Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det jag är intresserad av är om ni tror jag kan bluffa FI eller inte.

Jag känner att FI är svag (mina reads är oftast korrekta), men känner även att FI har luktat sig till att jag är svag. Framförallt på grund av att jag endast synar FI på flopp något jag inte skulle ha gjort om jag hade haft en legitim hand. Om jag hade re-raisat honom där hade jag med all sannolikhet kunna köpa ut honom på turn.

Men men. Som handen har utspelat sig: Vilket är det bästa betet på turn för att indikera att jag faktiskt har en bra hand och inte sitter tom? Tanken borde väl vara att jag skall beta i samma stil som jag skulle ha haft stålet? Potten är vid rivern på 144 $. Min gissning är att ett bet kring 100 $ skulle ha fått FI att lägga sig.

Gör gärna denna tråd bredare: Hur bluffar ni i allmänhet? Hur tänker ni?

Everest Poker — Giv - info

Giv-ID: 393159793

Bords ID: -15785484

Spelsätt: Spel om pengar

Bord - namn: Suva-4

Speltyp: Hold'em

Blindar: $1.00/$2.00

Insatser: $2.00/$2.00

Valuta: USD

Startdatum: 2006-07-04 GMT

Starttid: 16:58:27 GMT

Bordsplacering:

Anchorman sitter på stol 1 med $235.40.

giogioto sitter på stol 3 med $203.00.

gastonlagaff sitter på stol 4 med $254.92.

Lägga blindar:

Knappen är vid stol 1.

giogioto lägger den lilla blinden på $1.00.

gastonlagaff lägger den stora blinden på $2.00.

Ge hålkorten:

Anchorman: 5s 4s

giogioto: -- --

gastonlagaff: -- --

Före floppen:

Anchorman höjer $7.00.

giogioto synar $6.00.

gastonlagaff lägger sig.

Floppen (Js 9s 8d):

giogioto höjer $16.00.

Anchorman synar $16.00.

Turnkortet (Js 9s 8d 3d):

giogioto checkar.

Anchorman höjer $48.00.

giogioto synar $48.00.

Riverkortet (Js 9s 8d 3d 7h):

giogioto checkar.

Anchorman ???

Postad

På den där floppen hade jag nog inte ens continuation-betat, det finns alldeles för många händer som han kan tänka sig en syn med. När han checksynar på flop och sedan checkar till dig igen på turn säger han i stort sett att han har ett drag. Ganska många brukar släppa draget på turn om man bettar ut strax under pott igen, men jag gillar inte att bluffa helt tom. Att semibluffa är en helt annan sak.

På river checkar han till dig igen. Sitter han på en tia känns det som att han borde betta in i dig då det är ett så uppenbart farligt kort för dig och chansen att du bettar in i honom är liten. Ibland, men extremt sällan och alltid mot svaga spelare, kan jag lägga in en relativt liten bet på river så att han får chansen att lägga sitt missade färgdrag. Detta är förståss farligt mot en bra spelare men mot vissa fungerar det.

Det här är ingen flopp man vill checksyna med vid träff om man inte är riktigt dålig. Det han skulle kunna checksyna med är TJ, eller som nämnt färgdraget.

Om du ska betta på river eller inte får du avgöra efter read. Jag hade som sagt inte ens CBetat på den floppen om det inte är en spelare som är väldigt vek postflop.

Postad

Den enda handen du slår vid en showdown är 2 4 vilket känns som en orimlig hand.

Din chans är således att beta.

Frågan är om du bör göra det, det är där du måste bestämma dig för om du tror han sitter på ett missat drag eller om han kanske träffade sin stege, eller om han är en sån spelar som synar så länge han sitter på minst ett par, eller... etc.

Har du tillräckligt stor chans för att han ska lägga sig så är det korrekt att beta, annars så kan du ju checka & med största sannolikhet vara slagen men då förlorar du mindre pengar.

Helt enkelt ett readbaserat beslut.

Postad
MOrsning Korsning!

Gå allin så vinner du potten

jag brukar gå allin på river och då foldar dom nästan alltid!

ALLIN DIRR

Tuff du är trollkarlen...

Du säger att han är svag, då kanske en bet på halvpott eller rentav mindre, $50 räcker. Frågan du måste ställa dig är "har han missat eller inte". Jag tycker att det är svårt att säga när man ser handen så här, men jag hade eventuellt kunna lägga in ett sista försök att sno potten med en svag bet då du säger att det är en svag spelare. Samtidigt så ökar chansen att han har checksynat ner med en knekt eller t.ex. TJ när han är en svag spelare.

Knepig situation, men du satte dig där själv ;)

Hur jag bluffar i allmänhet kan jag inte svarar på. Det beror helt på fi. Hur representerar jag bäst en bra hand mot fi? Bettar jag ut på flop i en ohöjd pott bettar jag alltid pott. Då kan jag sitta med allt från nötterna till tre hög. Sen får man se till situationen.

