Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kul att det vände. Att spela så tight som du gör tror jag inte är något större problem på 3/6 och 5/10 där andelen fisk fortfarande är rätt stor, på 10/20+ kan det vara bra att hitta lite fler händer att spela för att få en gnutta extra värde från att multitablande TAGs. Om du vill bli lösare lägg främst till händer i sen position och mot steals och ta det lungt. Att börja spela 30/20 direkt från 22/16 är ett bra metod till att hitta röda siffror i PT.

Postad

Tack för svaret Gyre. Mjo, när man läser om alla LAG-pros här på forumet tror man att man gör något fel, men jag har verkligen svårt att se att jag skulle kunna komma över 25-26% VPIP och ändå kunna plussa bra. Jag är nog inte tillräckligt bra postflop för att kunna det än.

Plussade lite till nu det sista på $3/6 och det känns RIKTIGT skönt. Första plusdagen på mycket länge. Funderar på att köra ett $2/4 race 6-8 bord bara för att dra in lite stats i PT och partypoints under happyhours. Vill bli gold member så snart som möjligt. Vågar inte riktigt köra massbordsgrinden på 3/6 eller mer och jag vill gärna ha en ny databas med stats när jag gör en sådan här nystart.

Är det inte jättesoligt så jag tvingas vara utomhus och om inget annat dyker upp blir det nog nöta imorrn under dagen för att testa på 3/6 igen på kvällen.

Postad

Backade hela gårdagens vinst på $3/6 och ligger nu -$60 efter totalt 1121 händer där. Riktigt tråkigt. Det är ju så tråkigt med 50%+ VPIP snubbar som verkligen inte kan förlora. Orkar inte posta badbeathänder men vad ska man göra mot fiskar som man har extremt mycket EV mot, men 0% vinstchans? Ibland önskar jag att jag var en idiot som drog när jag märkte hur tur fisken till höger om mig hade. Men såklart ska man stanna och vara klok och inse att det är +EV att stanna medans han vinner alla våra 250 händer HU oavsett hur han spelar.

Blä. Får hoppas det vänder ikväll.

Postad

Inte blivit något spel ikväll tyvärr. Kom upp lite saker, som bad, grill och öl (inte för mig jag kör ju 8-) )vid stranden med polare och flickvän :D Ska inte klaga det var skittrevligt. Lånade även hem Resident Evil 1 av en polare för blev så sugen efter att sett filmen. Ska dock spela minst 30 min nu innan jag börjar förlora EV med mitt tv-spel. Nämligen så att någon vänlig själ i #pokerithailand erbjöd sig att ge lite feedback om jag skickar in filmen till honom. Och en sån chans ska man inte sumpa! Ska bara fixa igång mjukvaran och testa lite sedan gogo minst 30 min 3-4 bord.

Postad

Haha ingen blir gladare än jag om det lyckas :D Gick bra på 3/6 under filmen. Har kollat lite själv och av någon anledning hängde inte mina gametime+ stats med när jag recorda :( Så den som ser filmen ser inte statsen på mina motståndare som jag såg. Kanske inte gör så supermycket.

Har fått upp mina stats på 3/6 SH för mycket nu tror jag dock :S

Ligger på 30/17. Bara 1410 händer men ändå. Har fått bra kort 8-)

Tack för hjälpen heltok och alla i #pokeithailand. Uppskattas extremt mycket!

Postad

Bah låg på storplusset, men sen blir man megatiltad av en tomte som bluffar trebetten T3o på floppen (han har gjort det innan mot mig och då folda jag) och jag synar med Ahög hela vägen och han träffar 3an på rivern. GAH kan man aldrig bli belönad när man de få gånger använder sin read så extremt även om det är lite halvtiltat :(

Party Poker 3/6 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, 5diamond.gif.

2 folds, Hero raises, 1 fold, BB calls.

Flop: (4.33 SB) Qheart.gif, 7spade.gif, 8club.gif(2 players)

BB bets, Hero raises, BB 3-bets, Hero calls.

Turn: (5.16 BB) 8spade.gif(2 players)

BB bets, Hero calls.

River: (7.16 BB) 3diamond.gif(2 players)

BB bets, Hero calls.

Final Pot: 9.16 BB

Results in white below:

BB has Ts 3s (two pair, eights and threes).

Hero has Ac 5d (one pair, eights).

Outcome: BB wins 9.16 BB.

+$55 iaf :roll:

Körde lite 5/10 FR och plussade $5 där :shock:

Postad

*svordomar*

Orkar inte med det här alltså. Stor chipleader större delen av €5k added på B2B. Sedan när det är 2 platser kvar till ITM så ska ju beatsen komma och när man snor blinds ska 0%VPIPNisse bredvid mig såklart hitta AA och miniraisa och leka TrixJörgen. FAN! JJ vs AK och såklart K river! AK vs AQ vs TT, brädan kommer AxxKx. 4färg såklart så AQ som var shortstack får dubbla upp och TT får resten av det jag lade in. Så skriver de NH NH TY TY till varann, kliar varann i ryggen och tycker dom är så duktiga och att potten splittades mellan dom var det bästa som kunde hända världen. Att jag som går från oövervinnlig chipleader till medelmåttig medianstack är det ingen som bryr sig om. Snor blinds vidare från mina två 0% vPIP kompisar till vänster och tycker livet börjar kännas gladare igen, men varför sno blinds när man i coinflipsen är dömd att förlora?

