gdaily Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag är inte mycket för handhistorys. Men den här är extrem, jag har aldrig spelat en pokerpott så dåligt, speciellt inte i ett avgörande läge. Jag är med andra ord rejält arg på mig själv. Och ni som känner mig vet att man ska hålla sig undan när jag är arg... Jag behöver ett straff för min dumhet, och det blir då att inte försöka kvala något mer till Scandinavian Masters. För när jag sumpar det på det här sättet, ja då är det skandal, och jag förtjänar inte att spela. Jag kunde satt in QoS och låtit honom spela klart tävlingen, och han hade lyckats betydligt bättre än jag (han hade gått all-in preflop eller på floppen). Jag kunde till och med lagt QQ preflop, och haft en 80%-ig chans att gå vidare. Men nej, det var tre prisplatser, jag var stor chipleader och jag lyckades komma fyra. Skickligt Ola. Har jag sagt att jag är arg på mig själv? #Game No : 4693556371 ***** Hand History for Game 4693556371 ***** NL Texas Hold'em Trny:25797525 Level:10 Blinds-Antes(800/1600-50) - Sunday, July 09, 20:27:13 ET 2006 Table Scandinavian Masters Satellite(742480) Table #1 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 2: Burdu888 ( $36214 ) Seat 3: gamersdaily ( $70717 ) Seat 4: Baaaaaaah ( $30129 ) Seat 10: bearbeer ( $51940 ) Trny:25797525 Level:10 Blinds-Antes(800/1600-50) Burdu888 posts ante [50]. gamersdaily posts ante [50]. Baaaaaaah posts ante [50]. bearbeer posts ante [50]. ** Dealing down cards ** Dealt to gamersdaily [ Qh Qd ] bearbeer raises [4200]. Burdu888 folds. gamersdaily calls [3400]. Baaaaaaah folds. ** Dealing Flop ** [ Qs, Ts, 2h ] gamersdaily checks. bearbeer bets [6000]. gamersdaily raises [12000]. bearbeer calls [6000]. ** Dealing Turn ** [ Js ] gamersdaily checks. bearbeer bets [15000]. gamersdaily calls [15000]. ** Dealing River ** [ 7c ] gamersdaily checks. bearbeer bets [10000]. gamersdaily calls [10000]. bearbeer shows [ As, 5s ] a flush, ace high. gamersdaily doesn't show [ Qh, Qd ] three of a kind, queens. bearbeer wins 84200 chips from the main pot with a flush, ace high. QQQ Game #4693569522 starts. Ja, jag vet att jag spelade som en übertomte, men nu ska vi strö salt i såren och diskutera alla fel. Preflop: Jag tycker det är rätt att syna, för att agera om det inet kommer ett A på floppen. Jag vill hålla potten liten, jag leder så stort med tre lika stora priser. QoS hade gått all-in, absolut inget fel med det alternativet, men jag vill inte ta en 50/50 mot AK Flop: Checkraisen känns helt klart rätt. QoS hade checkraisat all-in, vilket såklart hade vunnit potten. Jag minimicheckraisade för att jag som sagt ville hålla potten liten, jag tänkte faktiskt lägga mig om det kom ett spader på turn. Många kommer klaga på minicheckraisen, men det är faktiskt det minsta felet i handen... Turn: Hurra, absolut sämsta kortet. Jag satte motståndaren på färgdrag (eller TT) när han synade, och så kom färgen. Dessutom knekten, så även AK slår mig. Jag kanske till och med drar dött om fi har A K ... Här är det en enkel check-fold, är fortfarande chipleader om jag lägger mig. Men nej, jag ska syna (var nära att kasta) River: Ja det är bara att lägag sig, fort som fan. Jag vinner inte, det vet jag. Och kastar jag mig här så ligger jag på tredje plats i alla fall, med runt 30% kvalchans. Men jag ska syna... Åkte rättvist ut några potter senare. Jag förtjänar helt enkelt inte att gå vidare. Let the flaming begin! Citera
emilio_15 Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Om du går allin preflop lär väl FI knappt syna med KK och absolut inte med AK ?? Citera
medaljören Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Förstår inte att du kan tycka att din minicheckraise är bra? Du ger ju han chansen att syna med sitt färgdrag billigt Men visst de kan ju funka också, kommer det inget spader så visst. Men som du själv skriver så måste du ge dig fan på att folda om de kommer ett spader. Citera
