Bossebo Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag tänkte ge mig in på o försöka tjäna lite extra på bonusar. Tex Bet24 kör ju ett bonuserbjudande nu som verkar extremt lovande med "endless reload". Så om man skall Grinda stenhårt för att plocka in bonuspoäng=pengar, hur skall man tänka? Folda allt utan AA-KK-QQ-AK? Antar att det är en väldigt tight profil som gäller. Ni som sitter och jobbar av bonusar hela tiden, hur tänker ni? Jag kommer köra iallfall 4 bord åt gången. Dela med er av er erfarenhet. Tacksamm för alla svar MVH Citera
serenity Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Spela som vanligt? Jag förstår inte detta med att grinda bonusar tight som fan, vad tjänar man på det egentligen? Maximera vinsten på spelet och ta bonusen som just det, en bonus. Citera
EL_FishkO Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 frågan är ju varför man ska ha en annorlunda spelstil bara för att man spelar mot en bonus? Det bästa är ju att spela som att du inte hade någon bonus antar jag Citera
heltok Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 weaktight har jag hört ska vara den bästa spelstilen för bonushorande. Citera
13_Outs Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag tror att tanken med en annorlunda spelstil är att man anser sig vara en +-0 eller - spelare. En väldigt tight stil är väl kanske inte så dumt att testa om man är förlorande /A Citera
joeki Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus? Citera
DaPine87 Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus? Det kan det va, på dem flesta bonusar så kan du i princip folda varenda hand och plussa på bonusen.. Citera
joeki Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus? Det kan det va, på dem flesta bonusar så kan du i princip folda varenda hand och plussa på bonusen.. Ja, men varför ska man göra så? Är man ute efter en extremt liten 100% vinst genom att klicka på en en fold knapp i några timmar så visst. Är man ute efter något annat är det fel Jag fasthåller att det är lika fel att spela uselt, oavsett om man spelar mot bonus eller inte. Citera
DaPine87 Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jo självklart är det inte bra att spela uselt, det är det aldrig Men om man är riktigt fattig och vill ha säkra pengar så GÅR det att folda sig till en vinst Citera
AAisking Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 weaktight har jag hört ska vara den bästa spelstilen för bonushorande. Tror inte man optimerar totalvinsten med den spelstilen, bäst är att vinna så mycket som möjligt och ta bonusen som den kommer Citera
Myssion Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Generellt sett tror jag att det är bäst att spela "normalt" spel, alltså utan att göra några förändringar bara för att man spelar mot en bonus. Ibland kan det dock iofs vara EV+ att kliva upp i nivå för att maximera värdet per hand av bonusen, och om man då kliver upp till en nivå som man har skakig rulle för så kan det kanske vara en god idé att tajta till sig lite och försöka hålla variansen nere. Sedan ska man ju naturligtvis inte ta det till överdrift heller. En variant för NL kan kanske vara att köpa in jättekort på högre bord och spela allin-poker på floppen (eller preflopp), återigen för att maximera värdet av bonusen. Äsch, vafan vet jag egentligen... Citera
Krilla Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Ibland kan det dock iofs vara EV+ att kliva upp i nivå för att maximera värdet per hand av bonusen, Kan även tala om att för vissa personer så är det inte så jäkla mycket +EV att jaga bonusar. Testade bonusar i vintras, jag blev ju nån jäkla slasktratt när jag tänkte mer på bonusen än pokern. Så jag la ner det projektet och började spelade poker igen. Hmm, iofs. kanske det bara är jag som inte kan lira när man samtidigt ska ha raked hands för att fixa en bonus. Citera
AnonymHaj Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus? Det kan det va, på dem flesta bonusar så kan du i princip folda varenda hand och plussa på bonusen.. de flesta? Citera
DaPine87 Postad 12 Juli , 2006 Rapport Postad 12 Juli , 2006 Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus? Det kan det va, på dem flesta bonusar så kan du i princip folda varenda hand och plussa på bonusen.. de flesta? orkar inte räkna på det, men tror nog du kan göra så på alla 10x allafall. Citera
AnonymHaj Postad 13 Juli , 2006 Rapport Postad 13 Juli , 2006 Att prova spela extremtight kanske inte är något större fel. Men det är ju inte mer rätt eller fel bara för att man spelar mot en bonus? Det kan det va, på dem flesta bonusar så kan du i princip folda varenda hand och plussa på bonusen.. de flesta? orkar inte räkna på det, men tror nog du kan göra så på alla 10x allafall. jag kan räkna åt dig 1.Partypoker Citera
Recommended Posts