Gå till innehåll

Dustinz dagbok. NL200 Prima.


Dustinz

Recommended Posts

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Satt på samma NL50 bord som dig ett tag tror jag. Har för mig att du fiskade lite med A-hög färgdrag mot mig ett par gånger ;)

 

Kan nog stämma, var nån jävel som jag fick färgdrag mot varje hand och totalmissade. :P Vad nickar du som sagt? ska försöka lista ut det innan du svarar :D

 

Haha, är nästan säker på att den jäveln är jag :P Som sagt, lista ut det :)

 

Minns en hand där jag tror du satt på A2s eller A3s. Du floppar färgdrag, jag betar flopp och turn med A9 utan träff, checkar sen river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt på samma NL50 bord som dig ett tag tror jag. Har för mig att du fiskade lite med A-hög färgdrag mot mig ett par gånger ;)

 

Kan nog stämma, var nån jävel som jag fick färgdrag mot varje hand och totalmissade. :P Vad nickar du som sagt? ska försöka lista ut det innan du svarar :D

 

Haha, är nästan säker på att den jäveln är jag :P Som sagt, lista ut det :)

 

Minns en hand där jag tror du satt på A2s eller A3s. Du floppar färgdrag, jag betar flopp och turn med A9 utan träff, checkar sen river.

 

M det var den handen som ploppade upp i huvudet direkt när du sa att jag hade ett gäng färgdrag, tror jag fick A högt drag mot dig 2 händer senare lr nått och missade även det. Minns att jag blev sne för att du bettade turn med din A9 i alla fall, tyckte du kunde låtit mig sno potten där :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt på samma NL50 bord som dig ett tag tror jag. Har för mig att du fiskade lite med A-hög färgdrag mot mig ett par gånger ;)

 

Kan nog stämma, var nån jävel som jag fick färgdrag mot varje hand och totalmissade. :P Vad nickar du som sagt? ska försöka lista ut det innan du svarar :D

 

Haha, är nästan säker på att den jäveln är jag :P Som sagt, lista ut det :)

 

Minns en hand där jag tror du satt på A2s eller A3s. Du floppar färgdrag, jag betar flopp och turn med A9 utan träff, checkar sen river.

 

M det var den handen som ploppade upp i huvudet direkt när du sa att jag hade ett gäng färgdrag, tror jag fick A högt drag mot dig 2 händer senare lr nått och missade även det. Minns att jag blev sne för att du bettade turn med din A9 i alla fall, tyckte du kunde låtit mig sno potten där :D

 

Kom ihåg att jag är en NL-fisk som försöker lära mig spelet :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en mkt kort session nu, är helt hypad, min farmor har fyllt mig med kaffe så jag var tvungen att sluta. Allt gick bra till sista handen, sorgligt.

 

Jag kommer nog spela 6 bord den närmsta tiden och verkligen fokusera på att spela perfekt poker, för det är DET jag tycker är roligt, och det är DÄRFÖR jag spelar. Jag spelar för att bli BRA och inte för att tjäna pengar. Jag har aldrig någonsin varit besatt utav någonting att verkligen bli duktig på det, det är någonting jag verkligen strävar efter när jag pysslar med någonting jag är så fruktansvärt intresserad av som t.ex poker. Nu jävlar kommer det börja smälla! jag är laddad till 1000!

 

 

Här är sista handen, kan jag någonsin släppa utan read på min motståndare? Förstår för övrigt inte hans move, jag synar bara med AK som är sämre.

 

- nun70 sitting in seat 1 with $12.95

- gonzoo_swe sitting in seat 2 with $49.75

- Dustinz sitting in seat 3 with $56.10

- waynemozzy sitting in seat 4 with $34.25

- flesa sitting in seat 5 with $112.63 [Dealer]

- bigglez sitting in seat 6 with $85.12

 

bigglez posted the small blind - $0.25

nun70 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dustinz: Ace of Spades, King of Diamonds

gonzoo_swe called - $0.50

Dustinz raised - $3.00

waynemozzy called - $3.00

flesa folded

bigglez folded

nun70 folded

gonzoo_swe called - $3.00

 

** Dealing the flop: Ace of Diamonds, 6 of Clubs, King of Clubs

gonzoo_swe checked

Dustinz bet - $6.00

waynemozzy folded

gonzoo_swe went all-in - $46.75

Dustinz called - $46.75

 

** Dealing the turn: 5 of Spades

 

** Dealing the river: 10 of Diamonds

gonzoo_swe shows: 6 of Hearts, 6 of Diamonds

Dustinz mucks:

gonzoo_swe wins $100.25 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok efter diverse requests börjar jag nu med mina veckomål igen!

