Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja nu bär det iväg i helgen på den viktigaste turneringen hittills... Genom den nya mycket mycket bra sidan kom jag brorsan med till denna frirulle. 100 spelare ställer upp o 100K ligger i prispotten, men vad som är ännu bättre är att en plats till ett proteam står på plats. Av ca 20 spelare ska en tas ut till proteamet, givetvis den som kommer längst i turneringen...

Optimala förutsättningar, 10000 startmarker, lagom långa blindsperioder på 20 minuter (ev. stegrande)

Vågar redan nu sätta en slant på att jag blir utklonkad på ett 80-20% läge, nån som vågar sätta emot? :lol:

Postad

Kan ju höra lite med dom.. spec efter helgen när jag är med i deras proteam... dom erbjuder ju redan en skapligt bra rakeback samt aktier i deras företag som kan bli värda väldigt mycket på ett par år..

Postad

Tar väl på mig det mödosamma arbetet o skriva här själv hur de gick för er som inte vet... Säkert har ni ett skrytsamt inlägg att vänta... :lol:

Fick rätt i det mesta jag "förutspådde" innan iaf... Per (tomten här asså) slog vad om 500:- att jag skulle åka ut bland första halvan... ICKE sa jag o jag fick rätt...

Sa även att jag skulle åka ut på ett 80-20% läge... där fick jag oxå rätt, dock inte riktigt som jag tänkt mig... på flop o HU blev de denna gång...

Förutsättningarna var alltså... 98 spelare, 10000 startmarker, 20 min ICKE stegrande blindsperioder... inte helt nöjd med den korta strukturen, redan i mitten av turneringen på typ 1000-2000 blinds va de mkt svårt, all in poker i stort sett som gällde (för oss som fattade det asså...)

Tänker inte dra dom BBs som hände, inte heller dom klonkar man gjorde... både och hände naturligtvis men i bra tajming... va nere på 6400 på 500-1000 blinds samt 17000 på 3000-6000 blinds... de va illa då...

Kommer till finalbord som chip 4:a ungefär... 2 av dom som ligger före mig är dom två sista som ansökt till proteam... foldar på finalbordet tills dom 2 spelat ut sig (blivit klonkade faktiskt...)

Då börjar jag spela med 6 personer kvar o dominerar fullständigt med dom kalla kort jag får, med 4 man kvar sitter jag, ägaren till tellpoker... tomte nr1 o nybörjare nr1... har aldrig varit så säker på att jag ska vinna med 4 man kvar...

Mycket riktigt hamnar jag o nybörjare nr1 HU, en medelålders kvinna som spelar poker live för FÖRSTA gången samt nästan inte spelat nåt på nätet innan... måste ställa mig upp i nån gammal aula o säga att hon var MKT bra för att vara sån nybörjare.. något fantasilös, men ABC på ett mycket imponerande sätt.. dock kände man sig ju som en klar överman HU...

Hon har ca 60% av markerna.. första handen blir den avgörande...

Min tanke är direkt att spela en lång HU om de krävs, bara vänta på det läget jag är i stort sett säker på att ha henne på floppen o då ställa...

Behöver bara vänta en hand som sagt, blinds 15000-30000, jag på BB med T3 off (bra hand asså...)

Hon raisar till 70000 o jag blixtsynar i hopp om en låg flop, gav henne den respekten att hon skulle folda 2 överkort om flopen va låg...

flop: 835

Jag checkar, hon raisar 70K o jag ställer in ytterligare 155000 typ... hon steker lite, o SYNAR.. med KQ

turn: K lonk (K asså)

river: lanka

Känner mig på nåt märkligt sätt GRYMT besviken över att inte vinna, inte vara den som tar hem det när jag kände mig så mycket bättre än dom...

Tar dock med mig 22002 saker som är positivt...

1: Plats i Tellpokers proteam

2: Andreas Hurtig (proffs) och Anders Erikssons (ägare till Tellpoker) kommentar efteråt... "Typiskt, men alla vet ju vem som borde ha vunnit o som va klart bäst...mycket bra spelat..."

3: jaa... resten av dom positiva sakerna i SEK

:lol:

Postad

lol.. woligt.. en annan åkte inte på ett 80-20 iaf.. 60 kvar.. låg mycket illa till på knappen hittar jag QQ blinds är på 700-1400 har ca 12000 kvar. en har höjt upp till 3500 innan. Mycket bra tänker jag. ställer mina 12000 Sb blixt synar och BB blixt synar. tomten som höjde till 3500 la sig direkt.. SB hittar KK och BB hittar AK.. lol.. roligt ingen hjälp från mig AK9 på flop. Andra tomten som höjde till 3500 hade 99 så alla fick hjälp utan jag. Mycket skoj var det där iaf! Dante klonka vilt

Kejan. Får ta ett snack om tell. du som rakar så mkt kommer få massor aktier! vilket ger kosing det.

Postad

i dagsläget, 3-5:- kanske utanför handel... men som sagt, aktierna är nog framförallt grymt bra på sikt... fiktivt värde nu, men kan bli otroligt bra...

är inte jätteinsatt i den biten, kan kolla upp de mer...

22 lopper fick jag fört... mkt bra, fast K klonken va tung.. grämer mig någe gryyymt att inte vinna...

Förhoppningsvis blir det EPT, Barcelona först.. kommer vara interna kval i teamet o uttagningar... man får väl hoppas att man gjort ett bra intryck...

Postad

ok.. då är väl bara klonka dom interna uttagningarna också..

Ta reda på´t dö...

Såg att det gick att spela sig in i laget också... Ta reda på hur mkt vinnarn senast rakade så är ni snälla... så man vet hur mkt energi man måste lägga ner...

Nej nu ska jag fortsätta lira lite turnering på expekt......

25k$ garanti.. inköp 10 000FPP+500FPP... måste ju slaska bort mina FPP på nåt ...tänker inte skänka dom till expekt.... sidan funkar faktiskt bra..

Postad
500 spänn på att du åker med första hälften ;) och då klonkas du inte i ngt 80-20 inte.

Hur vill du göra betalningen tomte?

Nordea konto, frispel med 500SEK på klubbens cashgame, eller kontanter? :lol:

Postad

Grattis danne o adde:)

bling bling

inte lika grattis theo...100000g åkte precis ut som 194 av 1100 typ...

ja mycke stack en tomte ännu mer så klart....

han synar tidig post med j8 *suit* så klart...

ja ak så klart...rasie stort för ja vill inte spela mot han...så det får kosta han 7200chips o se flopp alltså 6g big...

apan synar...

får färgdraget på flopp o sen bet o all in av mig....

SYN klonk färg....jag som var så het...kände att ja skulle dra hem 22000d lixom...

bling bling o grattis ännu en gång danne :)

Postad

Jag kan väl betala inköpet till familjens turre i Dagsbo?

Nu vet jag dock hur du känner dig när du blir överkörd i 80-20 lägen, känns som du klonkat med 7-2 mot mina AA. Suck.

Postad

Jag kan väl betala inköpet till familjens turre i Dagsbo?

Nu vet jag dock hur du känner dig när du blir överkörd i 80-20 lägen, känns som du klonkat med 7-2 mot mina AA. Suck.

Hum.. där hängde jag inte alls med... har du blivit klonkad nu eller?

Vilken fisk gjorde det?