Gå till innehåll

Tjocko76 vill ni vinna stort i poker?


Tjocko76

Recommended Posts

  • Svars 137
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tänkte posta handen ang utslagningen men vet att den visar för klen raise i förhållande till vad jag borde gjort. Men jag hade höjt ut honom varje gång han satt på BB och han hade foldat varje gång när jag egentligen inte hade spec stark hand...men denna gången ville jag att han skulle spela med och slå tillbaka så jag spelade precis som jag gjort innan och han svalde betet....tyvärr så träffade han ju på river och slog ut mig...hade jag raisat ut honom innan flop så hade jag kanske kommit längre....

 

Vill gärna ha åsikter på handen...

 

Den fete polisen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Game # 396722102 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 - Table "Borgholm"

Game ended 2006-08-07 20:55:02 GMT+01:00

 

Players:

mr-smooth (EUR 47,75 in seat 1)

Tjocko76 (EUR 67,00 in seat 2)

pajoar (EUR 30,35 in seat 3)

nesloh (EUR 10,75 in seat 4)

Kermitz (EUR 52,22 in seat 5)

 

Dealer: pajoar

Small Blind: nesloh (0,25)

Big Blind: Kermitz (0,50)

 

Tjocko76 was dealt: Ah - Ad

 

mr-smooth Call (0,50)

Tjocko76 Raise (4,00)

pajoar Call (4,00)

nesloh Fold

Kermitz Fold

mr-smooth Call (3,50)

 

Flop 7c - Kc - 8s

 

mr-smooth Check

Tjocko76 Bet (5,00)

pajoar Call (5,00)

mr-smooth Raise (20,00)

Tjocko76 Fold

pajoar All-In (21,35)

mr-smooth Call (6,35)

 

Turn 7c - Kc - 8s - 4s

River 7c - Kc - 8s - 4s - 9d

 

mr-smooth shows: 8c - 8d (three of a kind, eights)

pajoar shows: Td - Jh (a straight, jack high)

 

pajoar wins: EUR 68,45 (with a straight, jack high)

Rake: EUR 2,00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Vilken idiot man är...har inbillat mig att jag klarar av NL50 och är skaplig på NL100...kanske spelar jag ok men jag har inte rullen och då inte heller hjärta att tåla spelet där...blir helt komfys vid en storförlust och tappar då fokus, spelar nervöst och SUPER tight osv...

 

Så idag för ca 10 minuter sedan startade mitt nya pokerliv som innebär.

 

Bygga rulle från start...har ju trots allt ett helt liv på mig att bli "bra" och spela högre inköp.

 

Spela kortade sessioner...har ofta spelat 4-6 timmar i rad i mitt lilla varma datarum

 

Plugga, läsa och analysera mitt spel och vara nöjd med små vinster varje session isf jaga storpotter osv....

 

Så jag börjar med de sista 16 euro jag har satt av till poker denna månaden...och skall spela 0,05/0,10 till att starta med....och klarar jag inte av att spela mig plus där så är det ju ingen ide efter att ha spelat kanske 500 timmar poker sista halvåret :oops:

 

Problemet kan nog bli att betta normalt iförhållande till rullen då en raise på 3 euro varit skåpmat och normalt innan flop på de andra limiterna

 

Så önska mitt nya tråkiga men betydligt mer sunda pokerjag lycka till :shock:

 

Bankrulle 16, 5 euro :oops:

 

El feto knoppo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj...känns helt fånigt att överhuvudtaget bedriva dagbok på sådana fån nivåer...men men...för att hålla fokus på spel och inte bara tänka på det "stora" spelet så kommer jag att iaf posta resultat varje dag jag spelat :?