gdaily Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Förstår inte att du kan tycka att din minicheckraise är bra? Du ger ju han chansen att syna med sitt färgdrag billigt Men visst de kan ju funka också, kommer det inget spader så visst. Men som du själv skriver så måste du ge dig fan på att folda om de kommer ett spader. Det minsta felet, inte att det är rätt eller bra... Det ger mig dock chansen att lägga mig på turn och fortfarande ha runt 70% chans att kvala. Citera
medaljören Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Förstår inte att du kan tycka att din minicheckraise är bra? Du ger ju han chansen att syna med sitt färgdrag billigt Men visst de kan ju funka också, kommer det inget spader så visst. Men som du själv skriver så måste du ge dig fan på att folda om de kommer ett spader. Det minsta felet, inte att det är rätt eller bra... Det ger mig dock chansen att lägga mig på turn och fortfarande ha runt 70% chans att kvala. aha okej förstog kanske lite fel i din formulering. Varför foldar du inte då? Måste vart i klass med Zidanes hjärnsläpp Citera
Hjort Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Mtp på markerpositionerna och att det är en satte så känns det som du borde kunna ställa med any2 preflopp när näststacken höjer dig. Det är ju jäkligt dyrt för honom att syna när det finns två rätt mycket mindre stackar i spel. Skulle ju inte vara så lyckat att överbeta så mycket i cashgame, men här är det en annan femma. Spelar han någorlunda väl så måste han ge upp en massa värde till dig när du sätter honom all-in. Enda problemet är ju att cassano kan få för sig att syna bakom, men det är inte kul för honom heller. Sen är det ju inget vidare sätt att få värde med QQ. Förresten borde du haft en rejäl bit över 80% att gå vidare om de andra spelat rätt och gett fan i att bråka med dig. Citera
MrKrome Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Tycker att det räcker med att kika på det som du själv kallar för "det minsta felet!". Floppen kommer Qs, Ts, 2h och här ser jag ingen anledning att hålla potten nere. Du är i självklar ledning, varför ens försöka ge bort potten när det finns så många dragmöjligheter? Träffar han sin färg på turn och det inte är spader 2 som dyker upp så måste du para bordet på river vilket även kan gälla en knekt. Var nöjd med de dryga 10K som han smällt in i potten och köp hem den direkt. Sen så kan det även diskuteras huruvida du borde slagit om istället för att syna PF. Hade du slagit om hade du "förhoppningsvis" fått en FOLD från honom med A5s, hade han slagit om igen hade du lätt kunna lägga din hand. Hade han synat så hade det varit ett lätt beslut för dig att trycka in när DIN flop kommer! Citera
psykologen Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Trodde jag skulle läsa något märkvärdigt dåligt spel. Hade det inte varit en satellit så hade det ju varit standardspel. Till och med slowplaya mot en tight person hade varit ok. Sannolikheten för att fi just har ett färgdrag är mycket liten. Man jag hade nog spelat den annorlunda nu när det var på bubblan. Jag hade spelat handen på samma sätt fast satt fi all in på floppen. Om jag inte redan hade varit inne redan preflop? Något liknande hände mig igår när jag fick en BB special med floppat tvåpar. Jag chechraisade men inte bara det dubbla och fi träffade nog färgen på turn. Jag la mig dock på rivern. Det är hårt att åka på bubblan. Thats poker. Citera
Hjort Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Floppen kommer Qs, Ts, 2h och här ser jag ingen anledning att hålla potten nere. Du är i självklar ledning, varför ens försöka ge bort potten när det finns så många dragmöjligheter? Ja du, motståndaren ska ju också vara i "blixtvik"-mode eftersom han har en stor stack och är uppe mot den ende på bordet som täcker honom. Gör det väl inte så mycket bättre spelet direkt, men höjer man stort/ställer här så ska man i stort sett aldrig få syn. Sen så kan det även diskuteras huruvida du borde slagit om istället för att syna PF. Hade du slagit om hade du "förhoppningsvis" fått en FOLD från honom med A5s, Vill man ha A5s foldat så är det inte ens tal om att göra något annat än att slå om preflopp. Som sagt, har en vag känsla av att man inte ska ha något annat än en all-in HD preflopp i den här situationen. Dvs aldrig syna, aldrig höja mindre än all-in utan bara ställa (och det med många händer) eller vika. Är tveksam till att PFR ens kan syna korrekt med AA då. Snabbkoll på ICM indikerar att AA inte räcker för syn. Citera