EDIT: Kollade dina andra inlägg du har gjort trollkarlen. Du är ju för jävla tragisk.

Postad

Jag vet. Sitsen jag hade satt mig i var direkt hemsk.

Jag bluffar väldigt, väldigt sällan. Semi-bluffar är en annan sak. Men att betta helt tom utan chans till förbättring hör ej till vardagen för mig.

En all-in i detta fall tror jag inte på. Jag personligen skulle ha lättare att syna en all-in på river när jag luktar mig till svaghet hos FI än en värdebet. Omvänd psykologi så att säga. En all-in skriker "syna mig INTE", medan ett värdebet skriker "syna!"

Kan tillägga att FI satt på 69o och troligtvis hade foldat bet på >60 $. Dock lätt att vara efterklok. Som aglo påpekade har svaga spelare tendens till att spela 10J på samma sätt.

Postad

No guts no glory!

Aglo du läste mig rätt jag är stentuff viker inte en tum i dom situationerna, mina vinster kommer därifrån och det är så man ska lira!

ALLIN ÄR ALLTID BÄSTA BLUFFEN DÅ MAN EJ KAN BLI REBLUFFAD

Hård men Rättvis

Postad
No guts no glory!

Aglo du läste mig rätt jag är stentuff viker inte en tum i dom situationerna, mina vinster kommer därifrån och det är så man ska lira!

Hård men Rättvis

Du kan väl försöka komma med lite konstruktiva inlägg i handanalysdelen iaf. Det är ingen som vill veta ifall du vinner massa pengar för att du går all in på river nästan hela tiden.

"No guts no glory" säger du? Spelare som postar händer i den här delen av forumet spelar ytterst sällan för nån glory. Poker handlar varken om guts eller glory, iaf inte i mina ögon.

"ALLIN ÄR ALLTID BÄSTA BLUFFEN DÅ MAN EJ KAN BLI REBLUFFAD". Hur ofta sitter man och bluffar varandra fram och tillbaka? Hur mycket man ska betta när man bluffar beror helt på situationen.

Postad

Hur mycket man ska bluffa med är svårt. Potten är ju stor och värt ett skott. Om du checkar bakom så ger du ju upp potten helt och hållet.

Du måste försöka bluffa. Han orkar inte syna utan en tia allt som oftast om du betar mer än halvpott. Frågan är hur mycket som krävs för att han ska lägga om man inte har en tia. Ju mindre du kan beta desto mindre ofta måste den gå hem för att det ska bli EV+.

Skulle han syna halvpott oftare än ett pottbet på den brädan med andraparet. Tveksamt om det är så stor skillnad. Dessutom ser det mindre misstänksamt ut med ett "värdebet". Om han hittar synen så ska han ha credd. (och så sätter man upp honom på sin buddy list som "synstation")

Postad
No guts no glory!

Hård men Rättvis

Du kan väl försöka komma med lite konstruktiva inlägg i handanalysdelen iaf. Det är ingen som vill veta ifall du vinner massa pengar för att du går all in på river nästan hela tiden.

"No guts no glory" säger du? Spelare som postar händer i den här delen av forumet spelar ytterst sällan för nån glory. Poker handlar varken om guts eller glory, iaf inte i mina ögon.

"ALLIN ÄR ALLTID BÄSTA BLUFFEN DÅ MAN EJ KAN BLI REBLUFFAD". Hur ofta sitter man och bluffar varandra fram och tillbaka? Hur mycket man ska betta när man bluffar beror helt på situationen.

OJOJ du är inte gammal i gamet det förekommer så otroligt mycket rebluffar hela tiden iaf på den nivån jag spelar det är faktiskt sant men en allin kan man inte bluffsyna så det är +ev

Postad
OJOJ du är inte gammal i gamet det förekommer så otroligt mycket rebluffar hela tiden iaf på den nivån jag spelar

Det är väl ingen som bryr sig om hur mycket du bluffar eller på vilken nivå du spelar på? Det är en specifik hand på NL200 vi diskuterar, ingenting annat.

en allin kan man inte bluffsyna så det är ev+

lol

Postad
OJOJ du är inte gammal i gamet det förekommer så otroligt mycket rebluffar hela tiden iaf på den nivån jag spelar

Det är väl ingen som bryr sig om hur mycket du bluffar eller på vilken nivå du spelar på? Det är en specifik hand på NL200 vi diskuterar, ingenting annat.

en allin kan man inte bluffsyna så det är ev+

lol

Men hallå du sa ju nyss att det inte förekom ofta och det enda jag försöker säga med det är att det förekommer och jag tror att det gör det även på NL200