Gå till innehåll

NLT - 44 med fin flop


Skadast

Recommended Posts

Hade suttit ca. 80-100 händer vid samma bord som nobogeez vid denna hand.

 

1. Uppfattar honom som relativt lös preflop (40-45%)

2. Han höjer väldigt sällan preflop.

3. Ganska vek postflop men tenderar att överbetta rejält emellanåt.

4. Aggresiviteten är det jag som står för vid detta bord, vilket han borde ha sett också.

5. Han undviker mig i allra högsta mån.

6. Har knappt sett honom syna... fold eller raise (postflop) verkar vara melodin. Spelar inte så mycket postflop dock.

7. Han proklamerade tidigt att han hatade folk som drar ut honom, vilket iofs alla gör.

8. Att han tredubblat sitt inköp på 50 händer kan en påtänd fisk vid namn Albert (någonting) konstatera imorgon.

 

 

$100 NL Texas Holdem - Wednesday, July 05, 19:37:26 ET 2006

Table Table 108876 (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: AceVonFilth ( $92.10 )

Seat 2: nobogeez ( $271.71 )

Seat 6: NakedPictures ( $156.59 )

Seat 4: Angry_Bean_Counter ( $75.17 )

Seat 5: sper69 ( $29 )

Seat 1: Maugly ( $104.25 )

Angry_Bean_Counter posts small blind [$0.50].

sper69 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to AceVonFilth [ 4d 4c ]

NakedPictures folds.

Maugly folds.

nobogeez raises [$3]. <--- starkt A eller pp?

AceVonFilth calls [$3]. <--- well... knappen med 44 är fin, men en raise skulle nog inte ge så mycket info

Angry_Bean_Counter folds.

sper69 folds.

** Dealing Flop ** [ Qh, 4s, 6c ]

nobogeez bets [$5]. <--- betar 2/3 av potten, huh? vad vill han?

AceVonFilth raises [$12]. <--- given raise, men hur mycket?

nobogeez calls [$7]. <--- Blir lite rädd här, AQ eller KQ vore väl drömmen men, träffat set är ju möjligt, dock liten risk. Leder helt klart här ändå.

** Dealing Turn **[ 7h ]

nobogeez checks. <--- Veka människa. Vad vill han?

AceVonFilth bets [$30]. <--- Synar/höjer han detta pot-bet borde han väl ha mig slagen, eller? Kanske AQ, men vill inte riskera ett gratiskort och har han ett högre triss får han givetvis ta hela inköpet om han så vill. Pot-bet eller trycka gäller. Jag pottar.

nobogeez calls [$30]. <--- Självklart synar killen, well, ett inköp är i vanlig ordning inget inköp

** Dealing River ** [ 8s ]

nobogeez is all-In [$226.71] <--- All in, nåja, han kunde väl inte check-folda här?

AceVonFilth: ? <--- Här händer något som aldrig hänt mig förut. Tvekan.... Hans bet kändes otippat. Är han beredd att enligt regel förlora $50 till på ett sketet TPTK, nej, han måste väl sitta på QQ? A5 kan han ju aldrig sitta på, 55 kan han ju aldrig gå så långt på. 66 borde han nästan ha höjt upp med ganska tidigt, eller? 88 är väl inte omöjlig, men den borde han ha släppt tidigare. Han kan väl aldrig tro att en bluff skulle funka här?

 

Fråga 1. Hur ofta lägger ni er här? Är det helt orimligt att lägga sig?

Fråga 2. Tänker jag jättefel någonstans?

Fråga 3. Jag gillar självklart läget i grund och botten, men hur ofta vinner jag vid en syn utifrån den lilla informationen jag snappat upp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du tittar på din stack så kommer du märka att det är ett beslut som är väldigt enkelt. Potten ger dig astronomiska 3/1 för en syn med en triss på ett ofarligt bord.

75 för en stege men det är en raisad pott så chansen till det är ngn procent enhet högst. Träffat överset? Grattis på klonkardagen o sen rebuy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, självklart kan man inte bomma det. Men jag hade bara svårt att fatta hur han skulle kunna tro att jag skulle kunna lägga mig där, om det inte vore för att jag bluffade med pot-bet på turn. Han borde ju trots allt räknat med en syn där.

