Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det känns tomt idag. Overkligt. Att det är över. Hela dagen igår var en rakt igenom positiv upplevelse och jag kände mig verkligen i form hela dagen, och så PANG så är man ute.

Jag tog en taxi till Rio vid elvatiden för att vara ute i god tid. Taxichauffören var en rolig typ som strödde oneliners omkring sig. Först passerade en ung tjej i kort kjol precis utanför Caesar’s Palace, vilket han kommenterade med ”She was juicy”. Sedan frågade han om jag skulle spela WSOP och när jag svarade ja var den omedelbara följdfrågan om jag hade sett Jennifer Tilly än, för ”she sure got some delicious boobs”. Och, slutligen, när vi körde in på parkeringen utanför Rio Convention Center såg vi ytterligare en tjej i kort kjol vilket han kommenterade med ”this is a zoo”. :D

När turneringen skulle starta utbröt kaos när tävlingsledningen annonserade att all reklam för pokersajter med .com i namnet var förbjudet. Det fanns hundratals spelare i lokalen som hade olika Pokerstars-munderingar med Pokerstars.com skrivet lite överallt och de fick välja mellan att ta av sig kläderna, vända dem ut-och-in eller att tejpa över .com.

Mitt första bord såg ut så här:

Seat 1: FullTiltPoker-proffs som jag inte vet namnet på

Seat 2: Sur engelsman i Ladbrokeskläder

Seat 3: Ung vietnames

Seat 4: Amerikan i 50-årsåldern (Pokerstars)

Seat 5: Amerikansk affärsman från Kalifornien

Seat 6: Jag

Seat 7: Kvinna i 40-årsåldern som vunnit sin plats på Pokerblue

Seat 8: Amerikan i 40-årsåldern

Seat 9: Galen brasilianare i 50-årsåldern (Pokerstars)

Seat 10: Amerikansk radiokändis, ”Fat Jack”. Han klagade över att ingen kände igen honom i Las Vegas. ”If you were a hillbilly living in a trailer park, you’d know who I am” sa han.

Brasilianaren i seat 9 spelade alldeles för många potter och hade dessutom lite calling station-tendenser, och han var helt klart bordets svagaste spelare. Alla övriga visste vad de gjorde, i synnerhet seat 1, 2, 3, 6 och 8. Lösast av oss bra spelare var Seat 3. Jag var mycket nöjd med bordet. Jag hörde i pauserna talas om supertajta bord där det inte var något spel alls, men vid mitt bord såg brasilianaren och vietnamesen till att det blev mycket postflopspel. Kul!

Period 1 (Kl 12.15-14.15) blinds 25/50

Jag var rätt aktiv under första nivån, men spelade inga större potter. ESPN kom förbi och filmade FullTilt-proffset ett tag och då vaknade Fat Jack till liv och körde en inövad monolog om vad han skulle göra om han vann WSOP. ”I’m gonna buy the moon”. Det var ganska underhållande att se hur han svängde från koncentrerad pokerspelare till underhållare så fort tv-kameran dök upp. Det var också intressant att se hur FullTilt-killen spelade sin roll medan tv-kameran var där. Han spelade lite fler potter och var märkbart mer alert. Han fick en del gliringar för det. :)

Hade knappt 9K efter period 1.

Period 2 (Kl 14.35-16.35) blinds 50/100

Av någon anledning surnade engelsmannen till. Jag vet inte vad som hände. Jag hörde Fat Jack säga till brasilianaren att ”maybe he doesn’t like you”. Kanske jag missade något när jag satt och lyssnade på musik. I vilket fall som helst började engelsmannen ”tänka” med en sur uppsyn i 15 sekunder innan han foldade, giv efter giv... Till slut tröttnade folk och affärsmannen från Kalifornien frågade syrligt om han spelade långsamt för att komma in the money.

I övrigt var det god stämning vid bordet.

