Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

Skön dag! Spelade skitbra rakt av. Kände att spelet felade lite på slutet dock, pallade inte backa så jag struntade i att spela mer istället. Riktigt skönt med en vändning efter min halvlånga breakeven-streak.

 

 

Raked hands/D: 1900

Raked hands/2V: 9000/14000

Vinst idag: $650

14dagarsvinst: $1595

Månadsvinst: $2375

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Snyggt jobbat... Är du hårdare postflop nu?

 

Kurvan pekar ju åt det bättre hållet iallafall, vilket är bra... Variansen får man ju räkna med, så lite upp och mer upp som det ser ut nu är ju mycket bra! Kämpa vidare...

 

Kommer du på fredag till klubben eller till månadsturneringen på lördag?

 

Mm, spelar betydligt hårdare. Tog en stund att "våga" betta eller vad man ska säga. Kommer ev. på fredag eller lördag, orkar inte planera sånt :P

 

 

I övrigt måste jag säga att jag är mkt nöjd med mina resultat än så länge. 8 speldagar kvar denna månad inräknat denna, Kan bli ett trevligt resultat! 14 dagarsmålet kommer nog inte bli svårt att uppnå i alla fall, 5k raked hands kvar och min förväntade vinst är redan inspelad, allt över det är bara bonus. Jag funderar på att höja målet till 20k raked så jag får lite mer att jobba efter. Ska fundera på det under dagen, återkommer med ett beslut senare idag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOHO! min dröm blir sann! :D

 

 

Hej Erik ,

 

Tack för ditt tålamod!

 

 

 

Har ÄNTLIGEN fått ett svar på din fråga om miniview borden och pottbetten som skymmer. Microgaming kommer att ta bort miniview efter nyår någon gång och införa "resiezable tables". Det blir alltså en riktigt bra förbättring för alla som spelar fler bord. Man kommer att kunna välja storlek själv.

 

Vänligen

 

Jonas

 

Support TellPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOHO! min dröm blir sann! :D

 

 

Hej Erik ,

 

Tack för ditt tålamod!

 

 

 

Har ÄNTLIGEN fått ett svar på din fråga om miniview borden och pottbetten som skymmer. Microgaming kommer att ta bort miniview efter nyår någon gång och införa "resiezable tables". Det blir alltså en riktigt bra förbättring för alla som spelar fler bord. Man kommer att kunna välja storlek själv.

 

Vänligen

 

Jonas

 

Support TellPoker

 

 

yeeees, nööööten!!

 

:D:D:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOHO! min dröm blir sann! :D

 

 

Hej Erik ,

 

Tack för ditt tålamod!

 

 

 

Har ÄNTLIGEN fått ett svar på din fråga om miniview borden och pottbetten som skymmer. Microgaming kommer att ta bort miniview efter nyår någon gång och införa "resiezable tables". Det blir alltså en riktigt bra förbättring för alla som spelar fler bord. Man kommer att kunna välja storlek själv.

 

Vänligen

 

Jonas

 

Support TellPoker

 

Tjenis Dustinz.

En fråga bara

Sitter du o lirar mellan 6-8 bord miniview?

Och i fall du nu gör det är inte det skit jobbigt? :?

 

Ser att du maler på med en hel del Rakade händer per dag.

Lycka till vid borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tjenis Dustinz.

En fråga bara

Sitter du o lirar mellan 6-8 bord miniview?

Och i fall du nu gör det är inte det skit jobbigt? :?

 

Ser att du maler på med en hel del Rakade händer per dag.

Lycka till vid borden

 

Nja, jag har dragit ner på dem den senaste tiden, 6st nu, förr nästan alltid 9st. Inget jobbigt med det, gillar småborden ;)

 

Jo det e klart jag maler på händer, ska ju vinna en TV :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey.. Vet att du e en av de som vinner mest på din nivå. Nu till frågan.. Hur mycke bluffar du? Va ett tag sen jag spelade på prima, men de grinders som sitter med många bord fick jag för mej försöker hålla sej borta från bluffar.. Men också de som vinner mest.

 

Spelar rätt mycke bord på Fulltilt och fått för mej att på nivåer som 05/1 e de nästan ett förlorande spel att bluffa, iaf i längden.

 

Så tänkte fråga ngn som har lite erfarenhet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey.. Vet att du e en av de som vinner mest på din nivå. Nu till frågan.. Hur mycke bluffar du? Va ett tag sen jag spelade på prima, men de grinders som sitter med många bord fick jag för mej försöker hålla sej borta från bluffar.. Men också de som vinner mest.

 

Spelar rätt mycke bord på Fulltilt och fått för mej att på nivåer som 05/1 e de nästan ett förlorande spel att bluffa, iaf i längden.

 

Så tänkte fråga ngn som har lite erfarenhet..