 

75 för en stege

Mmm... för det krävs väl alltid en 7:a för att få sin stege giltig? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, självklart kan man inte bomma det. Men jag hade bara svårt att fatta hur han skulle kunna tro att jag skulle kunna lägga mig där, om det inte vore för att jag bluffade med pot-bet på turn. Han borde ju trots allt räknat med en syn där.

 

En intressant fråga är vad du tycker om hans spel i sig, är han en duktig(vore sjukt) spelare eller en fisk?

Om du svarar fisk så kan du inte börja spekulera i hur han tänker. Jag skulle göra en easy call iaf, fisk som fisk, inte direkt svårt att vinna tillbaka om du nu skulle torska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi rejsar preflopp, och CB:ar på relativt torr flopp. Jag tycker att du gör ett misstag som rerejsar honom på floppen. En syn hade varit bättre för att maskera handen.

Då hade Fi fortsatt initiativet och bettat ut även på turn, och där hade du kunnat trycka in en reraise.

 

Som det är nu så blir Fi försiktig på turn och check-synar vilket gör att du inte får ut maximalt värde ur ditt set.

 

I slutändan så trycker ju Fi ändå all in. Det känns som att Fi sitter på överpar, AA, KK, kanske JJ i och med att han checksynar turnen. När rivern faller så tänker han nog att du inte sitter på 5an och att han har den bästa handen och trycker in med överparet.

 

Jag tycker att ditt resonemang med att om Fi synar eller rejsar på turn så är du slagen är sjukt vekt. Du leder mot Fi.s HD och att direkt börja oroa sig för overset bara för att Fi råkar hänga med är vekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, självklart kan man inte bomma det. Men jag hade bara svårt att fatta hur han skulle kunna tro att jag skulle kunna lägga mig där, om det inte vore för att jag bluffade med pot-bet på turn. Han borde ju trots allt räknat med en syn där.

 

75 för en stege

Mmm... för det krävs väl alltid en 7:a för att få sin stege giltig? ;)

 

75 ger ett öppet stegdrag på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi rejsar preflopp, och CB:ar på relativt torr flopp. Jag tycker att du gör ett misstag som rerejsar honom på floppen. En syn hade varit bättre för att maskera handen.

Då hade Fi fortsatt initiativet och bettat ut även på turn, och där hade du kunnat trycka in en reraise.

Jepp... Om jag utgår från vad som egentligen hände här hade det varit klart bäst

 

Jag tycker att ditt resonemang med att om Fi synar eller rejsar på turn så är du slagen är sjukt vekt. Du leder mot Fi.s HD och att direkt börja oroa sig för overset bara för att Fi råkar hänga med är vekt.

Håller helt och hållet med att det låter sjukt vekt... men i grund och botten kvittar det ju då jag precis som jag nämnde redan bestämt mig för att gå hela vägen ut där. Skulle tro att det mer är ett försvarstänkande, som absolut inte påverkar min beslut nämnvärt. Mer för att förbereda sig och undvika "chocken" :)

 

Att jag ska syna är det ju självklart inget snack om... där synar jag nog 99 av 100 gånger, men frågan är ju om det nödvändigtvis ÄR befogat att syna alla dagar i veckan då jag faktiskt för en gångs skull började tveka.

 

 

75 ger ett öppet stegdrag på flop.

Jo, men 75 hade jag omöjligt kunnat ge honom creds för då denna hand var den enda han raisat preflop so far.

 

 

given syn, men om din stack vart det dubbla skulle jag lagt mer än 2/3 av gångerna, Fi(sken) kan mycke väl sitta på A5i färg. nu tror jag dock han har topp par med weak kicker

Jo... hade stacken varit den dubbla hade jag troligen inte spelat som jag gjorde heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelade du klart handen som då? Vad hade FI? :)

 

Hehe... jasi.

 

** Dealing Flop ** [ Qh, 4s, 6c ]

nobogeez bets [$5].

AceVonFilth raises [$12].

nobogeez calls [$7].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

nobogeez checks.

AceVonFilth bets [$30].

nobogeez calls [$30].

