Skadast Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2006 Sen så ska ju Hero såklart höja ordentligt om du ska höja, du miniraisar ju ffs skadast! Klart som korvspad. Vet faktiskt inte riktigt hur jag tänkte där, ganska ogivande höjning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 7 Juli , 2006 Rapport Share Postad 7 Juli , 2006 Är du inte beredd att ställa in stacken när du träffar trissen med lågt PP, så ska du fråga dig själv om du ska spela dom överhuvudtaget. Hehe... va? Vad är otydligt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 7 Juli , 2006 Författare Rapport Share Postad 7 Juli , 2006 Är du inte beredd att ställa in stacken när du träffar trissen med lågt PP, så ska du fråga dig själv om du ska spela dom överhuvudtaget. Hehe... va? Vad är otydligt? Jag är väl i allra högsta grad beredd att ställa, var är det otydligt för dig? Att tvekan kom krypande är ju en helt annan femma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 7 Juli , 2006 Rapport Share Postad 7 Juli , 2006 Fi rejsar preflopp, och CB:ar på relativt torr flopp. Jag tycker att du gör ett misstag som rerejsar honom på floppen. En syn hade varit bättre för att maskera handen.Då hade Fi fortsatt initiativet och bettat ut även på turn, och där hade du kunnat trycka in en reraise.. Klart han ska höja på floppen. Som han själv beskriver det så är det vår Hero som har varit den aggresiva på bordet. Det är inte säkert att Fi bettar ut igen på turn om han är tom efter en syn. Vad gör du då? Fi:s HD beskrivs som ganska smal. Har han träff på damen eller KK, AA lär han betala av ändå. Bygg pott, bygg pott, bygg pott... Som det är nu så blir Fi försiktig på turn och check-synar vilket gör att du inte får ut maximalt värde ur ditt set.. Vilket han antagligen hade gjort efter en syn också. Om han hans hand är svag. I slutändan så trycker ju Fi ändå all in. Det känns som att Fi sitter på överpar, AA, KK, kanske JJ i och med att han checksynar turnen. När rivern faller så tänker han nog att du inte sitter på 5an och att han har den bästa handen och trycker in med överparet.. Oj! Nu har Fi plötsligt ett överpar. Varför ska han inte reraisa på floppen då? Jag tycker att ditt resonemang med att om Fi synar eller rejsar på turn så är du slagen är sjukt vekt. Du leder mot Fi.s HD och att direkt börja oroa sig för overset bara för att Fi råkar hänga med är vekt. Agree.. Man vinner mer pengar på att syna ner floppen där än att reraisa. Om det är så att Fi bluffar på floppen och du enbart synar så kan det hända att han sätter dig på drag/mellanpar/floating och skjuter iväg en andrabluff och då får du mervärde. Om han checkar så kan det vara att han vill göra en check-syn för att hålla kostnaden nere. Du får även där mervärde. Är det så att fi kör check-fold på turn så kan du nästan vara säker på att han lägger ner handen på en reraise på floppen också varför åtgärden i vilket fall inte ger mer pengar. Sannolikt synar Fi en reraise på floppen med överpar, men klart han blir försiktigare på andra gator. Genom att syna på floppen så maskerar du din hand. Har Fi överpar så kommer han med största sannolikhet att fira av potbet på turn och kanske även syna en reraise. Jag menar att min linje ger mer pengar mot Fi.s HD än att reraisa på floppen då bara starka händer fortsätter och du tappar värde mot bluffhänder, medelpar, osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 7 Juli , 2006 Rapport Share Postad 7 Juli , 2006 Hur spelade du klart handen som då? Vad hade FI? Hehe... jasi. ** Dealing Flop ** [ Qh, 4s, 6c ] nobogeez bets [$5]. AceVonFilth raises [$12]. nobogeez calls [$7]. ** Dealing Turn ** [ 7h ] nobogeez checks. AceVonFilth bets [$30]. nobogeez calls [$30]. ** Dealing River ** [ 8s ] nobogeez is all-In [$226.71] AceVonFilth: 5? AceVonFilth is all-In [$47.10] nobogeez shows [ 5c, 5s ] a straight, four to eight. AceVonFilth doesnt show [ 4d, 4c ] three of a kind, fours. nobogeez wins $179.61 from side pot #1 with a straight, four to eight. nobogeez wins $182.70 from the main pot with a straight, four to eight. AceVonFilth lol... wp my friend, how the phuck did you find that pot-bet call? nobogeez ehhh... knew you were buffing, you didnt even have the Q fish AceVonFilth hehe, ok. But 44 beats any Q there nobogeez oh, sorry om hant änker som så att du inte kan sätta honom på stegen och verkar vara sugen på att betala av isåfall så spelar han ju handen bra. höjer prelop för att maskera sin hand och bygga pott. C-bettar flop men kan ha bäst hand också. sen synen är väl ok. kanske vill se om han kan få ett stegdrag eller set. tveksamt? turnsynen given. du betalar av på river. sen om han själv hade någon aning om vaarför han spelade som han gjorde är ju en annan sak. frågan är om han har implicerade odds till det. man bör väl kunna vinna 20* det bett man synar eller hur är det? Han spelar illa på turn. Aldrig att han har odds att syna $30 där på ett öppet stegdrag plus de två femmorna. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plox Postad 7 Juli , 2006 Rapport Share Postad 7 Juli , 2006 Är du inte beredd att ställa in stacken när du träffar trissen med lågt PP, så ska du fråga dig själv om du ska spela dom överhuvudtaget. Hehe... va? Vad är otydligt? Jag är väl i allra högsta grad beredd att ställa, var är det otydligt för dig? Att tvekan kom krypande är ju en helt annan femma. Jo det är väl det lite hela tråden går ut på? Dvs om det är rätt att ställa eller inte. Och mitt svar blev: Är du inte beredd att ställa in stacken när du träffar trissen med lågt PP, så ska du fråga dig själv om du ska spela dom överhuvudtaget . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts