Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

$50 NL Texas Holdem

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: Hero ( $181.27 )

Seat 4: xxxKatexxx ( $33.28 )

Seat 6: premierxxx ( $67.28 )

Seat 5: zizoosisi ( $36.07 )

Seat 3: bobmarley77 ( $65.61 )

Seat 1: mikeTATR ( $19.73 )

xxxKatexxx posts small blind [$0.25].

zizoosisi posts big blind [$0.50].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ts Th ]

premierxxx folds.

mikeTATR folds.

Hero raises [$2].

bobmarley77 folds.

xxxKatexxx folds.

zizoosisi calls [$1.50].

** Dealing Flop ** [ 7c, 8s, 3c ]

zizoosisi bets [$0.50].

Hero raises [$4].

zizoosisi calls [$3.50].

** Dealing Turn ** [ 9s ]

Donkbettet på floppen signalerar ju stegdrag alternativt färgdrag. En situation som är ganska vanlig på de här nivåerna ;)

Har ingen direkt read på FI men det verkar inte vara nån supertajt eller superlös spelare.

1. Vad göra om FI betar ut 70-100% pott ?

2. Vad göra om FI checkar ?

Postad

checkar han så är det ju bara att checka, dels så får du gratiskort, sen ökar du bluffrestelsen för fi på river i en ganska liten pott.

gör han ett riktigt bet så tror jag fold är det mest rätta, han lär ju syna alla händer som slår dig om du pushar, då du föreställer en stor hand typ AA-TT, så den enda hand du tjänar något på är färgdrag

Postad

1. Reraisa pot

2. Betta pot

Jag hade utgått ifrån att jag leder tills han visar mer styrka. Synar han reraisen eller checkraisar din bet får du omvärdera situationen. Färgdrag känns som det mest troliga även om 9:an kan ha hjälpt honom.

Postad
Såg att Fi var shortstack nu. Jag hade inte släppt handen om han inte hade ställt direkt eller möjligtvis om han reraisade dig all-in.

Short o short.. Han har ju 30$ kvar att betta på turn och river iaf, inte jätte short..

Postad

Känns inte som det är jättesmart att ta ett gratiskort direkt. Alla klöver, spader och Q+ är ju jobbiga kort. Speciellt om fi troligtvis har en draghand! Om han checkar/minibetar igen, smaska på med ett pottbet. Om han betar blir det ju lite svårare däremot, lite mer beroende på reads då kanske...

Postad

Han checkade och jag pangade på med ett pottbett. Varpå han foldade.

Resonerade som Edison att det var väldigt många otäcka kort som kunde komma på rivern och ville inte ge några gratiskort eftersom jag med all säkerhet var i ledning eftersom spelare som vågar syna en höjning med 56s också bettar denna hand bättre på floppen i min mening.

Fortfarande inte helt säker på vad man exakt bör göra i denna situation men känner att det är bäst med en högre höjning ju fler outs FI har.