gdaily Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Det är hårt att åka på bubblan. Thats poker. Nej, i det här läget är det inte "thats poker". Som Hjort säger så har jag i alla fall 70+% om jag foldar preflop, dvs samtliga alternativa beslut jag hade kunnat ta vid varje enskild gata hade varit bättre. Preflop: Fold (!) är okej, syn är okej, höjning med valfritt belopp är bättre. Flop: Vad som helst är okej, men en höjning hade gjort slut på potten här. Turn: Är ju en självklar läggning River: Är en självklar läggning. Med tanke på att jag hittade fyra fel av fyra möjliga (okej, tre då, om vi säger att prteflop var halvokej att syna) så anser jag att märkvärdigt dåligt spel. Stora felet är dock som sagt turn, det är bara att lägga sig och fortfarande vara chipleader. Jag spelade på floppen med baktanken att lägga mig om det kom färg. Då ska jag fullfölja! Citera
gdaily Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Som sagt, har en vag känsla av att man inte ska ha något annat än en all-in HD preflopp i den här situationen. Dvs aldrig syna, aldrig höja mindre än all-in utan bara ställa eller vika. Nepp, preflop ska vi inte gå all-in, vi vill inte dubbla upp Baaaaaaah om han väljer att ta ett skott med AK. Vi ligger helt enkellt för bra till för det i satelliten. Citera
Hjort Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Om allting vore lika skulle du ju ha 75% att gå vidare, jag sätter dig på bortåt 85% pga mobbarfaktorn och chipövertag. Givet att du inte konsekvent spelar som i den här handen. Nepp, preflop ska vi inte gå all-in, vi vill inte dubbla upp Baaaaaaah om han väljer att ta ett skott med AK. Vi ligger helt enkellt för bra till för det i satelliten. Normalt sett har faktiskt ingen hand att skotta med, plus att om vi inte ställer all-in så kan PFR göra det och det är jävligt illa eftersom det då är vi som hamnar i måste-folda-sitsen. Dessutom är den kombinerade sannolikheten av att cassano hittar ett skott, vinner och att vi bustar efteråt rätt jäkla liten. Detta givet att cassano nu inte bör ställa med en jäkla massa händer om vi gör det. Grejen är ju att han då är garanterad HU med döda pengar och inte själv kan räkna med att få särskilt många bättre chanser. Är lite osäker på hur han bör tänka iom att han är täckt av alla (till skillnad från PFR som verkligen måste folda AA om du ställer). Citera
gdaily Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 phil hellmuth är det du? ? Phil skulle väl aldrig säga att han spelade fyra gånger av fyra möjliga? Eller vad menar du? Citera
jacobmal Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 typ mini c/r så att han kan lägga turn ifall ett drag träffar istället för att smälla upp floppen och committa Citera
gocart4eva Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag tycker att det råder lite dubbelmoral i ditt resonemang. Om du vill ha potten liten så får du väl se till att beta ordentligt, så att du får hem den direkt och slipper blir utdragen? QQ är ändå 3e bästa starthanden och spelar man inte den vilken hand spelar man då förutom AA och KK? Reraise antingen preflop eller ordentlig bet postflop tror jag på. Citera
gocart4eva Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Tycker att det räcker med att kika på det som du själv kallar för "det minsta felet!". Floppen kommer Qs, Ts, 2h och här ser jag ingen anledning att hålla potten nere. Du är i självklar ledning, varför ens försöka ge bort potten när det finns så många dragmöjligheter? Träffar han sin färg på turn och det inte är spader 2 som dyker upp så måste du para bordet på river vilket även kan gälla en knekt. Var nöjd med de dryga 10K som han smällt in i potten och köp hem den direkt. Sen så kan det även diskuteras huruvida du borde slagit om istället för att syna PF. Hade du slagit om hade du "förhoppningsvis" fått en FOLD från honom med A5s, hade han slagit om igen hade du lätt kunna lägga din hand. Hade han synat så hade det varit ett lätt beslut för dig att trycka in när DIN flop kommer! Word Citera