 

En sak jag glömde i förra inlägget var ju att så klart spelar alla poker för att vinna pengar osv...men samtidigt har jag kommit underfund med att jag spelar poker för att det är otroligt kul och egentligen spelmässigt skiter i vilken nivå....enda orsaken till att spela högre nivå är ju att vinna tillbaka det man totalt har förlorat varesig det är hela totalen i år eller sista dagarna...och som vi alla vet så kan det gå bra oftast för en liten period och man hamnar mindre minus men i det långa loppet så vill jag spela poker för att det är kul och så får pengar komma efter hand...orkar inte spela mer med hjärtat i halsgropen för att jag egentligen inte har råd att gå med på färgdrag osv...

 

Poker är skitkul, dyrt men samtidigt kanske det enda jag inte är helt totalt kass på...eller iaf har intentionen att försöka bli bättre och bättre på....fotboll, ishockey, striptease (skulle bara kolla om ni va me) och andra sporter va jag kass på när jag va 15 så va fan är jag inte nu när jag är 30 år och 30 kg tyngre då :D

 

Nu skall här i framtiden glädjespelas utan att vara nervös och så får resten bli som de blir....

 

Drömmål är ju så klart att vinna en plats i en stor live turnering och att kunna bidra med lite pengar i hushållskassan varje månad isf att norpa i den....och årsmål är att innan nyår ha en rulle på ca 1000 euro :oops: Känns långt bort men skulle man snitta 60kr plus om dagen så är man nästan där :twisted:

 

 

dagen slutar med ett bankrulle hopp på hela 23% och är nu på rejäla 20,34 euro

 

 

Natti natti

 

Ps jag är ingen jubelidiot som tror på tomten, pokerjackpots osv utan vill bara göra det enda rätta för en fattig förskolelärare och starta från grunden Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likt MacGyver smög jag stilla genom lägenheten och drog fötterna efter mig för att inte väcka mina lättsovande tvillingar....målet var nära och jag lurade pokerkontot genom att logga på igen för lite storlir a la 0,05/0,10

 

Efter 5 minuter hade jag TILTAT bort 1,4 euro och visste knappt vad jag själv hette och knöt handen i ångest. 20 minuter senare skuttade jag runt i fillingarna och skrålade "seiern e vår seiern e vår" osv efter en stege som genererat i 5 euro ;)

 

Det är med enorm glädje jag rättar mig själv och skryter av en rullökning på 52% totalt....synd bara att de 52% kan köpa mig en korv i bröd ,liten pucko och barnbiljett på bussen....men ändå

 

Bankrulle 25,12 euro

 

God natt folkens och håll händerna över täcket :twisted:

 

Han tjocke du ser i varje hörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Likt MacGyver smög jag stilla genom lägenheten och drog fötterna efter mig för att inte väcka mina lättsovande tvillingar....målet var nära och jag lurade pokerkontot genom att logga på igen för lite storlir a la 0,05/0,10

 

Efter 5 minuter hade jag TILTAT bort 1,4 euro och visste knappt vad jag själv hette och knöt handen i ångest. 20 minuter senare skuttade jag runt i fillingarna och skrålade "seiern e vår seiern e vår" osv efter en stege som genererat i 5 euro ;)

 

Det är med enorm glädje jag rättar mig själv och skryter av en rullökning på 52% totalt....synd bara att de 52% kan köpa mig en korv i bröd ,liten pucko och barnbiljett på bussen....men ändå

 

Bankrulle 25,12 euro

 

God natt folkens och håll händerna över täcket :twisted:

 

Han tjocke du ser i varje hörn

 

HAHA:D du verkar vara en riktigt skön kille, ska bli ett stort nöje att följa din dagbok! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha... Denna dagbok är ju bara underbar. Hjälpte mig från tilten då jag började lira sng;s 21 igårkväll och vann de 4;a första, och vart nära för att gå upp i nivå, men sen sket sig allt för att nu ligga ½ inköp back :evil:

 

Nu blev jag iallafall glad, och hoppas att du ngn gång lyckas klonka ngn sattelit... med din humor kan du ju snacka/motsåndstilta dig till finalbord any day...

 

God Natt...

