Gå till innehåll

Lite hjälp att tillämpa det man läst?


ett_äpple

Recommended Posts

har lite problem med tänkadet vid bordet, pluggar massa teori osv men tillämpar långt ifrån allt det jag kan när jag spelar, vad det är som gör det vet jag inte... ovana, dåliga nerver...

 

tänkte om man kunde få hjälp med något i typ av en tanke cykel om man får lite mer struktur på det hela så kanske det blir lättare.

lite svårt kanske men om man kunde katigorisera och prioritera (självklart beroende på hur situationen ser ut men generellt bara) lite bland de olika sakerna man bör ha i huvudet ex. tells, odds, psykologin osv.

Detta kommer väl med erfarenhet också men kanske går snabbare att få in det i skallen om man vet vad man ska tänka på.

 

andra tips om hur man ska lösa detta problem uppskattas.

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ta ett steg i taget.

läser du en bok om tells så börja med ett par tells som du försöker läsa, sen bygger du på med fler.

 

Eller om det handlar om hur du ska spela i olika positioner, börja med säg tidig position, läs igenom fundera och börja spela, kolla även på hur andra på bordet spelar i den positionen och försök se om dom gör rätt eller fel och hur det utfaller. Sen läser du nästa avsnitt.

(ja menar inte att du ska kasta alla händer som inte är i tidig pos. men att du koncentrerar dej extra på just detta under en session eller nått)

 

Absolut bäst är att du berättar för andra vad du lärt dej oavsett om dom är intresserade eller inte, för saker man läst sätter sej lättare om du får berätta och förklara för andra om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigt är ju att du verkligen förstår vad det är du har läst, Har du förstått vad du har läst gäller det att tänka till vid bordet "om jag gör så här nu, vad för det för konsekvenser och varför gör jag det?"

 

te.x Om du har läst att man bara ska spela premium händer i tidig position, du gör det men är ändå sugen att gå med när du väl sitter där. då har du nog inte förstått varför du inte ska göra det, för då skulle du inte vara sugen :) Allt blir så mycket svårare att lära sig om man inte vet varför man gör som man gör.

Vet man varför man inte ska spela vissa händer i tidig position och förstår det, ja då blir det mycket enklare att räkna att varför man kan spela vissa händer i position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har lite problem med tänkadet vid bordet, pluggar massa teori osv men tillämpar långt ifrån allt det jag kan när jag spelar, vad det är som gör det vet jag inte... ovana, dåliga nerver...

 

tänkte om man kunde få hjälp med något i typ av en tanke cykel om man får lite mer struktur på det hela så kanske det blir lättare.

lite svårt kanske men om man kunde katigorisera och prioritera (självklart beroende på hur situationen ser ut men generellt bara) lite bland de olika sakerna man bör ha i huvudet ex. tells, odds, psykologin osv.

Detta kommer väl med erfarenhet också men kanske går snabbare att få in det i skallen om man vet vad man ska tänka på.

 

andra tips om hur man ska lösa detta problem uppskattas.

 

* RP - QoS *

 

Plugga teori? Jag tycker att det är fel inställning. Man ska läsa och spela poker för att det är kul. Du vill förbättra ditt spel genom att läsa, men för att du ska lyckas med tillämpningen måste du tycka att det är kul.

 

Tell och psykoloi, skit i det tills du behärskar det andra. Sitt hela tiden och gissa vad de har samt vad de ska göra. Efter du har tränat det kommer det andra, tells & psykolgin, in automatiskt.

 

GL!

 

Svensk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...