Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Flera gånger när jag har tagit ut en summa pengar från dollar till euro, (Använder € som netellervaluta) så tycker jag det verkar som att neteller ger en sämre växlingskurs än den som egenligen ska gälla. Jag gjorde t.ex. en insättning på 1350$ en sida för 3 dagar sen, men ångrade mig då jag fick en reloadbonus på en annan. När jag då tog ut samma summa i dollar så kom det 40€ mindre till mitt netellerkonto. Har jag bara otur och taskig tajming, eller är det något lurt?

Postad

Det tas en växlingsavgift på vägen på 1.8%. Du kan läsa mer om det i den stora tråden.

Av den anledningen erbjuder bl.a. B2B att man kan göra uttag/insättningar i USD.

Postad

senaste gången tog jag ut från siten rök nästan 1.7%, tror min svenska bank tog rubbet.

neteller tar ännu mer.

vad finns det för alternativa vägar att ta ut pengar utan att någon ska ta hutlös växlingsavgift?

Postad
vad finns det för alternativa vägar att ta ut pengar utan att någon ska ta hutlös växlingsavgift?

Jag kör Moneybookers -> svenskt bankkonto. Bra mycket bättre växlingskurs än vad Neteller erbjuder och pengarna finns oftast på kontot inom 2 dygn.

Postad

Jag kör Moneybookers -> svenskt bankkonto. Bra mycket bättre växlingskurs än vad Neteller erbjuder och pengarna finns oftast på kontot inom 2 dygn.

hur många procent svinn får du?

Postad

hur många procent svinn får du?

Gjorde ett uttag på 2000 dollar den 27/6. 14575 SEK dök upp på mitt konto den 30/6. Enligt http://www.affarsvarlden.se var kursen 7.33 den 27:e och jag skulle alltså helt utan avgifter fått ut 14660 SEK. En avgift på ungefär 0.6 % om mina gamla mattekunskaper sitter i.

Postad
Gjorde ett uttag på 2000 dollar den 27/6. 14575 SEK dök upp på mitt konto den 30/6. Enligt http://www.affarsvarlden.se var kursen 7.33 den 27:e och jag skulle alltså helt utan avgifter fått ut 14660 SEK. En avgift på ungefär 0.6 % om mina gamla mattekunskaper sitter i.

Du kör med Moneybookers för att det är bättre växlingskurs än Neteller, sen känner du dig blåst när du inte får enligt Affärsvärldens växelkurs? :P

Undrar vad Moneybookers och Neteller tjänar pengar på? hmmm... växla och överföra pengar kanske?

Postad

Enligt Moneybookers FAQ tar de en rörlig avgift på 0.8 % plus en fast avgift på €1.8. Växlingskurserna hämtas från ECB.

http://www.moneybookers.com/app/faq.pl?gid=2&qid=718

Postad

Mooneybookers har väl rätt kraftiga begränsningar när det gäller transaktioner? Kollade runt lite på sidan men det verkar som att man inte kan se det utan att vara reggad. Vad ligger avgiften på för visa uttag? Brukar iofs också vara begränsat. Bankwire är annars klart billigast?

Postad
Det tas en växlingsavgift på vägen på 1.8%. Du kan läsa mer om det i den stora tråden.

Av den anledningen erbjuder bl.a. B2B att man kan göra uttag/insättningar i USD.

Åfyfan vad dyrt... Kan man ändra valutan på sitt NETellerkonto? Jag blandar upp en del med spel på sidor som t.ex party och pacific.. Hur ska jag göra för att slippa undan avgiften?

Postad

Hur gör man insättningar/uttag i USD på B2B? Får man maila dem då lr?

Postad

Hur gör man insättningar/uttag i USD på B2B? Får man maila dem då lr?

På din kontosida kan du välja uttags/insättningsvaluta som USD utan att mejla någon.

Postad

Av någon dum anledning skapade jag mitt Neteller i Euro för länge sedan. Införskaffade också ett debitcard för att ta ut d€gen snabbt. Snacka om blåsning! Skulle testa ta ut 350€, av det försvann 50€ i avgifter!

Men, det jag ville komma till var att jag ringde Neteller och klagade på deras hutlösa avgifter. Då fick jag förklarat att problemet var då att Neteller var ett Kanadensiskt företag.

Pokersajten sätter in $US -> Neteller omvandlar till $Can -> som omvandlas till €uro. ... När jag sen för över till debitkortet -> €uro -> Neteller växlar om till $Can för att sen växla med kortutgivaren till $US som sen gav mig €uro. Allt detta gjorde att det förvann ~14% (50€). -Surt sa räven.

Nu använder jag inte Neteller, det finns bättre vägar att vandra.