 

 

Mvh Daniel f.d Tjock :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så idag för ca 10 minuter sedan startade mitt nya pokerliv som innebär.

 

Bygga rulle från start...har ju trots allt ett helt liv på mig att bli "bra" och spela högre inköp.

 

Så jag börjar med de sista 16 euro jag har satt av till poker denna månaden...och skall spela 0,05/0,10 till att starta med....och klarar jag inte av att spela mig plus där så är det ju ingen ide efter att ha spelat kanske 500 timmar poker sista halvåret :oops:

 

Du gör helt rätt! Efter mitt första år som pokerspelare insåg jag att jag inte var en vinnande spelare. Spelade på NL25 och hade inga problem med att trycka in mer pengar på kontot när rullen på ca $100 var borta. $100 var helt enkelt pengar jag lätt kunde förlora vilket ledde till onödig gambling. Tog ett uppehåll från pokern i ett par månader och började om från noll på gamla Expekt. Hade 0$ på kontot och spelade gratisturneringar. Efter mycket slit hade jag kämpat mig till en rulle på $5 och började nöta på de absolut lägsta nivåerna. Har inte satt in en krona sen dess, men däremot vunnit en hel del och dominerar nu på NL100 och NL200. Att lära sig respektera sina vinster, vårda rullen, och vägra bli en spelare som andra tjänar pengar på är hemligheten.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följer denna dagbok tackvare jag får ett gott skratt när tilten är nära. Se där. Det hjälper 8-)

skriver du också pokerdagbok? du verkar följa de flesta här:P

 

Japp. Har läst ut de flesta som är långa. Sen de här nystartade snabbkollar jag igenom och ser om det är läsvärt för mig. Denna är klart det ^^

 

jupp. Har en egen DB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tacka för alla vänliga ord ang min dagbok. Efter en kväll med pils och irish coffe så kändes det helt onödigt att inte spela lite poker och så blev det.

 

Får KK när en skinkis går all in...tänker länge och kommer fram till att en uppdubbling här smakar mums för kontot så vi kör på. Optimisten visar A9 och träffar så klart ett A på turn och jag sitter slokörat kvar och gråter. Några händer senare träffar jag ett K par på flop och bettar på för att hitta ett pocket AA som sparkar ut mig i den välkända verkligheten. Just nu sitter herrn på makalösa 5 euros som inte känns helt bra...men men natten e ung och jag är gammal så de löser sig nog :)

 

Men det visar bara att man kan spela bort pengar på låga nivåer så att det gör ont och att man fan inte skall blanda sprit och spel (ev klädpoker där en ev förlust ändå kan leda till ett inköp)

 

En annan sak jag glömde nämna är att jag parallellt, paralellt eller hur i f.. de stavas kommer att följa upp min vikt eftersom jag efter att min flickvän blåser upp kinderna så fort jag närmar mig kylskåpet har bestämt mig för att banta. Hade bankrullen ökat i takt med vikten hade jag varit en rik man och antagligen ännu fetare och på så sätt ännu rikare...och fetare och....ja ni fattar ;)

 

Faan...det löste sig inte...spelade inte helt bra...men som tur va var det låg limit bord så det kostade mig inte mycket iaf..men känns ju helt tröstlöst ändå :x

 

nej nu vette fan....mitt byggande får nog resten av månaden bestå av frirullespel osv..men men vi kommer väl tillbaka efter lön...och som sagt...har ju ett helt liv på mig att bygga rulle och klara av att spela poker...

 

Vikt 103

Bankrulle 0,0000000000000000000000000000000000000000000000

 

Han fete

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar....det enda problemet med låglimit spel är ju att man lätt tappar fokus och "skiter" i småpengar....men det kändes nästan värre igår när rullen försvann än någon gång :(

 

Vill någon sponsra mitt framtida pokerliv så säljer jag reklamplats på min egen kropp osv. Och så tjock som jag känner mig så finns det mycket plats att tatuera på

 

Fetis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer försöka hålla mig från att sätta in nya sekiner, lusidorer eller vad ni nu kallar era slantar. Skall försöka bygga lite rulle via att spela mer freerolls än någon annan före mig någonsin har gjort.... :twisted:

 

Det "räcker" ju med en 25 euros vinst så ligger jag enligt planen igen...och de skall jag hoppas klara av så fort jag får chansen...