Under period 2 åkte brasilianaren ut mot FullTilt-killen som blev bordets chip leader med 10K. Han hade fram till dess spelat väldigt tajt men blev nu mer aktiv och började stjäla blinds ofta. Det fick han dock noll respekt för. I synnerhet Fat Jack och Seat 8 gjorde resteal efter resteal och resultatet blev i stället att FullTilts stack sjönk tillbaka till 10K mot slutet av period 3.

Det hände inte mycket för mig men jag ökade till drygt 10K.

I pausen efter period 2 åt jag en wrap tillsammans med gdaily och snackade lite poker.

Period 3 (Kl 16.55-18.55) blinds 100/200

I början av perioden plockar jag upp ett par i ess som SB. Engelsmannen höjer till 600, jag reraisar till 1750, BB lägger sig och engelsmannen funderar länge. Jag gör mitt bästa för att se så osäker ut som möjligt och efter ett par minuter går engelsmannen all-in (han täcker mig). Jag synar förstås och han har KK. Vips så har jag drygt 20K. Fem händer senare sitter engelsmannen som BB och har bara 2K kvar. Vietnamesen höjer till 600, jag synar med ett par i åttor och bakom mig synar både Seat 8 och 10. Engelsmannen går all-in med sina 2K och vietnamesen lägger sig. Jag höjer och blir av med seat 8 och 10. Mycket trevligt: en 6K-pott med 2K dött. Engelsmannen har 77 och åker ut. Floppen kommer KJT vilket leder till suckar från seat 8 och 10. :)

Jag håller mig flytande med mina 25K tills slutet på perioden då vårt bord bryts. Vid mitt nya bord sitter proffsboxaren Antonio Tarver med 600 marker och ska snart åka ut ur turneringen. Han sitter med stora Dolce Gabbana-solglasögon, diamantörhängen, diamantarmband och ett stor diamantbeklätt kors hänger runt halsen. Dock är han förvånansvärt tystlåten. Det är mycket publik och ESPN står och filmar varje giv i väntan på att han ska åka ut. De får vänta två varv för han låter blindsen passera en gång innan han spelar sin sista hand (som BB med 300 kvar...).

Jag har 24450 marker efter period 3.

Period 4 (Kl 20.25-22.25) blinds 100/200 ante 25

Direkt efter pausen spräcks mitt nya bord och jag flyttas igen. Det nya bordet är extremt på många sätt. Till att börja med så försvarar alla sina big blinds stenhårt, så det blir en flopp varenda giv. Dessutom går de flesta givar till showdown. Jag får en bra början och bygger upp stacken till 29K när jag får QQ på knappen. En 8K-stack som sitter på knappen höjer till 1000 pre-flop, jag reraisar till 3000 och han går all-in. Jag synar förstås men han har KK och dubblar upp.

Jag är nere på 17K ett tag men slutar perioden på 20850.

Period 5 (Kl 22.45-00.45) blinds 150/300 ante 25

En tung period ända till sista kvarten när jag går från 17000 till 29200, utan någon showdown.

Period 6 (Kl 01.05 tills jag åkte ut kl 01.45) blinds 200/400 ante 50

Jag har redan berättat om given jag åkte ut på. 88 och floppen 854 när SB som ensam synat en höjning preflop visar sig ha 76o... Kan inte låta bli att fantisera om att jag fått in min kåk/fyrtal (hade ändå 35 %!) och jag vunnit en 60K-pott så nära slutet av dagen.

Postad

Här är en bild på mig från Main Event (nivå 3), en stund efter att jag dubblat upp. Tack gdaily som tog bilden.

20060730070516.jpg

Igår var jag väldigt trött men samtidigt lite pokersugen, så jag gick över gatan till Harrah's för att spela lite cashgames. Caesar's Palace (där jag bor) har ett mycket trevligare pokerrum, men de har ingen övre gräns för inköpen på sina NL-bord. Härom dagen hade en spelare köpt in för $30K på $2/$5 NL-bordet. En annan satt med $8K. Snacka om djupa stackar! De här två spelarna lyckades dessutom bli all-in mot varandra pre-flop... Stora stacken hade AA medan "lilla" hade A8. :shock: Det blev en splittpott (2345 på bordet).