** Dealing River ** [ 8s ]

nobogeez is all-In [$226.71]

AceVonFilth: 5?

AceVonFilth is all-In [$47.10]

nobogeez shows [ 5c, 5s ] a straight, four to eight.

AceVonFilth doesnt show [ 4d, 4c ] three of a kind, fours.

nobogeez wins $179.61 from side pot #1 with a straight, four to eight.

nobogeez wins $182.70 from the main pot with a straight, four to eight.

AceVonFilth lol... wp my friend, how the phuck did you find that pot-bet call?

nobogeez ehhh... knew you were buffing, you didnt even have the Q fish

AceVonFilth hehe, ok. But 44 beats any Q there

nobogeez oh, sorry

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelade du klart handen som då? Vad hade FI? :)

 

Hehe... jasi.

 

** Dealing Flop ** [ Qh, 4s, 6c ]

nobogeez bets [$5].

AceVonFilth raises [$12].

nobogeez calls [$7].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

nobogeez checks.

AceVonFilth bets [$30].

nobogeez calls [$30].

** Dealing River ** [ 8s ]

nobogeez is all-In [$226.71]

AceVonFilth: 5?

AceVonFilth is all-In [$47.10]

nobogeez shows [ 5c, 5s ] a straight, four to eight.

AceVonFilth doesnt show [ 4d, 4c ] three of a kind, fours.

nobogeez wins $179.61 from side pot #1 with a straight, four to eight.

nobogeez wins $182.70 from the main pot with a straight, four to eight.

AceVonFilth lol... wp my friend, how the phuck did you find that pot-bet call?

nobogeez ehhh... knew you were buffing, you didnt even have the Q fish

AceVonFilth hehe, ok. But 44 beats any Q there

nobogeez oh, sorry

 

:D

 

 

om hant änker som så att du inte kan sätta honom på stegen och verkar vara sugen på att betala av isåfall så spelar han ju handen bra.

 

höjer prelop för att maskera sin hand och bygga pott. C-bettar flop men kan ha bäst hand också.

 

sen synen är väl ok. kanske vill se om han kan få ett stegdrag eller set.

tveksamt?

 

turnsynen given. du betalar av på river.

 

sen om han själv hade någon aning om vaarför han spelade som han gjorde är ju en annan sak.

 

frågan är om han har implicerade odds till det.

 

man bör väl kunna vinna 20* det bett man synar eller hur är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

turnsynen given. du betalar av på river.

Visst gör jag det, men med tanke på att jag inte hade så stor del av stacken kvar på river måste han väl sätta sina outs betydligt fler gånger än vad statistiken tillåter?

 

ser det nu när jag läser ordentligt. ja det stämmer ju. han är alltså en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur troligt är det egentligen att FI hade höjt pre-flop med 75?

 

 

Nu lirar jag på lägre nivåer, men vad är det för fel med att höja lite preflopp med en hand som 75s ibland?

 

Gör inte alltid det men ibland, vem sätter en på 75 liksom.

 

Nu hade han ju inte det men, bara undrar fel i det?

 

Borde kanske ställa frågan i en annan tråd( massa svammel bara känns det som, sry är lite trött och det är så fucking varmt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur troligt är det egentligen att FI hade höjt pre-flop med 75?

 

 

Nu lirar jag på lägre nivåer, men vad är det för fel med att höja lite preflopp med en hand som 75s ibland?

 

Gör inte alltid det men ibland, vem sätter en på 75 liksom.

 

Nu hade han ju inte det men, bara undrar fel i det?

 

Borde kanske ställa frågan i en annan tråd( massa svammel bara känns det som, sry är lite trött och det är så fucking varmt)

 

Fucking varmt är bara förnamnet, fuktigt är det dessutom också.

 

Nä, självklart kan man höja preflop med 75 once in a while, säger man annat får man nog ta och kamma sig.

Vad Andpet menade var att det inte är troligt. Man får ju inte gå omkring och vara rädd för allt möjligt skräp hela tiden. Om han nu inte är en dåligt proggad bot vill säga. En bot som enbart höjer preflop med 75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi rejsar preflopp, och CB:ar på relativt torr flopp. Jag tycker att du gör ett misstag som rerejsar honom på floppen. En syn hade varit bättre för att maskera handen.