 

Jag är lite osäker på hur många raked hands jag kommer kunna spela i veckan på 025/050, har lite dålig koll på hur mkt tid jag kommer kunna avsätta till poker osv. Men vi gör ett försök så får jag anpassa mig vartefter. Kanske ska påpeka också att målet är 5 speldar/vecka, med andra ord +$500/vecka.

 

 

 

Veckomål.

Raka 5000 händer/vecka, vinna $100/speldag (som snitt över veckan).

 

 

Målen kommer redovisas enligt följande:

 

Raked hands: 000

Raked hands/V: 0/5000

Vinst idag: $000

Veckovinst: $000

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade otroligt bra poker idag, med några få undantag. Jag är riktigt nöjd över mitt spel och ska försöka behålla den perfektion jag utan att skämmas över att säga att jag upprätthöll idag. jag hade lite svårt att få betalt för mina träffar, men klagar absolut inte! :)

 

Raked hands: 950

Raked hands/V: 950/5000

Vinst idag: $70

Veckovinst: $70

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att det blev en grön dag igår. Ska ligga i hårt för en repris idag. Ska handla lite mat på väg hem från skolan, gotta i mig det till senaste prisonbreak, sen dra igång! :D ...Hittade en parfym jag inte använt på länge idag, provade den lite. Nu sitter jag är med andnöd och försöker jobba mig genom lektionen :(. halvtilt. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Erkan!

Alla dom andra har åkt till malmö, själv satt jag uppe till 3 o läste 27 sidor pokerdagbok så jag har bara sovit nån timme. Nu ska här grindas! Gl hf ikväll, vi ses i sjön(där jag hänger med dom andra fiskarna). ;)

 

Haha, okay :) Synd att du inte sov mer, kan vara bra o vara utsövd om man ska vinna pengar. Jag ska också göra ett försök nu! :P Kram pårej, hoppas det var underhållande läsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättefin dagbok, mycket intressant läsning tycker jag som själv spelar en hel del 025/050 och 05/1! :) Tagit mig några dagar att läsa igenom allt, har mest läst när jag inte haft något annat att göra.

 

Spelar förresten själv på nordicbet (prima), tror jag har sett dig vid borden nåra gånger Dustinz :) nickar själv Thorn-, ringer det nån klocka? :D

 

Just nu har min 5k-turre laggat upp :( "Hand is being saved" hela tiden... så man kan ju säga att jag inte har något annat för mig just nu. Aja, fortsätt skriva så mycket du orkar! Ser fram emot intressant läsning.

 

//Adam

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättefin dagbok, mycket intressant läsning tycker jag som själv spelar en hel del 025/050 och 05/1! :) Tagit mig några dagar att läsa igenom allt, har mest läst när jag inte haft något annat att göra.

 

Spelar förresten själv på nordicbet (prima), tror jag har sett dig vid borden nåra gånger Dustinz :) nickar själv Thorn-, ringer det nån klocka? :D

 

Just nu har min 5k-turre laggat upp :( "Hand is being saved" hela tiden... så man kan ju säga att jag inte har något annat för mig just nu. Aja, fortsätt skriva så mycket du orkar! Ser fram emot intressant läsning.