Lika bra att ge upp då. Men det fatta inte jag, nej jag ska ju såklart vara klokare än alla andra och tänka att "varje hand är en ny hand", "slumpen har inget minne" osv samtidigt som mina pengar blir mindre och mindre. Minns inte hur. Jag snor allas blinds och ingen reraisar mig, men ändå försvinner mina chips.

Dödsstöten kommer när jag har 5BB i stacken och hittar 67o på knappen. Alla foldar till mig. Ska jag gå på min känsla och folda mig ITM? Ska jag göra som alla andra patetiska shortstacks i den här turren och tänka tills bordet börjar plinga och försöka folda mig till en dubbling av mitt buyin? Nej! Jag ska vara den smarta pokerspelaren i gänget och gå mot vinst! Såklart! Varje hand är en ny hand och bara för jag förlorat de senaste 28 all-insen så betyder det itne att jag ska förlora denna! ALLIN!

0%vpipNisse tänker länge och hittar synen med 88. Jag slår sönder mitt tangentbord och flejmar i chatten som en barnunge.

Något grind blir det inte. Spelade lite på dagen och backade lite halvt som vanligt. Mitt snitt på -2BB/100h höll jag nog rätt bra idag. Mycket nöjd.

Postad

Sådär. Två dagars paus från pokern var välbehövligt. Har blivit utgång och hänga med kompisarna i helgen. Sedan vill jag avråda alla stockholmare att åka hit. Fyfan, fick lyssna på lidingödialekt alla 30 minuter jag stod i krogkön. Ville spy, slå någon och gå hem. Men vi kom in på Hamnplan 5 efter lång väntan och väl inne var det rätt trevligt. Vi pratade även om en kommande Thailandresa och det kan bli att vi skjuter upp det ett tag. Känns inget skoj då jag är riktigt sugen.

Dagens mål är att hitta storplusset på minst $1000. Har laddat upp med att diska all disk, städa och sätta på massor med kaffe. Har även köpt en påse kanelgifflar för att festa till det ordentligt. Skulle jag inte hitta storplusset på $3/6 eller $5/10 har jag lite slaskpengar på både Betfair och Pirayapoker. Ca 100euro på Piraya och $300 på Betfair. Ska MTTa som en dåre med höga inköp och hoppas på klonk.

Vann förresten en VIP-tävling på Pirayapoker i juni och vann en PSP och en sjyst Kamera. Fick allting idag och det känns lite kul :)

Nej dags å sluta babbla och börja grinda. Snart drar det igång igen!

Postad

Storplus blev det inte. Försöker lära mig PokerOffice, men hittils har Partypoker hängt sig 2 gånger när jag kört med det så det känns lite trist. Annars verkar det rätt bra. Måste lära mig att använda alla siffror man kan få på motståndarna dock.

315 händer och +$13.5

Byter från kaffe och gifflar till lite chips och läsk. Får se om det blir någon förändring.

Postad
Vi pratade även om en kommande Thailandresa och det kan bli att vi skjuter upp det ett tag. Känns inget skoj då jag är riktigt sugen.

ska du åka med polarna? eller varför ska du inte med på kollo? isåfall varför inte göra en sak i taget där nere?

Postad
ska du åka med polarna? eller varför ska du inte med på kollo? isåfall varför inte göra en sak i taget där nere?

ne hade tänkt åka med polarna först (vi tänkte åka typ sepember) och sen om man trivdes och polarna åkte hem tänkte jag följa med på kollot. nu får jag se. försöker hitta storplusset på pokern och motivationen att spela mkt men det går trögt nu. miniplussar eller storförlorar hela tiden känns det som...

Postad

ne hade tänkt åka med polarna först (vi tänkte åka typ sepember) och sen om man trivdes och polarna åkte hem tänkte jag följa med på kollot. nu får jag se. försöker hitta storplusset på pokern och motivationen att spela mkt men det går trögt nu. miniplussar eller storförlorar hela tiden känns det som...

grinda på, hoppas du klarar det. 1månad med polarna, 1månad i bangkok och sedan glassa runt låter perfa.

Postad

Det är så typiskt. Vågar mig på ett skott på $5/10 SH och såklart går det rövkasst. Sedan hänger sig Partypoker och Pokeroffice för tredje gången då jag inte har nån disconnect protection samtidigt som jag har set på ena bordet mot en mainac och öppet stegdrag i en fyrvägspott. ORKA! :evil:

• 2 weeks later...