Apelsinjuice Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Ja, nu har jag lirat den antagligen varmaste, svettigaste och förmodligen tråkigaste sessionen i min pokerhistoria! Fast så tråkig var den inte egentligen. Satt i ganska exakt 2 timmar och 10 minuter (lyssnade på Marilyn Manson - Lest we forget (best of) två gånger). I denna session gick jag sammanlagt plus ca 2,50 dollar. Det som gjorde den så jobbig var att: * Mitt rum är just nu det varmaste i huset (konstaterat av anhöriga). * Det är svettigt att sitta i en svart stol. * Förlorade först 10 dollar, gick in med 5.?? till för att hamna på ett jämt nummer om jag torska dessa för att sedan sluta. Men mitt mål var att hamna på pluss i sessionen. Att spela med det målet är jobbigt. JOBBIGT!!! * Jag har inte spelat 7 card stud för riktiga pengar någon gång, bara för gratispengar en gång, eller två. Har för mig jag lira nån stor 7 card stud freeroll... jaja! Detta faktum gjorde att jag inte visste hur jag skulle göra i vissa situationer. Men ialla fall. jag vill konstatera att 7CS är riktigt kul variation till Hold'em, som jag är bäst på. Även Omaha/Omaha Hi/Lo är bra variation. Jag känner att rullen växer, har bara satt in 100 kronor 1 gång / månad sen januari men känner att detta ska kunna bli den sista gången jag behöver göra det. Har nämligen fått kontroll på: Tiltande Spela för många händer Vinst-nojja (spela mer när man vunnit) Funderar dock på att byta sida för att spela mot någon bonus. Skulle verkligen vara behövligt. Har lirat en väldans massa raked hands nu i veckan och känner att jag vill ha något för mödan Mitt rullemål är 250 dollar för att ha 2500ggr big blind på 0.05/0.10NL. Sen tror jag att jag ska börja lira 2 bords fullring istället för ett 6-manna. Har ca 68 dollar nu. Tror ni att det går? När jag nått mitt mål ska jag försöka köra med någon sorts av taktik för att bygga rulle till att lira på högre nivåer (främs för att komma upp i en bra extra-inkomst, ca 200 kronor/timme). Tänkte mig något i stil med: Rulle - Fickan 50 - 50 75 - 50 90 - 10 10 - 90 75 - 50 25 - 50 Hur gör ni? Skulle vara bra att veta det med! jupps! nu har ni hört hur det går för mig! Kommentera gärna! Citera
Recommended Posts