 

//Adam

'

 

Trevligt att du gillar den. Jag sökte på dig i PT, hittade ditt namn, 5 händer hade jag på dig, så det var inte mycket att hänga i granen :) Vi kommer säkert ses framöver. lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt spel även idag! Håller jag det här tempot uppe ska inte veckomålen bli några problem. Jag lägger nog ner för idag och kör dagsredovisningen nu. Jag är för trött för att spela. Blev inte allt för mycket spel idaq, kände mig trött hela dagen av någon anledning. Imorgon är en ny dag, då tar vi nya tag! (rim?) :D

 

Raked hands: 500

Raked hands/V: 1450/5000

Vinst idag: $200

Veckovinst: $270

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättefin dagbok, mycket intressant läsning tycker jag som själv spelar en hel del 025/050 och 05/1! :) Tagit mig några dagar att läsa igenom allt, har mest läst när jag inte haft något annat att göra.

 

Spelar förresten själv på nordicbet (prima), tror jag har sett dig vid borden nåra gånger Dustinz :) nickar själv Thorn-, ringer det nån klocka? :D

 

Just nu har min 5k-turre laggat upp :( "Hand is being saved" hela tiden... så man kan ju säga att jag inte har något annat för mig just nu. Aja, fortsätt skriva så mycket du orkar! Ser fram emot intressant läsning.

 

//Adam

'

 

Trevligt att du gillar den. Jag sökte på dig i PT, hittade ditt namn, 5 händer hade jag på dig, så det var inte mycket att hänga i granen :) Vi kommer säkert ses framöver. lycka till!

 

Haha, nej det var ju inte så mycket kanske :P Men som sagt så stöter vi säkert ihop igen någon gång! :) Ja, jag kan ju bara önska dig detsamma och godnatt förstås!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEJ erik!

Idag försökte jag engagera mig i studentverksamheten 4real för första gången. Det gick så där. Jag har en fadder som har ringt en 2-3 gånger och sagt åt mig att komma ikväll, tyvärr drog min föreläsning ut på tiden i eftermiddags så jag blev sen. Detta innebar att jag inte kunda träffa min grupp på utsatt tid, och jag fick komma senare. När jag väl kom dit kom jag inte riktigt ihåg vad hon hette, trodde det var Annika och frågade någon. SNubben tog mig till en Annika (som var semiretard) och sa: det här är Annika. Jag försökte va litet smidig och få tag på en annan gurpp snart, för det var typ 14 tjejer och en kille(som även han var semiretard) men Annika högg direkt, hon hade nog inte haft en kille på länge. Utan chans att ta mig ur gruppen accepterade jag mitt öde och försökte bonda lite med folket - det gick inte. Efter lite brännboll (som vi vann, helt utan min inblandning) gick vi till nation och åt korv samt drack lite öl. Jag tänkte, lite öl fixar nog det här - nej. Då fick jag en idé - jag frågar någon som vet om det finns någon annan ANnika in the building. Dom sprang iväg och kom tillbaka med samma Annika en gång till - pinsamt. Försökte snygga till det och accepterade mitt öde. Drog i mig några bira till och övertalade folk att gå ut. Jag, en kille till, en halvsnygg tjej på 19 bast och 8 inte lika fina damer gav oss ut i natten, hälften förlorade vi på vägen och när vi kom fram var vi jag, killen, den halvsnygga och en inte så snygg. Den halvsnygga var på g, men jag dissa för jag älskar Abbie, så då försvann hon rätt fort och börja hångla med nån 18åring. Den andra var bara ointressant. Sen kom Annika mfl och slöt upp, hon gav blickar men jag tittade åt andra hållet. Försökte i ren desperation svepa fler öl och prata med utbytesstudenter, de brukar vara öppna för konversation - det gick sådär. De var bara inget kul. Annika gled förbi, med ett apfult ragg och såg lycklig ut (-Haha, kolla vad jag tog istället för dig - allt jag kunde tänka var "Ni förtjänar varann, lol slask"). Sade hejdå till killen, som faktiskt var riktigt trevlig och började den långa vingliga cykelresan hem. Ringde Abbie, kokm ihåg hur mycket jag hatar att vara singel och saknade henne. Nu är jag här, internet funkar inte så jag kan inte ens tilta bort dolares. Vilket skit. TIttade i alla fall på lägenhet idag, den ser riktigt sjyst ut och vi ska nog lägga ett skambud. Hur är det med dig? :)

 

PUSS

din bror

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände direkt när jag satte mig igår att jag inte borde spela, kan såklart inte hålla mig och börjar spela...Backar en skvätt på morgonen, fortsätter på kvällen raaaaakt utför...inför nattsessionen ligger jag 225 back...hmm, jobba igen detta nu är det enda jag kan tänka på. åker rakt ner till -300 innan det börjar vända, tar några fina potter, VIPPS är jag bara -100, där slutade jag också. Nöjd!

