopp så går jag nog all in här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, du har träffat din stege och du synade honom på flopp. Tror du han har färgen så har du inga odds att syna, annars så leder du här. Känns som att han försöker representera damen om han inte redan har färgen och att han har tvåpar eller AJ/KJ med spader knekt. Du har redan lagt in en del av din stack och om du är slagen här har du fortfarande outs för nötfärgen. Synar jag flopp så går jag nog all in här.

 

Skönt = ) var precis det jag gjorde som du skulle gjort där.

Jag synade och förlorade han visar 97d för en flush

 

Vet inte vad man ska göra, AQ ikväll har vart grymt elak.

Blir fold på den resten av natten...

 

Riktigt svårt läge.... kanske var fisk som fick in min stack där. vet inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortet på turn var ju inte direkt bra för dig i och med att du fick stegen. Hade varit lätt fold på turn om du inte fick stegen eller om du inte hade damen och extra outs i de fall han leder men som läget är så tror jag att du får syna. Har du bra read på killen kanske det kan vara rätt att folda floppen efter reraisen, räknar du med att han har tvåpar så har du fyra outs till stegen och nio till färgen men i vissa fall har han redan stegen och som nu sitter han med färgen så det är en knivig sits.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortet på turn var ju inte direkt bra för dig i och med att du fick stegen. Hade varit lätt fold på turn om du inte fick stegen eller om du inte hade damen och extra outs i de fall han leder men som läget är så tror jag att du får syna. Har du bra read på killen kanske det kan vara rätt att folda floppen efter reraisen, räknar du med att han har tvåpar så har du fyra outs till stegen och nio till färgen men i vissa fall har han redan stegen och som nu sitter han med färgen så det är en knivig sits.

 

Japp! Ja min hand såg så himla bra ut! prickat A med royal str8 flush drag sen + stege haha ja.. Kändes som ja var fisken som syna där. Vet inte...

får köra i pokerstove sen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...