Gå till innehåll

WSOP2006: Hellmuth tar nästan sitt 10:e armband!


jaha

Recommended Posts

  • Svars 142
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

After a flop of 643, Jeff Cabanillas bet 60K, Phil Hellmuth moved all in, and Cabanillas called. The players showed:

 

Jeff Cabanillas 53

Phil Hellmuth 54

 

Both players had a pair and identical straight draws. Hellmuth had the higher pair, but Cabanillas also had a straight-flush draw. According to an odds calculator, Cabanillas was a slight favorite by a few percentage points, and they would chop the pot about 20% of the time.

 

The turn card was the 4, giving Hellmuth a solid lead with trip fours. Hellmuth was a 3-to-1 favorite at this point, with a chop about 13% of the time.

 

But the river card was the J, giving Cabanillas a diamond flush to win the hand -- and the bracelet.

 

Phil Hellmuth earned $423,893. At last year's WSOP Tournament of Champions, Phil remarked that "Nobody remembers second place." They'll remember this one. It was a final table for the ages.

 

Jeff Cabanillas overcame all the odds to defeat the nine-time WSOP champion. Cabanillas earned $818,546, and a coveted WSOP bracelet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag har skrivit det här i tråden tidigare, men jag fick Phil att sparka sönder en stol en gång på Orleans genom att säga (när han kritiserade min re-raise) att hade det varit en bra spelare som Daniel Negranu så hade jag inte vågat men mot Joe Blow så vill jag få betalt för min jackass (knekt-äss, jack-ace)...

 

Kan vara värt att nämna att Phil och Daniel inte är de bästa vänner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem?

 

I en annan tråd kritiserade moderator Hjort Hellmuth å det grövsta. Hellmuths alla vinster i WSOP beror på att han spelat så många tävlingar. Även idioter vinner nio armband, bara de spelar tillräckligt många tävlingar. Enligt Hjort har Hellmuth inte ens plussat på sitt turneringsspelande.

 

Ja, sedan var väl Harrington en stor sopa också. Harrington är största fisken, vet du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Phil Hellmuth raises to $75,000 preflop. Eugene Todd reraises to $220,000 total. Hellmuth asks Todd, "Are you trying to donk off your stack with ace jack?". Hellmuth proceeds to fold and shows A-Q. Todd just grins as he flips over A-J. Hellmuth, of course, jumps up from the table in disbelief. "

 

Ahaha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...