NiZe Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Hallå där. Jag är 28 år och har spelat poker i ca 17 månader, uppskattningsvis ca 100k händer totalt. Mest FLT fullring, men även lite NLT, O8 och PLO. Jag startade med $30 BR på microlimit och har nu jobbat mig upp till 5/10. Jag har skottat ett par gånger på 10/20 också. De senaste månaderna har jag dock haft en långvarig och frustrerande losingstreak, med de mest extrema downswingsen på runt 100-200 BB på en dag (på 500-1000 händer). Det beror förstås delvis på mycket otur, men förmodligen också på en hel del dåligt spel av mig. För att bli en bättre spelare tänkte jag därför starta denna dagbok där jag i första hand kommer posta HHs som gärna får kritiseras och diskuteras av er läsare. Min spelstil är TAG. Sedan någon månad tillbaka har jag börjat spela mycket FLT SH, så det kommer bli många HHs från det eftersom jag känner mig helt lost i många situationer. I höst kommer jag följa med heltok & co. till Thailand, så tills dess måste jag bli en fulländad FLT-spelare. Citera
NiZe Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Här kommer mina första HHs. De är från senaste 10/20-skottningen. 1) Folda preflop? Fortsätta beta turn? SB är 50/20/1,4 PokerStars 10/20 Hold'em (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: NiZe is BB with 9, 5. 1 fold, MP calls, Button calls, SB raises, NiZe calls, MP calls, Button calls. Flop: (8 SB) 2, 5, 2(4 players) SB bets, NiZe raises, MP folds, Button folds, SB calls. Turn: (6 BB) 3(2 players) SB checks, NiZe bets, SB calls. River: (8 BB) 4(2 players) SB checks, NiZe checks. Final Pot: 8 BB 2) Rätt att CR på flop? Rätt att beta hela vägen sen? Knappen är 43/17/1 PokerStars 10/20 Hold'em (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Preflop: NiZe is SB with J, A. 1 fold, MP calls, 1 fold, Button calls, NiZe completes, BB checks. Flop: (4 SB) A, 5, 8(4 players) NiZe checks, BB checks, MP checks, Button bets, NiZe raises, BB folds, MP folds, Button calls. Turn: (4 BB) 7(2 players) NiZe bets, Button calls. River: (6 BB) 8(2 players) NiZe bets, Button raises, NiZe calls. Final Pot: 10 BB Citera
Ruterkung Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 Hand 1: Jag tycker det är ok att ta syn pre. Turn beten är given. Här sitter fi troligtvis på höga kort och då ska han betala. Riverkortet suger. Hand 2: Jag gillar höja pre här. Sen spelar du helt rätt. Lycka till också! Trevligt med en ny FL SH dagbok! Citera
heltok Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 1: river känns lite "vad ska du få betalt av" så jag checkar den. 2: raisa preflop, beta floppen. vet inte om jag vågar riskera rundcheck där. river är betcall. Citera
Ruterkung Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 2: raisa preflop, beta floppen. vet inte om jag vågar riskera rundcheck där. river är betcall. Det var så jag menade också Blandade ihop händerna lite här på morgonkvisten Citera
NiZe Postad 10 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 10 Juli , 2006 Hand 2: Jag gillar höja pre här. Sen spelar du helt rätt. Varför gillar du det? Anledningen till att jag inte höjde pre var dels att BB med stor sannolikhet hade synat (eftersom han var ganska lös och gärna försvarade sin blind) och dels att två redan limpat, så jag ville hålla potten nere för att enklare kunna trycka ut folk efter floppen om jag träffade något, vilket jag lyckades med via min C/R på flop sen. Det är inte kul att spela en multiwaypot out of position. Eller ger det bättre betalt (i längden) att ge iväg sin hand genom en höjning pre och försöka vinna med TP mot 3 pers OOP? Båda limparna var ganska lösa spelare, 50 resp 43 VPIP. Citera
heltok Postad 10 Juli , 2006 Rapport Postad 10 Juli , 2006 ja de har pos på dig resten av handen. men gör du potten stor preflop så kommer deras positionella överläge väga mindre då större delen av chipsen i potten kom preflop. preflop blir alltså en mer betydande gata för just denna handen. detta är av abdul har att säga om sklansky och malmuths spelstil halva FL-världen har tagit efter: S&M's argument is that the fish will call correctly with gutshots and pairs on the flop if you raise preflop, and you will tie more players into the pot. However, versus opponents who will be frequently folding on the flop, raising harms their implied odds and thus benefits you. Versus opponents who are calling stations, would you prefer they pay 3 small bets to see the turn or would you like to let them get off cheaply for just 2 small bets to see the turn? Raising will not greatly reduce your chance of your winning the pot, so if you will win more than your fair share of pots, you should generally raise. Citera
NiZe Postad 23 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 23 Juli , 2006 Min losing streak fortsätter utan några längre avbrott. Det är knappt att jag vågar köpa in på några pokerbord mer, trots att jag vet att de är fiskiga. Det tär både på rullen och på psyket, så nu har jag tvingats gå ner i nivå. Jag håller mig på 3/6 och 2/4 ett tag tills jag både förbättrat spelet och tills jag känner att losing streaken börjar ge med sig. Mina funderingar går: 1. Är jag verkligen en vinnande spelare? De flesta av mina PT-stats tyder på att jag borde vara det, förutom att BB/100 har gått från grön till röd de senaste månaderna. 2. Om jag trots allt är vinnande, kan det då vara möjligt att jag fastnat i en livslång period av sjuka beats? Eller hur länge kan man härda ut? Jag har nu spelat in en liten film på mitt spel. Ca 120 händer på SH. Den som vill se filmen och kommentera mitt spel kan antingen PM:a mig eller komma in på IRC-kanalen #pokerithailand @ quakenet och fråga efter filmen. Första handen kom inte med på inspelningen. http://www.pokerhand.nu/?tilt=82351400 Troligen helt felspelad från flop och framåt. Min tanke var att bara syna flop och sen raisa bort honom på turn. Ska jag vika den efter turnreraisen? Citera
Recommended Posts