Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi har inte märkt ut sig tidigare vid bordet. Pf-spelet är standard och det är främst flop-spelet jag vill ha kritik på. Ska jag syna eller kasta? Hur fiskig var min miniraise på hans saftiga höjning? Sitter fi tillräckligt ofta på set här för att jag ska kasta dom direkt efter hans första höjning?

Game #2960360514: Hold'em NL ($0.25/$0.50) - 2006/07/10 - 15:16:15 (ET)

Table "Kapelle" Seat 4 is the button.

Seat 1: destiny ($45.75 in chips)

Seat 2: Monster85 ($46.90 in chips)

Seat 3: svindlarn ($47.75 in chips)

Seat 4: killeragy ($22.93 in chips)

Seat 5: RedHouse6 ($43.50 in chips)

Seat 6: masinner ($50.90 in chips)

Seat 7: MrKrux ($48 in chips)

Seat 8: Jezz123 ($22.94 in chips)

Seat 9: Plunderer ($25 in chips)

Seat 10: szamosi ($48.25 in chips)

RedHouse6: posts small blind $0.25

masinner: posts big blind $0.50

----- HOLE CARDS -----

dealt to svindlarn [As Ad]

MrKrux: calls $0.50

Jezz123: calls $0.50

Plunderer: folds

szamosi: folds

destiny: calls $0.50

Monster85: folds

svindlarn: raises to $2.50

killeragy: folds

RedHouse6: folds

masinner: folds

MrKrux: calls $2

Jezz123: calls $2

destiny: calls $2

----- FLOP ----- [4d 5s Qd]

MrKrux: checks

Jezz123: bets $1

destiny: raises to $12

svindlarn: raises to $23

MrKrux: folds

Jezz123: folds

destiny: raises to $43.25 and is all-in

svindlarn?

Postad

Höj mer preflop. På nl50 är folk benägna att syna en del preflop särskilt när du har två limpare från tidig position. Dom bör ha hyffsade händer om inte bordet varit väldigt passivt överlag tidigare preflop. Jag hade nog höjt till 3.20-3.50 ungefär och hoppats på en syn.

Med händelseutvecklingen postflop får du nog anta att du är slagen. Så om du inte har en note på destiny som säger att spelaren bluffar och överspelar flertalet av sina händer så är du nog slagen här.

Postad

Problemet är ju att jag blir comittad efter min raise och hans all-in. Hur ska jag undvika detta? Kan ju inte höja honom mer på floppen, och att släppa AA på en relativt ofarlig flopp på grund av att det blir action känns jävligt vekt.

Postad

Destiny kan inte dra till nötfärgen eftersom du har esset. Frågan är vilka händer Destiny kan spela så här med annars. Limpa in AQ, syna en höjning och därefter höja en som bettar ut jättevekt, det är ju en möjlig hand.. känns mer som 44 eller 55 dock.. men i och med att du höjt som du gjort så är du commitad i de fall Destiny sitter på AQ eller 67s eller annat färgdrag. Svårt att säga hur jag själv hade spelat handen, känns ju vekt att lägga AA på så dragvänlig bräda efter minibet och raise men i och med att så många såg floppen så är det kanske inte helt fel.. du har ju inte lagt in mkt pengar i potten direkt. Men efter din raise och Destinys återhöjning får du nog syna.

Postad

Det finns alldeles för många händer han kan ha som du har slagna eller åtminstone singlar kantig slant mot, för att du ska lägga dig här. Du ska kasta in ytterligare runt $20 för 5xpengarna på en hand där du A) mycket väl redan kan leda, B) kan hitta ett ess till, C) kan dra ut på färgen eller rentav D) para brädan för ett bättre 2-par (om du kan fantisera ihop 54s hos FI förstås).

Med djupare stackar och pengar kvar hos FI så hade du fått fundera på saken, som det är nu är det bara att betala. Har han träffat set:et, vilket ju är lite troligt så får du leva med det. Det finns massor av andra händer han kan ha beroende på vilken HD du sätter honom på. AQ på den nivån känns rimligt, färgdrag likaså, öppna stegdrag med färgdrag osv osv. Hur du än ser på det så blir det svårlagt. Du ska ju kunna se dig i spegeln efteråt också.

Spelet preflop däremot, som så många sagt, är dumt. Inte på högre nivåer kanske, men det spelar ingen roll hur många BB du kastar in om det ändå bara adderar ihop till en chokladkaka. Du kommer troligen få syn även med $4-5, men förhoppningsvis som du vill - bara av en.