 

Nej, jag vinner nog inte mest, men jag har tänkt börja med det. :P

Jag bluffar nästan aldrig utan outs om jag inte ser något riktigt schysst läge. Däremot snattar jag hem en del småpotter med diverse semibluffar ;)

 

 

Tjena Dustin

 

När du kör mini wiew får du fram statsen med PH då? inte trott det funkade för jag testade en gång men då funkade det inte..kanske det gör eller??

 

Ses vid borden

 

Jag använder inte PH så jag vet inte, har övervägt att prova det, därav vet jag att det finns nån slags converter som gör att man kan använda det på miniview. Tror jag har den på min dator någonstans, hittade den på 2+2 tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde verkligen inte lirat igår, kände det direkt när jag satte mig ner på borden. Från första handen var jag tiltad.. ;) Tog ett försök igen lite senare med mat i magen och ny energi, tyvärr med samma resultat som tidigare.

 

 

 

Raked hands/D: 350

Raked hands/2V: 9350/14000

Vinst idag: $250

14dagarsvinst: $1345

Månadsvinst: $2035

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey.. Vet att du e en av de som vinner mest på din nivå. Nu till frågan.. Hur mycke bluffar du? Va ett tag sen jag spelade på prima, men de grinders som sitter med många bord fick jag för mej försöker hålla sej borta från bluffar.. Men också de som vinner mest.

 

Spelar rätt mycke bord på Fulltilt och fått för mej att på nivåer som 05/1 e de nästan ett förlorande spel att bluffa, iaf i längden.

 

Så tänkte fråga ngn som har lite erfarenhet..

 

går väl inte direkt säga att bluffa är ett vinnande eller förlorande spel. De beror ju på hur duktig du är och vid vilka lägen du bluffar... Själv är jag asbra på att bluffa... ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabb fråga:

 

när jag spelar så många bord som jag gör (9st) så händer d ofta att stackarna krymper lite i tagit på några av borden.. d känns som om man reloadar 10 över allt hela tiden och då e man plötsligt back minus 100.. känner du igen känslan?

 

Absolut, jag upplever precis samma sak. Jag har satt som regel att inte reloada förens jag ligger back mellan 15-20 på borden, annars blir det för mkt småpengar som går åt här och där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

snabb fråga:

 

när jag spelar så många bord som jag gör (9st) så händer d ofta att stackarna krymper lite i tagit på några av borden.. d känns som om man reloadar 10 över allt hela tiden och då e man plötsligt back minus 100.. känner du igen känslan?

 

Jag spelar bara 6 bord men känner igen det väl. Vissa sessioner tror man att man är plus men det visar sig att man är back för att man gjort typ 100 st reloads på 3$ styck typ.. Och väntar ni tills ni har under 90$ (om man lirar Nl100) eller reloadar ni vid minsta lilla under inköpet? jag reloadar allafall direkt även om jag bara har 1$ under inköpet på bordet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey.. Vet att du e en av de som vinner mest på din nivå. Nu till frågan.. Hur mycke bluffar du? Va ett tag sen jag spelade på prima, men de grinders som sitter med många bord fick jag för mej försöker hålla sej borta från bluffar.. Men också de som vinner mest.

 

Spelar rätt mycke bord på Fulltilt och fått för mej att på nivåer som 05/1 e de nästan ett förlorande spel att bluffa, iaf i längden.

 

Så tänkte fråga ngn som har lite erfarenhet..

 

går väl inte direkt säga att bluffa är ett vinnande eller förlorande spel. De beror ju på hur duktig du är och vid vilka lägen du bluffar... Själv är jag asbra på att bluffa... ibland.

 

 

Jo självklart spelar det in. Men eftersom jag spelar många bord, på en låg nivå. Så känns de som att bluffarna inte e nödvändiga så länge du inte e 100% på att de ska gå hem. Semi bluffa e självklart man gör, mycke.. Men de rena bluffarna med bara några outs, e de verkligen ngn som lägger märke t om man bluffar lr inte på .25/.50 & .5/1 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har testat både men det känns som om det blir för duttigt om man ska reloada hela tiden. Att vänta in 10-15$ på ett specifikt bord tycker jag är bekvämare. Däremot skulle det inte skada om det fanns en funktion som gjorde att det blev automatisk reload. Skulle vara perfekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOHO! min dröm blir sann! :D

 

 

Hej Erik ,

 

Tack för ditt tålamod!

 

 

 

Har ÄNTLIGEN fått ett svar på din fråga om miniview borden och pottbetten som skymmer. Microgaming kommer att ta bort miniview efter nyår någon gång och införa "resiezable tables". Det blir alltså en riktigt bra förbättring för alla som spelar fler bord. Man kommer att kunna välja storlek själv.

 

Vänligen

 

Jonas

 

Support TellPoker

 

Tror det får mig att stanna hos prima!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...