gdaily Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag tycker att det råder lite dubbelmoral i ditt resonemang. Om du vill ha potten liten så får du väl se till att beta ordentligt, så att du får hem den direkt och slipper blir utdragen? QQ är ändå 3e bästa starthanden och spelar man inte den vilken hand spelar man då förutom AA och KK? Reraise antingen preflop eller ordentlig bet postflop tror jag på. Japp, men samtidigt vill jag få slut på satelliten. Vinner jag en halvstor pott (dvs säg 15K till) av chiptvåan är jag 100% på att gå vidare, och här finns potential att till och med slå ut honom, med ett blankt kort på turn och han råkar ha en hand. Citera
psykologen Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Det är hårt att åka på bubblan. Thats poker. Nej, i det här läget är det inte "thats poker". Som Hjort säger så har jag i alla fall 70+% om jag foldar preflop, dvs samtliga alternativa beslut jag hade kunnat ta vid varje enskild gata hade varit bättre. ! Vet inte vem som myntade begreppet men jag refererade mer till att just åka på bubblan och inte till spelet. Även om det inte är optimalt skulle jag inte påstå att det är tomtespel. Som sagt, hade det varit en regular torny så hade det inte varit helt fel. Du växlade inte till rätt växel helt enkelt. Citera
mrghost Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Scandinavian masters är det pokerturneringen som Ken kommenterar eller? Kan ju inte vara kul att bli uppläxad av han i tv:n Ola. Bäst du håller dig från de satelliterna . Citera
Hjort Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Detta givet att cassano nu inte bör ställa med en jäkla massa händer om vi gör det. Grejen är ju att han då är garanterad HU med döda pengar och inte själv kan räkna med att få särskilt många bättre chanser. Är lite osäker på hur han bör tänka iom att han är täckt av alla (till skillnad från PFR som verkligen måste folda AA om du ställer). Anyway, foldequityn man får av att ställa först är helt sjuuuuuuuuuuuuk och jag är säker på att om du slår upp och viker allt under KK mot ett ställ från cassano så är det en dominerad strategi jämfört med att ställa all-in (casssano behöver ju inte ens titta på korten för att ställa om du har den strategin). Att slå upp och syna cassano kanske kan vara bättre än att ställa, men jag är tveksam. Som sagt är vi en situation där förste killen nästan ska lägga AA* mot en randomhand om du ställer all-in, medan det istället blir vi som hamnar i samma situation (fast i lägre grad så klart iom att vi inte kan bli bustade på en hand) om vi höjer och han ställer in. Det är ju extremt viktigt att vara den som först är tydligt potcommitad på bubblan i en satelit eftersom den andre då bara har att välja mellan att ge upp värde till en själv eller förlora ännu mer värde till de andra spelarna. Spontant skulle jag gissa att det här är en situation där Ola ska in med degen en jättebit av tiden och cassano ska in med degen så där ofta och att nästchippon typ alltid ska vika. I vart fall ska det basically aldrig komma flopp med pengar kvar att beta (antingen genom att Ola ställer först eller att Ola höjer och de övriga spelarna antingen ställer eller viker). Kontentan blir att nästchippon gör ett generalfel på strateginivå och att Ola och Cassano vid hyfsat spel ska splitta det värdet, varav större delen ska gå till Ola. * Beror lite på om vi kan räkna honom som 100% ITM om han vinner eller inte. Citera
medaljören Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag tycker att det råder lite dubbelmoral i ditt resonemang. Om du vill ha potten liten så får du väl se till att beta ordentligt, så att du får hem den direkt och slipper blir utdragen? QQ är ändå 3e bästa starthanden och spelar man inte den vilken hand spelar man då förutom AA och KK? Reraise antingen preflop eller ordentlig bet postflop tror jag på. Japp, men samtidigt vill jag få slut på satelliten. Vinner jag en halvstor pott (dvs säg 15K till) av chiptvåan är jag 100% på att gå vidare, och här finns potential att till och med slå ut honom, med ett blankt kort på turn och han råkar ha en hand. Varför ens bråka med chiptvåan? Ta potten på flop och vänta ut folket som knappt har 1 BB kvar. "Japp, men samtidigt vill jag få slut på satelliten." varför? Citera