 

 

Raked hands: 550

Raked hands/V: 2000/5000

Vinst idag: $100

Veckovinst: $170

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PUSS

din bror

 

Tänkte svara på ditt lååååånga meddelande nu, vet inte riktigt vad jag ska skriva bara. :) Trisst att få en tråkig fadder, försök ragga upp nån du gillar i skolan o häng på honom/henne o dennes grupp istället. Kanske inte går, men det verkar meningslöst att hänga me massa torrisar när du kan ha kul istället! Ta lägenheten så jag har någonstans att bo när jag kommer ner o hälsar på! :) KRAM!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

otroligt hur värdelös jag är ibland. Ligger 140 upp inför kvällsessionen, sätter mig och spelar fast jag verkligen vill se efterlyst på tv istället, kan bara gå dåligt, sitter o sneglar på det o är irriterad över att jag inte hänger med i alla reportage etc. plötsligt har jag gått från 140 upp till 140 ner...OOPS? stängde av o tittade klart på efterlyst istället, skulle bara fortsatt utför. Kände i alla fall att jag inte ville ha 2 backdagar i rad, så jag satte mig en stund nu och jobbade tillbaka stålarna. Spelade riktigt bra på slutet faktiskt. Jag har 2 ganska roliga händer att dela med mig av iaf. Jag ska försöka sova några timmar nu, skola imorgon 08.10. Om någon av mina vänner ser detta innan imorgon eftermiddag, så hör gärna av er om ni vill äta frukost runt 09.30-10.30 någon gång.

 

 

Raked hands: 600

Raked hands/V: 2600/5000

Vinst idag: $100

Veckovinst: $270

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter den här fnittrade jag ganska länge. :)

 

 

- borris_82 sitting in seat 1 with $46.05

- Dustinz sitting in seat 2 with $50.50

- Kopernikus sitting in seat 3 with $190.24

- the_raf sitting in seat 4 with $62.27 [Dealer]

- experten sitting in seat 5 with $44.50

 

experten posted the small blind - $0.25

borris_82 posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dustinz: 6 of Diamonds, 6 of Spades

Dustinz raised - $2.00

Kopernikus folded

the_raf folded

experten called - $2.00

borris_82 called - $2.00

 

** Dealing the flop: 9 of Hearts, 8 of Diamonds, 7 of Spades

experten checked

borris_82 checked

Dustinz checked

 

** Dealing the turn: 8 of Spades

experten checked

borris_82 checked

Dustinz checked

 

** Dealing the river: 6 of Hearts

experten checked

borris_82 bet - $9.00

Dustinz raised - $29.00

experten folded

borris_82 went all-in - $35.55

Dustinz called - $44.55

borris_82 shows: 10 of Clubs, Jack of Hearts

Dustinz shows: 6 of Diamonds, 6 of Spades

Dustinz wins $93.10 from the main pot

 

 

 

--

 

 

Denna var bara konstig...vad gör man? (bortsett från att jag borde raisat preflop) :D

 

- rated23 sitting in seat 1 with $56.60

- spermaharen_ sitting in seat 2 with $59.90

- texwest2 sitting in seat 3 with $23.00 [sitting out]

- HawkanB sitting in seat 5 with $31.88

- Dustinz sitting in seat 6 with $88.10 [Dealer]

 

rated23 posted the small blind - $0.25

spermaharen_ posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Dustinz: 5 of Clubs, 4 of Clubs

HawkanB called - $0.50

Dustinz called - $0.50

rated23 called - $0.50

spermaharen_ checked

 

** Dealing the flop: 8 of Spades, 5 of Spades, 4 of Hearts

rated23 went all-in - $56.35

spermaharen_ folded

HawkanB folded

Dustinz ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...