Gå till innehåll

Nytt statistikprogram - söker sample PHH!


bjort

Recommended Posts

Hej,

 

Jag håller på att utveckla ett nytt pokerstatistikprogram i stil med PokerTracker och skulle behöva lite HandHistory-filer från olika pokernätverk. Har tyvärr inte tid att registrera mig på alla nätverk och spela tillräckligt många händer för att få fram all fakta jag behöver

 

Jag har som målsättning att programmet ska vara gratis och jag skulle uppskatta all hjälp jag kan få, så posta gärna idéer och tips på funktioner i programmet också.

 

Kontakata via PM för mer info. * edit - QoS *

 

Tack på förhand

 

* RP och pill - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratis = Opensource?

 

Programmeringsspråk? Om du inte valt så ta java för att få det plattformsoberoende.

C#.NET är ju inte fel om du bara satsar på windows.

 

Hoppas du tänker använda en databasbackend som t.ex. mysql eller postgreesql. Då blir det snabbt och klarar av att hantera stora mängder data utan att bli så slött som t.ex. pokertracker blir.

 

Bara holdem eller riktiga spel också?

 

Är det opensource så kan jag tänka mig o koda lite faktiskt, blir frivilligt arbetslös efter jul och kommer lira poker nån månad men kan behöva göra något annat också. Hanterar de flesta språken samt databaser väl.

 

Drar iväg en 24h-texas HH, tips är att börja med 24h-nätverket.. då kan du få mkt respons från folk från PF.nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Opensource blir det inte, jag vill göra detta själv ;)

 

Har börjat lite och gjort det i VB.NET (främst för att jag vill lära mig språket). Annars låter det faktiskt som en bra idé med java för att göra det plattformsoberoende (det kanske är något jag ska ha i åtanke när jag skriver om programmet, brukar bli till att börja om från början om det blir en version 2 någon gång)

 

mySQL har jag tänkt köra med för databaserna (+stöd även för access för de som inte vill installera mySQL)

 

och det blir bara hold'em till att börja med då detta är det enda jag spelar själv.

 

Ha inte för stora förhoppningar på programmet då detta är något jag gör på min fritid (alltså de få timmarna på dygnet då jag inte jobbar och samtidigt kan slita mig från pokerbordet). Gör det också mest för min egen skull då jag inte har lust att slänga ut $55 på ett buggigt pokertracker

 

morberg och jezaja, ni ska ha stort tack för handhistoriken!

Fortsätt gärna skicka, det skadar aldrig med för mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...