edison Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Strukturen i dessa Sngs känns helt sjuk. Är det någon som spelar dem överhuvudtaget? Skulle vara intressant att höra om någon har åsikter om vägvinnande spel i dessa turneringar... Citera
jojje2k Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Endast tur i dom, säg till om ni hittar någon skicklighet i dom. Det där är fiskarnas dröm. Citera
jaha Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 jag slår dem. man måste ta exakt rätt beslut hela tiden dock. Citera
eurythmech Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 jag slår dem. man måste ta exakt rätt beslut hela tiden dock. Vad är det där för trams? Förklara dig. Citera
Trollkarlen Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 hehe haha kom igen en bra spelare bemästrar dessa också lovar är man bra så vinner man jag har själv testat Citera
DaPine87 Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 En hel del skicklighet i dessa. Fi vet inte vilka händer han ska trycka med och vilka han ska syna med, är för passiv och feg o.s.v... Citera
edison Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 hehe haha kom igen en bra spelare bemästrar dessa också lovar är man bra så vinner man jag har själv testat Okej. Vad har du som bra spelare för generell taktik då? Citera
jaha Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 jag slår dem. man måste ta exakt rätt beslut hela tiden dock. Vad är det där för trams? Förklara dig. vad är det du inte fattar? marginalerna är små, gör man misstag slår man ej raken... Citera
edison Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 En hel del skicklighet i dessa. Fi vet inte vilka händer han ska trycka med och vilka han ska syna med, är för passiv och feg o.s.v... Självklart, men till slut får ju FI odds att syna med any2 pga att blindsen blir så fruktansvärt höga. Speciellt heads up, då är det ju nästa AI varje hand? Citera
eurythmech Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 jag slår dem. man måste ta exakt rätt beslut hela tiden dock. Vad är det där för trams? Förklara dig. vad är det du inte fattar? marginalerna är små, gör man misstag slår man ej raken... Hjälp. Citera
DaPine87 Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 En hel del skicklighet i dessa. Fi vet inte vilka händer han ska trycka med och vilka han ska syna med, är för passiv och feg o.s.v... Självklart, men till slut får ju FI odds att syna med any2 pga att blindsen blir så fruktansvärt höga. Speciellt heads up, då är det ju nästa AI varje hand? Jo, men man hinner ofta ta ut dem före det blir enbart tur.. Citera
elninjopink Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Hur länge tar de här att spela ? Citera
edison Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 En hel del skicklighet i dessa. Fi vet inte vilka händer han ska trycka med och vilka han ska syna med, är för passiv och feg o.s.v... Självklart, men till slut får ju FI odds att syna med any2 pga att blindsen blir så fruktansvärt höga. Speciellt heads up, då är det ju nästa AI varje hand? Jo, men man hinner ofta ta ut dem före det blir enbart tur.. Okej, har inte så stor erfarenhet av dem, har bara spelat ett par stycken. Men första intrycket var ju att det blir väldigt turbaserat. Men mer generellt, mycket blindssteals från början antar jag? Citera
jaha Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 En hel del skicklighet i dessa. Fi vet inte vilka händer han ska trycka med och vilka han ska syna med, är för passiv och feg o.s.v... Självklart, men till slut får ju FI odds att syna med any2 pga att blindsen blir så fruktansvärt höga. Speciellt heads up, då är det ju nästa AI varje hand? men eftersom det är lösa tomtar man spelar mot så fattar de ju ej det. SNGs är ju överhuvudtaget inte en så intressant spelform, man kan inte spela ut folk som i cashgame utan det bygger på att motståndarna gör misstag. de flesta spelar ju för många händer i början och sen i slutet tänker de ju inte att nu har jag ju odds att syna med any 2 utan oj nu blev det dyrt att gå med jag lägger mig. det gäller att väga det perfekt. när blindsen går upp till 80/160 och 160/320 gäller det att sno åt sig så man klarar av ett varv på nästa nivå. Citera
DaPine87 Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Mycket blindssteal i början så man har störra stack än dem när man börjar trycka hela tiden.. Citera
jojje2k Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Hur länge tar de här att spela ? Typ 5 min Citera
elninjopink Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 Hur länge tar de här att spela ? Typ 5 min Nice! Då hinner man ju typ 50 st i timmen! Hur kan man inte bli rik på de här? Citera