Då hade Fi fortsatt initiativet och bettat ut även på turn, och där hade du kunnat trycka in en reraise..

 

Klart han ska höja på floppen. Som han själv beskriver det så är det vår Hero som har varit den aggresiva på bordet. Det är inte säkert att Fi bettar ut igen på turn om han är tom efter en syn. Vad gör du då?

 

Fi:s HD beskrivs som ganska smal. Har han träff på damen eller KK, AA lär han betala av ändå. Bygg pott, bygg pott, bygg pott...

 

 

Som det är nu så blir Fi försiktig på turn och check-synar vilket gör att du inte får ut maximalt värde ur ditt set..

 

Vilket han antagligen hade gjort efter en syn också. Om han hans hand är svag.

 

I slutändan så trycker ju Fi ändå all in. Det känns som att Fi sitter på överpar, AA, KK, kanske JJ i och med att han checksynar turnen. När rivern faller så tänker han nog att du inte sitter på 5an och att han har den bästa handen och trycker in med överparet..

 

Oj! Nu har Fi plötsligt ett överpar. Varför ska han inte reraisa på floppen då?

 

Jag tycker att ditt resonemang med att om Fi synar eller rejsar på turn så är du slagen är sjukt vekt. Du leder mot Fi.s HD och att direkt börja oroa sig för overset bara för att Fi råkar hänga med är vekt.

 

Agree..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att ditt resonemang med att om Fi synar eller rejsar på turn så är du slagen är sjukt vekt. Du leder mot Fi.s HD och att direkt börja oroa sig för overset bara för att Fi råkar hänga med är vekt.

 

Agree..

 

Där håller ju mitt spel fortfarande eftersom att tankegången i grund och botten kvittade då jag i stort sett redan bestämt mig för att betala av vid hans över-set. Skulle aldrig kunna ge honom cred för en så pass specifik hand. Vekheten drunknar ju i bestämdheten i vilket fall som helst.

 

Det som förvånade mig var att tvekan överhuvudtaget fanns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi rejsar preflopp, och CB:ar på relativt torr flopp. Jag tycker att du gör ett misstag som rerejsar honom på floppen. En syn hade varit bättre för att maskera handen.

Då hade Fi fortsatt initiativet och bettat ut även på turn, och där hade du kunnat trycka in en reraise..

 

Klart han ska höja på floppen. Som han själv beskriver det så är det vår Hero som har varit den aggresiva på bordet. Det är inte säkert att Fi bettar ut igen på turn om han är tom efter en syn. Vad gör du då?

 

Fi:s HD beskrivs som ganska smal. Har han träff på damen eller KK, AA lär han betala av ändå. Bygg pott, bygg pott, bygg pott...

 

Frågan består ju i om värdet av tappad action av legitima händer som uppkommer av skrämselkort är större än värdet av att låta fi bluffa igen eller träffa sin missade AK.

 

Jag skulle iaf inte bry mig om särskilt många kort om jag hade AA/KK/AQ här, så jag lutar åt att en syn inte begöver vara så dålig i det här fallet.

 

Sen så ska ju Hero såklart höja ordentligt om du ska höja, du miniraisar ju ffs skadast! :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men hur troligt är det egentligen att FI hade höjt pre-flop med 75?

 

Hmm. Nu fattar jag verkligen ingenting. Jag höjer nio gånger av tio med 75s från CO i en oöppnad pott i NL SH. Det är väl i princip standardspel?

"Hade suttit ca. 80-100 händer vid samma bord som nobogeez vid denna hand."

"Jo, men 75 hade jag omöjligt kunnat ge honom creds för då denna hand var den enda han raisat preflop so far."

 

1 hand på 80+ höjda betyder att han inte är typen som höjer med annat än bra händer. Visst, det är inte omöjligt att hans första raise på 80 händer är med 72o men det känns inte så troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du överskattar informationsmängden. 80-100 händer räcker väl för att få en hint, men det är knappast tillräckligt för att helt utesluta 75. Med en VPIP på 40-45% och en PFR på 1% kan han faktiskt ha ungefär vad som helst här. Men sure, 75s och QQ känns väl klart troligast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...