 

Har lite vips hos unibet och ffp hos expekt som också kanske kan förändras till mynt och rask

 

Som sagt långsiktigt var målet :oops:

 

Rock on ladys

 

Fläsktrumpeten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gått ifrån alla mina principer direkt idag och spelat på Expekt....Har 3000 ffp poäng som bara ligger och slöar eftersom jag inte spelat där sedan maj.

 

Satsade 110 av dem i en cashback turnering och kom 5a av 48 vilket resulterade i en nätt vinst på 3.84 dollares :D

 

Har använt dem till att köpa in mig 2 dollars turbo freezeout där vi iaf blir ca 80 deltagare...så vem vet...en aldrig så liten miniklonk på 5 dollar kanske rullar in lite högljutt på mitt barskrapade konto....de resterande 1,5 dollarna håller jag på och grinda rejält med :D

 

Keep it up....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja...livet leker inte direkt för Arvikas svar på John Candy med ett lass av otur. Åkte ut som 52 av 130 i 2 dollars freezeouten...och spelade upp mina 1,5 till nästan 3 som åkte all in efter en stegträff på river...Jag satt med Q 9 och flopen visade 7-8-10....turn 3 och river 6....mr lucky satt med 9-J och slowspelade ut mig totalt...ingen av oss bettade något stort förran jag slängde in pottsize och han gick all in....kände mig commited och blev pank...men kvällen är full av gratis, vip och FFP MTTs som jag iaf skall försöka i.....

 

Hey Ho...lets go

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hokus Pokus så har något konstigt hänt. Jag har plötsligt 10 euro på mitt konto...eller rättare sagt...8. Spelade en 40 vip och när det var dags för re-buys tryckte jag av misstag på fel knapp och fyllde på min stack....hmm med pengar jag inte har...hehe tänkte ja...lyckades lura unibet...ojoj så skönt :twisted:

 

Men helt plöstligt ser jag att mitt konto innehåller hela 8 euro och de verkar komma från unibet??

 

2006-08-10 09:42:21 ManualTransactions_ManualCompensation 10,00 EUR 10,00 EUR står det...

 

Jippi nu jäklar skall här hållas hårt i pengapungen....

 

Mr Fet and Back on track

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Så var man där igen :D

 

Snubblade över Betways kanonbonus också slog likt polisen till direkt. Skönt med en bonus du inte behöver jaga utan kan ta din tid till. Ja men du låser ju dina pengar och kan inte ta ut dem förrän bonusen är clearad, säger då herr hare med en röst skrämmande lik Tjorvens.....men när fan har jag tagit ut pengar från mitt pokerkonto då....lyssna på mig gosse, mina pengar brukar gå andra vägen 8-)

 

Skönt att börja på ny kvist med 318 dollar (1000 norska, får ju extra genom kursen då vett ni då det fortfarande gäller 1000 rakade händer)

 

Nej nu blir det film. Va säger du!! svarar herr hare igen....ja men va f** även garvade pokerproffs behöver rast ibland så jag som e hel kass behöver verkligen slappa av....förresten har jag skyhögt blodtryck :oops:

 

Lovade Er trogna cirkusmustacher en vikt redovisning också....men med hänsyn till min egen säkerhet (kanske frugan läser detta och låser kylskåpet) så vågar jag inte...men ni kan ju gissa om vågen visar över eller under 103 kg

 

 

Br: 318 lusidorer (hemlagda dollares)

Tjocko76: några liter över/under 103 kg

 

Natta natta

 

Er inte mindre tjocke hofnarr i natten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...