Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar FL 2/4. Shorthanded med 6 spelare.

Får A:spade: T:spade: UTG och höjer. Min image är tight och aggresiv.

Knappen höjer mig åter. SB och BB lägger sig och jag synar.

Floppen kommer K:spade: T:club: Q:spade:.

1. Bör jag cap:a pre-flop?

2. Bör jag beta eller försöka göra en check-raise på floppen? (Om jag hade cap:at pre-flop hur borde jag ha agerat på floppen?)

Ingen vidare read på Fi.

Postad

1: Många spelare har åtminstone ett uns av positionstänkande och blir du återhöjd efter en höjning utg så är det väldigt sällan du leder stort med ATs på handen. Nej du ska inte cappa, knapt ens om button är en ultrafisk.

2: Om button är agressiv skulle jag köra på betsyn(slowplay) på floppen och checkraise på turn.

En passiv button skulle jag beta alla gator eftersom det är mindre chans att hon betar din hand åt dig.

Är han extraordinärt aggressiv så kanske bet/trebet på turn lönar sig bättre.

Postad

Altså man kan ju inte slöspela i den meningen att man synar flop för att sedan med automatik checkhöja eller bet-trebetta på turn.

Visserligen är detta en mycket bra flop här och vi är oftast favorit mot hans handdistribution PÅ FLOPPEN men det är främst tack vare att vi har 12 outs till nötterna två gånger.

Kommer det en blank på turn är vi däremot oftast inte favorit längre. Om fi har något så när rimlig handselection så kommer han oftast ha en bättre färdig hand än BPTK och nu har vi bara 12 outs till en gång.

Altså vill vi knappast höja om vi missar turn. Skulle vi däremot träffa turn så är ju alla våra outs mycket uppenbara scarecards vilket kan göra det svårt att ta betalt.

Själv skulle jag betta floppen och trebetta en eventuell höjning från fi.

/Bjorn

Postad
huj va aggresiva alla verkar med lägsta paret??! aldrig folda på floppen?

//ultra tight?????

Han har ju lite smågodis på floppen också, därav anledningen att panga på.

just det, ser man på :D

såg bara par i T, DÅ jag hade oxå pangat på så gått det gick!