edison Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 En hel del skicklighet i dessa. Fi vet inte vilka händer han ska trycka med och vilka han ska syna med, är för passiv och feg o.s.v... Självklart, men till slut får ju FI odds att syna med any2 pga att blindsen blir så fruktansvärt höga. Speciellt heads up, då är det ju nästa AI varje hand? men eftersom det är lösa tomtar man spelar mot så fattar de ju ej det. SNGs är ju överhuvudtaget inte en så intressant spelform, man kan inte spela ut folk som i cashgame utan det bygger på att motståndarna gör misstag. de flesta spelar ju för många händer i början och sen i slutet tänker de ju inte att nu har jag ju odds att syna med any 2 utan oj nu blev det dyrt att gå med jag lägger mig. det gäller att väga det perfekt. när blindsen går upp till 80/160 och 160/320 gäller det att sno åt sig så man klarar av ett varv på nästa nivå. Nog väldigt sant om spelkvalitén. Hur ser du på skillnaden på SH och FR? Citera
edison Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 Hur länge tar de här att spela ? Typ 5 min Nice! Då hinner man ju typ 50 st i timmen! Hur kan man inte bli rik på de här? dom är riggade så att man max kan gå break even om man spelar mer än 10/h så att alla grinders ska hålla sig borta från deras fiskar Citera
jaha Postad 7 Juli , 2006 Rapport Postad 7 Juli , 2006 En hel del skicklighet i dessa. Fi vet inte vilka händer han ska trycka med och vilka han ska syna med, är för passiv och feg o.s.v... Självklart, men till slut får ju FI odds att syna med any2 pga att blindsen blir så fruktansvärt höga. Speciellt heads up, då är det ju nästa AI varje hand? men eftersom det är lösa tomtar man spelar mot så fattar de ju ej det. SNGs är ju överhuvudtaget inte en så intressant spelform, man kan inte spela ut folk som i cashgame utan det bygger på att motståndarna gör misstag. de flesta spelar ju för många händer i början och sen i slutet tänker de ju inte att nu har jag ju odds att syna med any 2 utan oj nu blev det dyrt att gå med jag lägger mig. det gäller att väga det perfekt. när blindsen går upp till 80/160 och 160/320 gäller det att sno åt sig så man klarar av ett varv på nästa nivå. Nog väldigt sant om spelkvalitén. Hur ser du på skillnaden på SH och FR? spelar ej shorthanded SNGs. jag gav dock upp extreme turbo eftersom marginalerna är för små och det inte vägs upp genom att spela fler på samma tid i mitt tycke iaf. gillar dock turbo SNGs då de första nivåerna är outhärdligt tråkiga i en SNG, det är ju steal och resteal action man vill ha, inte sitta och vänta på premiumhänder och folda det mesta andra. Citera
edison Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Postad 7 Juli , 2006 spelar ej shorthanded SNGs. jag gav dock upp extreme turbo eftersom marginalerna är för små och det inte vägs upp genom att spela fler på samma tid i mitt tycke iaf. gillar dock turbo SNGs då de första nivåerna är outhärdligt tråkiga i en SNG, det är ju steal och resteal action man vill ha, inte sitta och vänta på premiumhänder och folda det mesta andra. Okej. Jag skulle nog annars tro att turmomentet blir mindre i shorthanded då man sannolikt har bäst hand fler gånger innan det blir lotto... Citera
DaPine87 Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Bumpar den här tråden. Har börjat spela dessa lite igen. Startade upp en tråd ang detta på 2+2, vissa trodde det inte gick att plussa och vissa trodde det gick plussa med perfekt push/fold strategi. Så, vad tror ni? Citera
majorj Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Bumpar den här tråden. Har börjat spela dessa lite igen. Startade upp en tråd ang detta på 2+2, vissa trodde det inte gick att plussa och vissa trodde det gick plussa med perfekt push/fold strategi. Så, vad tror ni? Nog går det att plussa. Vilken nivå spelar du på? Citera
DaPine87 Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Bumpar den här tråden. Har börjat spela dessa lite igen. Startade upp en tråd ang detta på 2+2, vissa trodde det inte gick att plussa och vissa trodde det gick plussa med perfekt push/fold strategi. Så, vad tror ni? Nog går det att plussa. Vilken nivå spelar du på? blandar 22$ med 55$, men mest 22$, för swingsen blir ju helt sjuka. Citera
Plinga Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Klart det går att plussa. Går inte att få i närheten av samma ROI som på vanliga SnGs men visst kan man ha en en edge, dock är variansen är grym. Position på bordet är väldigt viktig, framförallt SH. Tror en RIO 10-20% $11-$55 SH (ego 14%, 325 grytor) och 15-30% $11-$22 FR (ego 40%, 50st) är fullt möjlig. Skulle säga att jag varit stenkall i SH och rätt het FR. Skaffa en bra rakeback deal, ökar ROI med mer än 5%. Såg 62% för ngn vecka sedan, 60% finns säkert. Citera
Recommended Posts