Wake Postad 11 Juli , 2006 Rapport Postad 11 Juli , 2006 Har lite funderingar kring mitt spelande. Vill helt enkelt skriva av mig lite. Har lirat i nästan två år, med ett uppehåll på ungefär två månader i vintras. Har spelat de mesta. Låga som höga cashgame. MTT och SnG. Uteslutande Hold,em iaf. Vet inte egentligen varför jag hoppat så mellan olika typer av spel. Har torskat ca: 20-30k under dessa två år. Känner väl att jag kan göra lite pengar på låga cash-bord. Typ 0.20/0.40 och 0.5/1. Spelar ett helt okej spel där. Anledningen till att jag gått minus är fyllespel (dock bara inträffat ett fåtal ggr) och vanlig tilt då jag spelat bort stora summor då jag gått upp i nivå vilket jag absolut inte hanterar. Känslan efter sånt händer är inte speciellt trevlig. Man intalar sig själv att de inte ska hända igen. Men har tyvärr hänt ett par ggr. Förhoppningen är att ska undvikas än lättare med att få skriva av sig här och få lite råd och dyl. Har spelat mest MTT senaste tiden för att jag tycker det är klart roligare men haft svårt att plussa där. Så står väl lite i valet och kvalet nu om jag ska fortsätta lira på nätet eller inte. Vet att jag kan arbeta bort tilten men sen är de frågan om jag orkar nöta låga cash Nl bord för 1-3k i månaden. Det som gör att det trots förluster känns ganska bra är att jag alltid spelar för pengar jag har råd att göra av med. Bor hemma fortfarande och har inga större utgifter. Lägger en hel del av lönen på pokern för jag tycker de är kul och ser det som ett nöje. Men kommer ju flytta hemmifrån och få mer utgifter så småningom. Vet att jag kan lägga pokern åt sidan. Då jag gjorde de i vintras och efter en vecka utan poker tänkte jag inte ens på det som man gör när man lirar varje dag. Men skulle kännas bättre med ännu större stabilitet i spelandet. Verkar lite rörigt och vet att jag inte ställer några direkta frågor. Men ville få skriva av mig lite iaf. Citera
Apelsinjuice Postad 17 Juli , 2006 Rapport Postad 17 Juli , 2006 Jag tar mig friheten att utan erfarenhet eller något spekulera i vad jag tycker du sk göra för att kanske minska lite på utgiften eller gå pluss kanske =) Läsningen sker på egen risk men jag tror det kanske kan hjälpa lite: Du spelar för ca 1000 kronor i månaden, vilket du tycker du har råd med, vilket är bra... att du har råd alltså. Inte att du senare förlorar dessa pengar, som jag uppfattat det! (2 år = 24 månader, 20-30k på 2 år. 25/24 ungefär lika med 1.) Fyllespel har jag aldrig råkat ut för men när du ska ut se till att: Stäna av datorn Dra ut internet (efter 20 mins utdragning tar det ca 20 minuter från att man satt i modemet till att det fungerar) Dra ut sladden till datorn. Detta kommer ta en stund att fixa igång (ca 30 minuter) och du har förhoppningsvis somnat innan dess... Att du hoppar så mycket kan bero på lite olika saker men jag uppfattar det som att du spelar mycket, men samtidigt har koll på allt du spelar om (insättningar(stavning?) och sånt). D Så hade jag det lite i början av min "kariär" fast jag hoppade inte runt på nivåerna. Men ett tips är ju då att du tar ut alla pengar du har på pokersidorna, pressar dig själv till max för att göra något annat för domhär pengarna. Efter 1 vecka var alla mina pokertankar borta och efter 2 veckor hade jag glömt pokern helt. Fattar du hur skönt det kändes att lira en SnG efter den pausen? (blev nog ca 1 månad). Sedan dess har jag aldrig haft något sug för pokern. Det har snarare blivit ett stort intresse vid sidan av andra aktiviteter. Det känns bra. Om du får pokern till bara ett sidointresse men ett stort sådant så kan du nog hålla dig till lite lägre nivåer skulle jag tro... Men jag vet inte, jag är ingen psykolog eller så men det är vad jag tror. KEEP COOL IN THE SUMMER HEAT! Citera
Matteprof Postad 19 Juli , 2006 Rapport Postad 19 Juli , 2006 För det första måste du tycka det är roligt att spela. Själv tycker jag det är pisstrist att spela i fyllan, man bryr sig ju varken om man vinner eller förlorar. För det andra så måste du spela på en nivå så att du kan tackla förluster. Det ska svida att förlora, men pengarna du sätter dig med på ett bord ska du vara beredd att torska. Så som du skriver att du tycker MTT är klart roligare. Spela det då. Som jag ser det är du bara en liten bit på vägen mot spelberoende. Kan du ta break från pokern utan att tänka på poker så är du i en klart bättre sits än majoriteten som hänger på Pokerforum.nu När det gäller att arbeta bort tilten så finns det ingen mirakelmedicin mot det. Även de bästa proffsen steamar ju... Sen är ett break bara nyttigt... Citera
Recommended Posts