Hjort Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Varför ens bråka med chiptvåan? För att du inte har läst HH:n ordentligt. Det finns bara fyra spelare kvar varav de med minst har typ 20bb. Det kan hålla på ett rejält tag. Plus att det är chiptvåan som ska akta sig för att messa med Ola, inte tvärt om. Citera
jaha Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Jag är inte mycket för handhistorys. Men den här är extrem, jag har aldrig spelat en pokerpott så dåligt, speciellt inte i ett avgörande läge. Jag är med andra ord rejält arg på mig själv. Och ni som känner mig vet att man ska hålla sig undan när jag är arg... Jag behöver ett straff för min dumhet, och det blir då att inte försöka kvala något mer till Scandinavian Masters. För när jag sumpar det på det här sättet, ja då är det skandal, och jag förtjänar inte att spela. Jag kunde satt in QoS och låtit honom spela klart tävlingen, och han hade lyckats betydligt bättre än jag (han hade gått all-in preflop eller på floppen). Jag kunde till och med lagt QQ preflop, och haft en 80%-ig chans att gå vidare. Men nej, det var tre prisplatser, jag var stor chipleader och jag lyckades komma fyra. Skickligt Ola. Har jag sagt att jag är arg på mig själv? #Game No : 4693556371 ***** Hand History for Game 4693556371 ***** NL Texas Hold'em Trny:25797525 Level:10 Blinds-Antes(800/1600-50) - Sunday, July 09, 20:27:13 ET 2006 Table Scandinavian Masters Satellite(742480) Table #1 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 2: Burdu888 ( $36214 ) Seat 3: gamersdaily ( $70717 ) Seat 4: Baaaaaaah ( $30129 ) Seat 10: bearbeer ( $51940 ) Trny:25797525 Level:10 Blinds-Antes(800/1600-50) Burdu888 posts ante [50]. gamersdaily posts ante [50]. Baaaaaaah posts ante [50]. bearbeer posts ante [50]. ** Dealing down cards ** Dealt to gamersdaily [ Qh Qd ] bearbeer raises [4200]. Burdu888 folds. gamersdaily calls [3400]. Baaaaaaah folds. ** Dealing Flop ** [ Qs, Ts, 2h ] gamersdaily checks. bearbeer bets [6000]. gamersdaily raises [12000]. bearbeer calls [6000]. ** Dealing Turn ** [ Js ] gamersdaily checks. bearbeer bets [15000]. gamersdaily calls [15000]. ** Dealing River ** [ 7c ] gamersdaily checks. bearbeer bets [10000]. gamersdaily calls [10000]. bearbeer shows [ As, 5s ] a flush, ace high. gamersdaily doesn't show [ Qh, Qd ] three of a kind, queens. bearbeer wins 84200 chips from the main pot with a flush, ace high. QQQ Game #4693569522 starts. Ja, jag vet att jag spelade som en übertomte, men nu ska vi strö salt i såren och diskutera alla fel. Preflop: Jag tycker det är rätt att syna, för att agera om det inet kommer ett A på floppen. Jag vill hålla potten liten, jag leder så stort med tre lika stora priser. QoS hade gått all-in, absolut inget fel med det alternativet, men jag vill inte ta en 50/50 mot AK Flop: Checkraisen känns helt klart rätt. QoS hade checkraisat all-in, vilket såklart hade vunnit potten. Jag minimicheckraisade för att jag som sagt ville hålla potten liten, jag tänkte faktiskt lägga mig om det kom ett spader på turn. Många kommer klaga på minicheckraisen, men det är faktiskt det minsta felet i handen... Turn: Hurra, absolut sämsta kortet. Jag satte motståndaren på färgdrag (eller TT) när han synade, och så kom färgen. Dessutom knekten, så även AK slår mig. Jag kanske till och med drar dött om fi har A K ... Här är det en enkel check-fold, är fortfarande chipleader om jag lägger mig. Men nej, jag ska syna (var nära att kasta) River: Ja det är bara att lägag sig, fort som fan. Jag vinner inte, det vet jag. Och kastar jag mig här så ligger jag på tredje plats i alla fall, med runt 30% kvalchans. Men jag ska syna... Åkte rättvist ut några potter senare. Jag förtjänar helt enkelt inte att gå vidare. Let the flaming begin! varför inte ställa på floppen? det är inte värt risken att få syn och bli utdragen? Citera
Recommended Posts