Nåväl, jag gick till Harrah's där maxinköpet på $2/$5 NL är $500. Jag hade bara tänkt spela en timme, men det satt en så dålig spelare vid bordet att jag omöjligt kunde gå därifrån. En av de första givarna jag spelade höjde jag med AJ och fick syn av honom. J84 på floppen. Jag bettade igen. Syn. 2 på turn. Bet av mig, syn av honom. Blank på river. Check-check. Han har 42o... Den potten kostade mig $150. Spelarna runt omkring lovade att jag skulle få tillbaka pengarna om jag bara satt kvar. :) Mycket riktigt dubblade han upp mig, efter att han synat en all-in på turn med A3 när det låg AJJ3 på bordet (jag hade KJ).

Det satt två svenskar vid bordet, bland annat en AIK:are som jag hälsat på under Main Event. De bidrog till att det blev action med live straddles och aggressiva höjningar, vilket smittade av sig på bordet.

Jag spelade i totalt fyra timmar men tyvärr blev det inte jag som vann fiskens alla pengar. Slutade minus $50.

I dag tänkte jag spela lite online på dagen (väldigt bekväm tid för de större söndagsturneringarna här!) och sedan gå över till Mirage för att försvara titeln i deras söndagsturnering. :)

Postad

Det blev ingen upprepad framgång i söndagstävlingen på Mirage. De hade utökat turneringen till 10 bord (100 spelare) den här gången och jag åkte ut tidigt, kanske på 80:e plats eller så. Inget att säga om.

Den eviga luftkonditioneringen har gjort mig lite småkrasslig, så idag har jag mest legat och slappat på hotellrummet. Jag spelade dock en £50-turnering på Crypto och vann £900 (femma av 234 spelare), så det känns som om formen sitter där. :D

I kväll var jag och åt en fantastisk middag på Joël Robuchon at The Mansion, som anses vara Las Vegas finaste restaurang. Det var en upplevelse att äta där.

I morgon är det dags för dag 2a i Main Event och jag ska till Rio för att stötta en en god vän som är kvar i turneringen (han har 48K). Själv kanske jag spelar en sådan där $175-satellit igen, jag får se vad jag känner för.

Postad

Det var totalt kaos på Rio igår, och det gick inga satelliter så länge jag var där, så jag kommer att avstå de mindre WSOP-event som återstår. Min gode vän som är kvar i Main Event klarade sig bra under dag 2 och har drygt 90K. Han slog bland annat ut Mike Caro på vägen.

I går spelade jag lite cashgames på Flamingo och Mirage. Det gick inget vidare. Jag hade näst bästa handen väldigt många gånger (TPTK mot triss, topp-tvåpar mot färg, osv), så det var motigt.

I dag spelade jag en $80-turnering (med en $50 rebuy) här på Caesar's Palace. Mellan nivå 2 och 3 höjdes blinds:en från 50/100 till 100/200 ante 25, dvs blinds+ante ökade i ett slag från 150 till 500. Eftersom snittstacken då låg på cirka 5000 började folk åka i tät följd, och i den vevan åkte jag också ut.

I kväll gick jag och åt middag på The Capital Grille, en riktigt bra köttrestaurang som faktiskt inte ligger inne på något hotell utan i Fashion Show Mall mittemot Wynn. Därefter såg jag showen Mystere (Cirque du Soleil) på Treasure Island. En fantastisk show, även om jag tycker att Ka på MGM Grand är ännu bättre. Den såg jag förra gången jag var här.

20060803102738.jpg

Mystere

Nu kallar plikten mig hem till Europa (dock inte till Sverige än på en vecka), och jag kommer att åka härifrån på fredag. Jag avslutar mitt WSOP-bloggande nu, men en sak är klar:

Jag kommer att vara tillbaka här nästa år! ;)